Toon posts:

Videokaart voor vier beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een videokaart (en moederboard?) voor vier beeldschermen. Sinds een aantal weken handel ik fanatiek op meerdere beurzen en met 2 beeldschermen is het overzicht alsnog niet helemaal daar, ik sta alsnog steeds te switchen van venster en daardoor zoek ik steeds opnieuw naar de juiste cijfers. Ik denk dat dit met vier beeldschermen verholpen is.

Mijn vraag aan jullie is: bestaat dit en zoja, wat zijn mijn mogelijkheden?
Er is geen maximaal budget, alhoewel het natuurlijk wel redelijk moet blijven, ik verwacht een paar honderd euro kosten, of misschien is het wel minder?

Technisch hoeft het niet veel te kunnen, los van grafieken en koersten laten zien. Er worden verder geen spelletjes op gespeeld.

Kunnen jullie mij verder helpen?

Alle reacties

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
Matrox heeft zakelijke kaarten voor meerdere beeldschermen.

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 18:22
xippie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:29:
Matrox heeft zakelijke kaarten voor meerdere beeldschermen.
Het meeste van Matrox is wat aan de prijzige kant - vrij recente gaming kaarten hebben vaak een combinatie van DP, HDMI en DVI poorten.

https://tweakers.net/pricewatch/637237/gigabyte-geforce-gtx-1050-ti-g1-gaming-4g.html is er bijvoorbeeld 1 van 177 euro..

Bedenk wel, je kan een heel stuk goedkoper 3 schermen aansturen dan 4.. maar als budget geen issue is, go for it :-)

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-02 15:58
je kunt gebruiken maken van AMD's MST uitbreidings adapters. Voor displayport bijvoorbeeld zoiets: pricewatch: Club 3D SenseVision Multi Stream Transport (MST) Hub DisplayPort ...

Ik gebruik zelf nog oude eyefinity 6 kaartjes voor als je ze kan vinden.

pricewatch: Club 3D Radeon HD 7870 Eyefinity 6

Verwijderd

Topicstarter
smekkos schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:37:
je kunt gebruiken maken van AMD's MST uitbreidings adapters. Voor displayport bijvoorbeeld zoiets: pricewatch: Club 3D SenseVision Multi Stream Transport (MST) Hub DisplayPort ...

Ik gebruik zelf nog oude eyefinity 6 kaartjes voor als je ze kan vinden.

pricewatch: Club 3D Radeon HD 7870 Eyefinity 6
Ik denk dat dit inderdaad is wat ik zoek, misschien een hele domme vraag hoor, maar waar moet die in? :)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:01

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:16:
[...]

Ik denk dat dit inderdaad is wat ik zoek, misschien een hele domme vraag hoor, maar waar moet die in? :)
In een displaypoort poort...
Bandbreedte wordt dan gewoon verdeeld over gebruikt poorten.
Een van de wonderen van DP...

Houdt er wel rekening mee dat zulke hubs vaak restricties hebben met max wat ze aan kunnen sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 29-09-2017 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:19:
[...]

In een displaypoort poort...
Bandbreedte wordt dan gewoon verdeeld over gebruikt poorten.
Een van de wonderen van DP...

Houdt er wel rekening mee dat zulke hubs vaak restricties hebben met max wat ze aan kunnen sturen.
Thanks, mijn volgende vraag is dan, hoe kom ik aan een displaypoort, is dat net zoiets als een videokaart?
En.. Wat bedoel je met restricties in wat ze aan kunnen sturen? Heeft dat met de resolutie te maken?

Bedankt tot zover, ik ben echt onwijs blij met de hulp.. _/-\o_

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:01

Thomg

Aww yiss

Voor restricties moet je even kijken op de site van de fabrikant, vast iets omtremt "Max resolutiexrefreshrate bij x poorten".

Displaypoort is een van de gangbare outputs van een videokaart, vrijwel iedere videokaart vandaag de dag heeft er een.

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 18:22
Als je een nieuwe videokaart gaat kopen, kan je wellicht alsnog beter 1 kopen die die 4 poorten al standaard heeft, ipv het verloopstekkertje wat al 130 euro kost?

Verwijderd

Topicstarter
SnoF schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:30:
Als je een nieuwe videokaart gaat kopen, kan je wellicht alsnog beter 1 kopen die die 4 poorten al standaard heeft, ipv het verloopstekkertje wat al 130 euro kost?
Daar kan ik ook mee leven, geen probleem. Ik heb er zelf al op gezocht, maar kan er weinig vinden.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-02 10:19

M2M

medicijnman

Of je laat de verloopstekkertjes zitten en plaatst gewoon twee videokaarten in je systeem? Je hebt echt geen SLI of crossfire nodig om meerder beeldschermen te voorzien van 2 dimensionaal werk. De goedkoopste videokaart met geschikte aansluitingen is voldoende.

-_-

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:48
Je kunt er waarschijnlijk ook al wat aansluiten op je moederbord.

Maar zoals zo vaak: wat zijn de antwoorden op de vragen die je gesteld kreeg toen je dit topic opende? Met de info die we nu hebben kunnen we alleen heel generiek reageren.
Dus:
- Wat heb je voor systeem (we kunnen moeilijk een moederbord voor je uitzoeken als we niet weten wat voor cpu, geheugen er op moet etc)
- Welke monitoren wil je er op aansluiten?
- Verwacht je binnenkort nog meer monitoren te gaan gebruiken etc.

Betere info is een beter antwoord.

[ Voor 3% gewijzigd door White Feather op 29-09-2017 23:06 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

M2M schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:00:
Of je laat de verloopstekkertjes zitten en plaatst gewoon twee videokaarten in je systeem? Je hebt echt geen SLI of crossfire nodig om meerder beeldschermen te voorzien van 2 dimensionaal werk. De goedkoopste videokaart met geschikte aansluitingen is voldoende.
Lijkt mij ook een logische optie. Voor weinig pik je 2 oude Ati/Nvidia kaartjes van marktplaats of V&A.
Hence, nieuw hoeft het ook niet veel te kosten: pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP

(Mijn 660 heeft trouwens 4 aansluitingen, weet allen niet of ze alle 4 tegelijk kunnen.)

Pas een systeempje op mijn werk in elkaar gezet met een ATI kaartje die 4x miniDP heeft. Volgens mij was het deze kaart: pricewatch: Dell AMD FirePro W4100 2GB Moet je wel monitoren met DP hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 29-09-2017 23:14 ]

Pagina: 1