HP Pavilion niet open te krijgen (tbv upgrade)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 20:40
Ik heb hier een HP Pavilion 15-132nd. Ik wil deze laptop graag voorzien van een SSD, het probleem is echter dat ik de laptop niet open krijg.

Ik heb op zich vaker laptops open gemaakt en voorzien van een upgrade dus het idee is mij duidelijk.
Ik heb deze video nog even bekijken om zeker te zijn dat ik geen schroefjes zou vergeten:

YouTube: HP pavilion 15-p047nl - Disassembly & Update RAM

Het probleem is dat de DVD drive er niet uit wil. Normaal gesproken zit die vast met 1 schroefje, ongeveer in het midden van de laptop tegen de drive aan zeg maar. Deze schroef heb ik uiteraard ook verwijderd.
Het lijkt wel alsof de DVD drive nog ergens anders aan vast zit. Ik heb voor zover ik weet echt alles los gehaald en toch wil de DVD drive er niet uit.

Omdat ik de rest van de schroeven uiteraard ook verwijderd heb kan ik met een lampje tussen het keyboard en de laptop in kijken. Ook als ik dan met een pen de dvd drive een beetje probeer te helpen gebeurd er niks. Hij zit simpelweg nog gewoon echt vast.

Iemand dit toevallig al eens meegemaakt?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Alle reacties

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
zoek op Youtube dan eens een andere instructievideo op.
Bv. deze: YouTube: How to disassemble Any HP Pavilion 15 P series notebook
Mss dat die eerste video niet alles laat zien. Meestal is het toch een kwestie van rustig blijven, goed nadenken en vooral goed kijken. Zelf blijk ik dan toch iets vergeten te zijn.
(Op de beide video's zie ik echter niet dat de DVD drive er uit moet.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar OT.