Computer valt uit bij spelen Rocket League

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Hallo mede-tweakers,

Mijn vraag
Een vriend van mij heeft laatst Rocket League gekocht. Er is alleen een probleem. Als hij wil spelen, word eerst z'n scherm zwart, en daarna reboot z'n pc.

Relevante software en hardware die ik (hij) gebruikt
I5 2310
GTX 550TI
8gb ram
Windows 7 ( is dat misschien het probleem? )

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Temperatures meten. Cpu wordt 60 graden en valt daarna uit. Zou te warm kunnen zijn? Alleen lastig te testen aangezien hij niet nog een cpu cooler heeft liggen. Gpu wordt ook rond de 60 graden.
Lagere resolutie/settings. Zelfs op de resolutie 1024x768 en settings op low reboot de pc automatisch.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voeding, ram en graka zijn de meest voor de hand liggende issues... Memtest en stresstest voor de graka zou iets moeten zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltro
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:21:
Voeding, ram en graka zijn de meest voor de hand liggende issues... Memtest en stresstest voor de graka zou iets moeten zeggen.
Ik zal dat wel even aan hem doorgeven, resultaten laat ik vanavond/morgen wel ff weten. Wat zijn betrouwbare/goeie mem- en stresstests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:08

Thomg

Aww yiss

Dit klinkt gewoon als een gare voeding.
Temperaturen zijn niks mis mee.

Draai maar is OCCT in Power Supply Stresstesting mode.
Valt prob meteen uit.

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:00
probeer eens via aida64 een systeem test te doen.
of primte95 cpu testen en met heaven benchmark je gpu te testen en kijken of het dan ook gebeurd.
Ram kan je testen met ik dacht MEMtest 86

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:40
Het is handig om überhaupt even op te zoeken welke voeding er in het systeem zit. Voor je het weet is het een MS-Tech of aanverwante rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

99% je voeding. ik had exact hetzelfde probleem. RL vraagt schijnbaar nogal wat power van de je PC bij opstarten. Als ik eenmaal aanhet spelen was niks aan de hand, alleen bij opstarten ineens een crash. Voeding vervangen en probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltro
  • Nu online
Bedankt voor de suggesties, ik zal er deze week even naar kijken en eind van de week de resultaten geven.

Tot zo ver, bedankt!
Pagina: 1