Toon posts:

Outlook mail op 1 plaats ivm netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee compus verbonden via freesco met het internet. Nu wil ik dat ik er voor zorgen dat de e-mail op 1 plaats bewaart wordt, zodat je niet de ene helft van de mail op de ene compu staat en de andere helft op de andere compu. Met outloof expresse lukt het niet om de pts bestanden van de ene compu op de andere te laten zetten.
1. Is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen? Zo nee.
2.Kan dit met Outlook wel. Zo ja.
3.Hoe doe ik dat? Kan namelijk niet zien en vinden waar outlook zijn mail verplaats. Laat staan veranderen.

Al vast bedankt voor de hulp. Heb de search al af gezocht en kon niks vinden.

Verwijderd

Outlook? Ja, als je Exchange Server gebruikt...

Je kunt ook op je internet sharing pc een mail-server gaan draaien. Die haalt alle mail op, en vanuit de clienten (outlook expres) op elke pc in je netwerk kun je dan je mail bekijken.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 15:10

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op maandag 09 juli 2001 20:35 schreef _JMK_ het volgende:
1. Is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen? Zo nee.
2.Kan dit met Outlook wel. Zo ja.
3.Hoe doe ik dat? Kan namelijk niet zien en vinden waar outlook zijn mail verplaats. Laat staan veranderen.
Antwoorden:
1. Ja :)
2. ja :)
3. Op de ene pc zeggen dat er een copie op de server moet blijven staan en op de andere pc dit niet doen. In dit geval haal je met pc 1 als eerste je mail op zodat je op de 1ste pc je mail hebt en vervolgens haal je met de 2de pc je mail op en staan er geen berichten meer op de server.
Het kan zijn dat dit niet je bedoeling is maar je kunt ook op beide pc's zeggen dat er een copie op de sevrer moet achterblijven.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:30
Ja of je stelt gewoon in dat hij het na 5 dagen verwijdert, dan gaat het nooit mis met welke pc het eerste de mail ophaalt.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misschien heb je hier iets aan :)

[topic=23783]
[topic=161010]

• ralfbosz
  • Laatst online: 12-02 11:23

ralfbosz

xm create bosz -c

Op maandag 09 juli 2001 23:25 schreef Wannapuf het volgende:
Ja of je stelt gewoon in dat hij het na 5 dagen verwijdert, dan gaat het nooit mis met welke pc het eerste de mail ophaalt.
Moet je nog wel zeggen dat die de mail niet mag verwijderen van de server.

rm -r *

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Met Outlook doe ik het zo:

1e pc: Outlook installeren en mail-instellingen in orde maken, mail ophalen enz.

2e pc: Outlook installeren, outlook.pst zoeken en verplaatsen... bij de volgende keer dat je outlook opstart, zegt ie dat ie outlook.pst niet kan vinden, op dit moment kan je aangeven waar ie staat... browse dus over je netwerk en wijs de outlook.pst van pc 1 aan en voila....

niet zo'n mooie oplossing, maar voor mij werkt t prima!

suc6!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 01:08 schreef Damon het volgende:
2e pc: Outlook installeren, outlook.pst zoeken en verplaatsen... bij de volgende keer dat je outlook opstart, zegt ie dat ie outlook.pst niet kan vinden, op dit moment kan je aangeven waar ie staat... browse dus over je netwerk en wijs de outlook.pst van pc 1 aan en voila....
Als je een nieuw profile aanmaakt in outlook (dus ook bij de eerste run) kun je aangeven waar outlook de pst-file moet plaatsen.

• tiguan
  • Laatst online: 09:30
Op maandag 09 juli 2001 23:30 schreef ralfbosz het volgende:

[..]

Moet je nog wel zeggen dat die de mail niet mag verwijderen van de server.
Wat schreef ik dan?
Pagina: 1