Wirlpool verwarmingselement 2x1300 i.p.v. 2x950 Watt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag : Mijn droogkast van Wirlpool droogt niet meer.
Ondertussen helemaal open gedaan, en het verwarmingselement werkt niet meer. Gloeit niet meer op.

Conclusie : vervangen.

Maar... ik vind op internet enkel verwarmingselementen van 2 x 1300 Watt en in het toestel dat ik heb zit een element van 2 x 950 Watt.

Op dat gebied ben ik een leek, kan ik dat er gewoon in monteren ?
Of bega ik dan een groot risico door meer Watt te steken ?

Alvast bedankt om mee te denken...
Geert.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:11
Over het algemeen zou het verlagen van het vermogen minder erg moeten zijn dan het verhogen. Dus de bedrading/zekeringen/relais/andere elektronische schakelingen zouden daar tegen moeten kunnen.
Enige wat ik mij voor kan stellen is dat de opwarmtijd langer wordt.

Ik vind het overigens wel raar dat je het juiste vermogen niet te pakken kunt krijgen, veelal zijn onderdelen voor witgoed goed verkrijgbaar. Ik zou dan dus eerder twijfelen aan het model/type nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
wmeester schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:45:
Over het algemeen zou het verlagen van het vermogen minder erg moeten zijn dan het verhogen. Dus de bedrading/zekeringen/relais/andere elektronische schakelingen zouden daar tegen moeten kunnen.
Enige wat ik mij voor kan stellen is dat de opwarmtijd langer wordt.

Ik vind het overigens wel raar dat je het juiste vermogen niet te pakken kunt krijgen, veelal zijn onderdelen voor witgoed goed verkrijgbaar. Ik zou dan dus eerder twijfelen aan het model/type nummer.
TS zijn situatie is net andersom.

Voorderest zou ik inderdaad eens contact opnemen met de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag 'wmeester', je hebt gelijk, het model nummer klopte niet, vandaar dat ik op een hogere wattage terecht kwam.
Na een wat betere reseach heb ik dan ook het juiste gevonden op het net. Wel prijzig, maar het is zo... het is nog altijd goedkoper dan een nieuwe machine te kopen.

Ik had trouwens ook een electricien aangesproken en die vond een hogere wattage niet zo'n goed idee. Sturing zou dit misschien niet aankunnen.

In ieder geval, bedankt om te reageren op mijn bericht.