Vraag

• jochem81
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 14:33
Nu de nieuwe iPhones uit zijn, sta ik te popelen om mijn iPhone 5s met 16Gb vervangen door een beter exemplaar.

Ik loop er al heel lang tegenaan dat 16GB veel te weinig ruimte is. Ik wilde in eerste instantie voor de iPhone 7 met 128GB gaan zodat ik geen last meer heb van te weinig ruimte en ik steeds m'n foto's moet verwijderen. Daarnaast geeft dat de mogelijkheid om de iPhone te gebruiken om filmpjes mee te monteren.

Echter twijfel ik er nu aan om voor een iPhone 8 te gaan met 64GB omdat deze maar € 60 - € 80 duurder is...
Maar de vraag is of 64GB niet te weinig is als ik af en toe wat filmpjes wil monteren? Ik verwacht qua apps en foto's wel uit te kunnen met 32GB, maar kan lastig inschatten hoeveel ruimte er nodig heb voor iMovie oid en wat korte filmpjes?

Alle reacties

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:25
Persoonlijk zou ik voor de iPhone 8 gaan omdat deze hardware technisch gewoon beter is dan de 7. Deze zal ook uiteindeljk een hogere restwaarde hebben (betere investering dus)

Extra 64GB op de 7 is leuk maar je kan ook iCloud gebruiken om je 64GB aan te vullen en al je foto’s en video’s daar naar weg te schrijven.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:27
Qua hardware is de 8 iets beter, maar voor alledaags gebruik merk je er niks van.

Als wireless charge je niks boeit, zou ik voor een 7(+) gaan, via tweakers V&A. Voor rond de 600 eur heb je een goed exemplaar met een dual camera als het een plus wordt, 128gb en wellicht nog met een goede protector er op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:59:
Qua hardware is de 8 flink beter, maar voor alledaags gebruik merk je er niks van.
IFTFY

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:27
...

iets beter voldoet, je hoeft mij niet te verbeteren hoor. Denk dat je je tijd aan andere dingen kan besteden?

En inderdaad, everybody is right on the internet!

[ Voor 40% gewijzigd door sderooij op 30-09-2017 14:58 ]

Ligt eraan wat je alledaagse verbruik is. Als je de hardware niet al teveel belast ga je het ook weer flink terugzien in accuduur en dergelijke. De 8 is inderdaad met een flinke marge beter dan de 7 qua hardware, maar dat wil niet zeggen dat de 7 traag is of iets dergelijks. Als je een 5S gewend bent dan is de 7 echt een enorme sprong voorwaarts. Ja de 8 nog verder en die zal wellicht een jaartje langer meekunnen, maar: ja hij is iets duurder. Als je geen heel zwaar gebruik hebt kun je nog altijd gaan kijken of je liever Qi hebt of een sterkere aluminium behuizing. Dus het komt echt op persoonlijke voorkeur neer wat dat betreft... Je kan met beiden niet echt misgaan. Maar absoluut: de 8 is een behoorlijke stap hoger qua performance.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochem81
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 14:33
Bedankt!
Ik denk dat ik toch voor de 8 ga. Gaat waarschijnlijk weer langer mee dan de 7 qua hardware en ik denk dat ik met 64GB wel prima uit ga komen evt in combinatie met iCloud uitbreiding. Dan is het de extra investering wel waard :)

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:39
Ik stond voor dezelfde keuze: van een i5s naar de 7 of 8. Uiteindelijk toch voor de iPhone8 64gb gegaan. Nieuwste hardware en erg weinig prijsverschil met de 128gb i7 was mijn overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:32:
Denk dat je je tijd aan andere dingen kan besteden?
Dit kan ik prima zelf beoordelen maar bedankt voor je bezorgdheid :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1