Amazon garantie afhandeling, waar te beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 29.216 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:11
Beste,

Misschien is dit niet de slimste vraag, maar zelfs met vertaling kom ik er niet doorheen.
Ik heb begin dit jaar een steelstofzuiger gekocht bij Amazon.Es (ja het was daar het goedkoopst).
Helaas is die nu half overleden. Soms reageert die helemaal niet en andere keren doet hij half werk.

Hoe kan ik deze terugsturen voor reparatie?
Er is geen knop van retour aanmaken.
Heb nog nooit een garantieafhandeling van Amazon nodig gehad, maar nu moet het ineens in het spaans.
Iemand een tip?

Gr
Kx22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-07 23:05
kx22 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:51:
Hoe kan ik deze terugsturen voor reparatie?
Er is geen knop van retour aanmaken.
Amazon noemt het alleen een retour als je zaken wilt terugsturen binnen ~30 dagen. Als je aanspraak wilt maken op garantie moet dat via het contactformulier.
Heb nog nooit een garantieafhandeling van Amazon nodig gehad, maar nu moet het ineens in het spaans.
Iemand een tip?
Zorg dat je op de hoogte bent van de verschillen tussen Amazon de/uk/fr/es. Het mag dan wel één bedrijf zijn, iedere regiospecifieke winkel heeft z'n eigen aanbod, prijzen en klantenservice.

Bij Amazon.de kun je tegenwoordig in het Nederlands de site bezoeken en contact opnemen met de klantenservice.

Gezien de karigheid van de Engelse supportpagina op Amazon.es zou het me verbazen als ze (officieel) Engels spreken.

Ik raad je een cursus Spaans aan :+

Zonder gekheid, Amazon doet door z'n grootte meestal echt totaal niet moeilijk over garantie. Wel zul je waarschijnlijk moeten aangeven wat er loos is aan het product, je kunt de gok wagen en het in het Engels invullen; toen Amazon.de officieel nog enkel een Duitse klantenservice had werd ik gewoon teruggebeld door een prima Engelssprekende Duitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:11
Ah ok thanks, dan wordt het wel een mooie uitdaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Onderste optie selecteren bij het contactformulier "Would you like help in English?", dan kun je gewoon je bericht in het Engels sturen. Ze kunnen prima Engels daar :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rub147 op 29-09-2017 21:42 ]

Anoniem: 454358

Ook hier in Spanje heeft amazon gewoon een goede service. Ik heb hier nog nooit problemen gehad.

Probeer het gewoon eerst in het engels, en mocht je er niet uitkomen, gebruik dan google chrome om een pagina automatisch te vertalen naar engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-07 08:52
Ok, flink stuk na datum, maar interessant voor volgende tweakers met vragen rond Amazon.es

Zopas contact gehad via de chat met Amazon.es, en dat ging erg vlot:
volledig in Engels, en na 3 minuten al bevestiging dat ik mijn toestel (Nokia 8 ) mocht terugsturen en een volledige refund zou krijgen (incl. verzendkosten)

26779

Voort toekomstige referentie. Het contact formulier voor Amazon.de:
https://www.amazon.de/gp/...sh-speaking-customer.html

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:En om daarvoor een jaar oud topic te kicken is ook vrij onnodig. Deze gaat, om herhaling te voorkomen, op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.