Hallo,
Ik zoek een desktop die ik all-around kan gebruiken. Ik zoek er vooral simulatie toepassingen op te draaien en wat light gaming (BF1,Total War, ...). Dit allemaal op 1080p voor het moment, ooit misschien naar 1440p als ik een mooie ultrawide heb.
Alhoewel die ook op 1080p bestaan
Als software gebruik ik vooral:
- GNS3 met docker containers
- Cisco VIRL (super CPU en geheugen dependant)
- Photoshop
- Coding software
Ik had een lichte voorkeur naar AMD omdat men daar tot een 8-core CPU kan gaan, aan een hele interessante prijs. Maar als ik de updates op de markt zie, merk ik dat Intel volgende maand ook iets nieuws gaat release. Maar geen 8-Cores.
Ik zoek ook iets dat binnen 4 jaar nog relevant is uiteraard, vooral op CPU en Moederbord. Een grafische kaart kunnen we altijd gemakkelijker vervangen uiteraard.
Wat ik nog heb:
AOC 1080p scherm
Corsair Graphite case ATX
840 SSD van Samsung
Hoe is die SSD in verhouding met de 850? Nog te gebruiken?
Ook zoek ik een CPU cooler die toch niet te groot is en de CPU kan koel houden onder een lichte OC.
Het budget zou een 1300 euro zijn voor onderstaande onderdelen + een CPU koeler.
Ga jij overklokken?
Misschien tot de prestaties van de 1800X, niet te ver duwen
Ik zoek een desktop die ik all-around kan gebruiken. Ik zoek er vooral simulatie toepassingen op te draaien en wat light gaming (BF1,Total War, ...). Dit allemaal op 1080p voor het moment, ooit misschien naar 1440p als ik een mooie ultrawide heb.
Alhoewel die ook op 1080p bestaan
Als software gebruik ik vooral:
- GNS3 met docker containers
- Cisco VIRL (super CPU en geheugen dependant)
- Photoshop
- Coding software
Ik had een lichte voorkeur naar AMD omdat men daar tot een 8-core CPU kan gaan, aan een hele interessante prijs. Maar als ik de updates op de markt zie, merk ik dat Intel volgende maand ook iets nieuws gaat release. Maar geen 8-Cores.
Ik zoek ook iets dat binnen 4 jaar nog relevant is uiteraard, vooral op CPU en Moederbord. Een grafische kaart kunnen we altijd gemakkelijker vervangen uiteraard.
Wat ik nog heb:
AOC 1080p scherm
Corsair Graphite case ATX
840 SSD van Samsung
Hoe is die SSD in verhouding met de 850? Nog te gebruiken?
Ook zoek ik een CPU cooler die toch niet te groot is en de CPU kan koel houden onder een lichte OC.
Het budget zou een 1300 euro zijn voor onderstaande onderdelen + een CPU koeler.
Ga jij overklokken?
Misschien tot de prestaties van de 1800X, niet te ver duwen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler | € 333,95 | € 333,95 |
| 1 | MSI X370 Gaming Pro Carbon | € 153,95 | € 153,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 156,- | € 156,- |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 89,50 | € 89,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 164,50 | € 164,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.232,90 | |