• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:24
Hallo mensen.

ik heb in mijn corsair 900D een midplate gezet. nu zit er onder de midplate ook een radiator die de warme lucht in de kast blaast, en dat is een kleine ruimte.
nu zat ik te denken om op de andere positie van de PSU plek, een koeler te installeren. maar ik weet zo niet wat voor 1 ik daar in kan zetten of hoe ik dat mooi kan afwerken.

ik praat over dit. Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/corsair-obsidian-900d,C-J-380179-22.jpg

aan de Rechterkant wil ik graag een koelertje of iets dergelijks plaatsen.
heeft iemand ideeën voor?

alvast bedankt !

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 14:38

D4NG3R

kiwi

:)

Allereerst de vraag; is het uberhaupt nodig? Vanwaar moet het rad de warmte naar binnen kwijt ipv het naar buiten te laten blazen?

En wat moet je in vredesnaam met een 1200w PSU?

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 30-09-2017 01:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Ik zou zeggen, meet het op! Ik gok dat je er 1 of 2 80mm fans in kan zetten en het rooster zelfs kan laten zitten. Misschien dat je een paar extra gaatjes moet boren.

LinkedIn
BlackIntel

• jeppekroezen
D4NG3R schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:10:
En wat moet je in vredesnaam met een 1200w PSU?
Not mine. ik heb een 850 dacht ik :D voor mn crossfire 390`s

maar is het nodig. misschien niet maar als het kan dan kan ik de temp daar ook nog een graadje verlagen.
tja dat ging niet helemaal lekker met instaleren en dit was het makkelijkste destijds.
ik zal eens kijken naar een 80 Cm MM fan

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:35
Let wel op dat een 80mm fan sneller moet draaien dan een 120mm fan om dezelfde lucht te verplaatsen. Een 80mm fan maakt dan ook veel meer herrie.

Ik zou eerder kijken om er een 120mm aan te bevestigen (waarschijnlijk wat creativiteit voor nodig om het te laten passen), of nog beter: even kijken waar in de case je nog fans kan installeren.

Over het algemeen moet je warme lucht bovenaan de case afvoeren naar buiten, en koude lucht onderaan binnen trekken (zo werken de wetten van de fysica mee :) ).

Als bovenstaande foto dus de onderkant van je case is, dan moet je dat gat gebruiken om lucht binnen te trekken.
Maar zoals ik eerder zei: nóg beter is om vooraan of bovenaan een fan te installeren op een plek die ervoor bedoelt is.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Ik heb even de kast opgezocht, maar is het niet veel makkelijker om de fans van de rad om te draaien en naar buiten te laten blazen? dan zuig je koude lucht aan door dat rooster, en blazen de rad fans het uit de kast.

• jeppekroezen
@Malantur dat klopt en dat gebeurt ook deels. in de kast zelf heb ik bovenin een radiator zitten die alle warme lucht eruit blazen, ook 3 aan de voorkant die alle (koude) lucht erin blazen. alleen zit er dus ook een radiator aan de onderkant van de kast. en ik heb er een midplate ingedaan. dus de warme lucht zit er nu opgesloten. dus daarom dacht ik misschien via dit gat een koelertje te plaatsen voor een klein beetje extra luchtstroom.

@ramonlambal
weet je hoe pleuriswerk dat weer is XD der is totaal geen ruimte om er bij te komen....
Pagina: 1