Goede AUX jack 3.5 -> 2.5 verloopkabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ik zoek een degelijke verloopkabel van een jack 3.5mm naar 2.5mm. Ik ben onlangs een Bose QC35 gekocht een daar zit een slap kabeltje bij. Ik gebruik deze in het vliegtuig dus ik ben bang dat deze snel stuk gaat (je vergeet kabeltje uit de inflight entertainment system te halen of een buurman wilt over je heen stappen).

Het zou mooi zijn om een degelijk kabeltje te hebben ter vervanging van.

Voor mij lastig om te weten wat een beetje merken zijn (zijn er die überhaupt voor zulke kabeltjes). Anyway ik zocht een beetje op AliExpress en kwam op de volgende merken Ugreen, Anker, Vention?

https://nl.aliexpress.com/popular/3.5mm-aux-cable.html

Alleen Vention lijkt er eentje van 3.5 naar 2.5 te hebben.
https://nl.aliexpress.com...426f-afef-f5156ab53ba4-30

Is dat wat?

Ben verder niet bekend met AliExpress + verzendkosten of dat nog een beetje te doen is. Maar zijn er nog andere ideeën?

Alle reacties

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Zelf maken. Conrad.nl

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:29

g0tanks

Moderator CSA
Een alternatief is om het gewoon bij een Nederlandse winkel te bestellen: https://www.allekabels.nl...php?keyword=2.5mm%203.5mm

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of gewoon bij een nederlands bedrijf kopen:
https://www.allekabels.nl...35-mm-stereo-2-meter.html

Het is een kabeltje. Wat verwacht je met "goeie merken"? Die cheape meuk zal bij intensief gebruik best weleens stuk kunnen gaan. Maar het klinkt allemaal prima. Je kan ook bij Bose kijken of je een reservekabel kunt kopen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Kabel bij Bose krijg je dezelfde voor 8/9 euro. Maar zoek een wat stevigere. Allekabels heeft alleen een standaard kabeltje. Daar had ik al naar gekeken. Dus zoek beetje de stijl van Blitzwolf, Ugreen etc. Volgens mij niet in NL te koop.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erm, die QC35 is toch een BT ding? Kun je dat niet gebruiken?
En waar sluit je hem op aan? Simpele telefoon of een high end portable player? Dat zou voor mij meespelen in de overweging voor een kabel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Denk niet dat de piloot hem toestaat z'n headset met het vliegtuig te pairen :+

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Meelobee schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:55:
Denk niet dat de piloot hem toestaat z'n headset met het vliegtuig te pairen :+
Tenzij hij de co-piloot is, maar dan zou het goed zijn als de piloot hem niet toestond zich om het inflight entertainment druk te maken :P

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Had ik ff gemist. Inflight air is geen hoogstaande kwaliteit, dus dan voldoet een kabeltje uit china prima.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zo'n kabeltje van een paar centimeter kan sowieso op geen enkele manier de geluidskwaliteit beïnvloeden. Even ervan uitgaande dat de contacten niet gecorrodeerd zijn of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het gaat niet om geluidskwaliteit, maar om een stevig kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ben geen piloot of co piloot, helaas. Inmiddels poging gewaagd om een Vention 2.5mm 3.5mm AUX kabeltje te bestellen. Deze lijkt iets steviger.

Doel was om een wat stevigere kabeltje te hebben voor het vliegtuig. Ondanks QC35 draadloos is, moet er alsnog een kabeltje naar de inflight. Is altijd hannesen met jezelf of een lompe boer(in) naast je die langs loopt en dan of kabel los trekt of eraf loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het punt zit hem dan sowieso in de connectors. Daarbij: die inflight pluggen is meestal 2x3,5 mm mono klink. Heb je van die verloopjes voor naar stereo. Als het ergens mis gaat dan is het meestal in de aansluiting op de armleuning :)

Having said that: ik snap niet waarom jedie zou willen luisteren, anders dan bij een film. Dan moet je al veel lijnvluchten pakken, want in de charters mag je tegenwoordig al blij zijn als er uberhaupt een film is.
Makkelijker neem je dan je eigen tablet mee ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:28:
Het punt zit hem dan sowieso in de connectors. Daarbij: die inflight pluggen is meestal 2x3,5 mm mono klink. Heb je van die verloopjes voor naar stereo. Als het ergens mis gaat dan is het meestal in de aansluiting op de armleuning :)

Having said that: ik snap niet waarom jedie zou willen luisteren, anders dan bij een film. Dan moet je al veel lijnvluchten pakken, want in de charters mag je tegenwoordig al blij zijn als er uberhaupt een film is.
Makkelijker neem je dan je eigen tablet mee ofzo :)
Dit jaar al 12 / 13 lijnvluchten naar VS en Latijns Amerika. Morgen weer die kant op. KLM / Delta hebben tegenwoordig die schermpjes met AUX die in de stoel voor je zit en niet waar die connector in je stoelleuning zit (behalve die oude 747’s). Daardoor bungelt dat kabeltje naar dat schermpje toe. Handig maar sloopgevoelig.

Aanbod films is tegenwoordig niet onaardig en ik kijk tegenwoordig maar simpel van links boven (A) naar rechtsonder (Z). Zo kijk je wel eens een film die je anders niet zou kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Teja, dat zei je er niet meteen bij he. Maar snap je wel :)
Als dat kabeltje bungelt, is een extra haakse verloop dan niet makkelijker? Kun je hem wegdraaien, problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@The Eagle dan kan toch nog steeds de persoon naast hem er aan blijven hangen als die voor hem langs loopt?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Grotere probleem blijft dat de zwakte van die kabels bij de connector zit. Hoe dik en stug het kabeltje zelf is veranderd daar weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou vooral niet zo moeilijk doen en gewoon een reservekabeltje meenemen als je denk dat dit een probleem kan zijn. Zo'n zogenaamde kwaliteitskabel gaat namelijk ook gewoon kapot als iemand er met 80kg aan gaat hangen.

Pagina: 1