Hoe tag je multi-disc FLAC bestanden?

Pagina: 1
Acties:

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 12:18
Ik weet dat dit met MP3's kan via de "Part of a set" TPOS ID3 tag(http://id3.org/id3v2.3.0), maar hoe kan ik dit doen met FLAC?

Met de MP3's juist ge-tagged krijg je dit in de Music app van de Galaxy S8+:

https://imgur.com/a/4pjHa

Dit wil ik dus ook voor elkaar krijgen met FLAC bestanden. Is dit mogelijk? Ik ben al wezen googlen maar ik krijg geen duidelijke informatie. Ik ben dus ook totaal niet bekend met het FLAC formaat.

[ Voor 23% gewijzigd door MrFax op 30-09-2017 13:30 ]

That's it, I'm done.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek maar eens op FLAC metadata editor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31

FeaR

In GoT we trust

Ik gebruik voor MP3 en FLAC het programma MP3Tag. Daarin zit een tag genaamd "Discnumber" Daar niets invullen (of 1/1) is één disc. Voor twee disc gebruik je dan "1/2" en "2/2".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 12:18
Ik heb CUETools gebruikt voor het rippen van de CD's en AccurateRip informatie is allemaal correct, de disc nummer staant er bij, maar de disc nummers lijken niet overgenomen te worden door Samsung Music, waar het om een of andere reden wel werkt met een andere FLAC set. (In het eerste geval gaat het om een cuetools FLAC encoded 4-disc set, en in het tweede geval een libFLAC 1.1.2 encoded 4-disc set van ongeveer 10 jaar oud)

Kan dit komen omdat ik de CUEtools FLAC encoder gebruikt heb ipv de libFLAC encoder? De hele oude bestanden werken wel met disc nummers, maar de nieuw encoded FLAC bestanden werken weer niet :/

Is het misschien een goed idee om de flac bestanden uit te pakken en opnieuw te encoden met libFLAC? Of is er toch iets mis met de metadata taggen van CUETools?

Edit: Ik ben er via de MP3Tag tool die @FeaR heeft gepost achter gekomen wat het probleem is: Bij "Album Artist" staan er om een of andere reden de disc nummers bij(door CUETools), die heb ik weggehaald en nu worden de disc nummers wel goed herkent.

Thanks FeaR! :)

[ Voor 56% gewijzigd door MrFax op 30-09-2017 14:06 ]

That's it, I'm done.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn no1 programma waarmee ik werkelijk alles doe en wat naar mijn weten ook echt alles kan is Foobar2000.

Laatst heb ik mijn gehele collectie helemaal op orde gebracht en zaken zoals tags in de map- en bestandsnamen verwerkt op een herkenbare manier (datumtags e.d.). Vervolgens heb ik Foobar2000 opdracht gegeven om alle bestanden automatisch te taggen op basis van de parameters die ik opgaf. Het was even een gepuzzel en je moet zeer consequent zijn in het benoemen van de bestanden, maar nu heb ik het echt goed voor elkaar al zeg ik het zelf :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 21:05
FeaR schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:49:
Ik gebruik voor MP3 en FLAC het programma MP3Tag. Daarin zit een tag genaamd "Discnumber" Daar niets invullen (of 1/1) is één disc. Voor twee disc gebruik je dan "1/2" en "2/2".
Sommige programma's/apps negeren de Discnumber tag helaas. Ik gebuik voor songnummers altijd 101 voor disc 1 nummer 1, 102 voor disc 1 nummer 2, enz. Disc 2 is 2xx, disc 3 3xx.

Voor aanpassen van tags gebruik ik EasyTAG.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1