Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Gents,
Ik heb het een en ander aan drama gehad met Onkyo en heb nu een 616 (eerder een oudere die de bekende HDMI problemen kreeg en ik kreeg via onkyo de 616 geruild).
Ook deze heeft al enige tijd last van een uitvallend beeld waarbij geluid nog wel doorgaat maar ik moet de versterker uit en aan zetten om het op te lossen. Dit gebeurt nu steeds vaker tot op 1x per kwartier als de amp net aan staat.
Kortom: zeer waarschijnlijk opnieuw HDMI issues.
Ook wordt mijn Jamo 426 vervangen door een Warfedale CR4 zet en ook dit triggert mij tot de aanschaf van een nieuwe amp.
Ik heb er zelf niet heeeel veel verstand van maar ik heb de volgende apparatuur aangesloten:
Samsung 55ES8000 TV
Dune mediaspeler
Amino decoder
BR speler.

Het is de bedoeling dat hij iig de TV gaat overleven dus daar komt nog wel een leukere voor in de plaats.
Ik ben een enorme filmkijker en ook niet vies van series.
Muziek luister ik ook vaak maar absoluut geen prio (achtergrond).
Een 2e zone is wel een goed idee om tzt kabels naar mijn garage te trekken of zelfs voor buitenspeakers. Geen idee of ik dat ga gebruiken maar ik wil graag de optie hebben.

Ik ben nu heel erg aan het twijfelen aan het merk onkyo want ik heb geen idee of ze nu die HDMI zooi onder controle hebben. Denon spreekt me ook aan maar verder geen ervaringen mee...
Internetradio is wel een must gezien ik echt WAARDELOOS fm bereik heb in mijn huis.

Ik heb de Onkyo 656 en DenonX2300W gezien (of de X2400H maar zie niet echt het verschil in prijs terug).
Ja ik weet het, de onkyo is van Onkyo en heb ik net afgebrand maar ik vertrouw tweakers die zeggen als de hdmi problemen weg zijn en ben verder wel tevreden met het ding geweest op die issue na.

Daarnaast heb ik nog een oude sub staan die gewoonweg uit een oude low budget oude set komt en ik ook deze wel wil vervangen om de boel compleet te maken en een keer echt iets netjes neer te zetten.
Het is niet de bedoeling de buren te pesten maar gewoon een vol geluid te creeren om het gebrek aan de diepste tonen van de 5.0 set op te lossen.
Het liefst zet ik daarbij de sub naast mijn bank neer, tegenover de rest van de setup en ik heb er nog geen kabel heen getrokken.
Dit kan wel met veel moeite maar ik heb ook wel draadloze subs gezien danwel een setje (marmitek) om hem draadloos te maken.... is dat wat?
Erg veel verder dan een Klipsch R10SW maar geen idee of 32hz laag genoeg is.
Ik heb geen zin in eindeloos veel instellingen te moeten doen (sterker nog mijn Onkyo deed het automatisch en hoefde je alleen te finetunen :+ )

Mijn budget voor de amp is ongeveer 500 euro
Subbudget heb ik eigenlijk niet maar moet wel normaal blijven voor mij als Noob en filmenthousiast en niet audiofiel 8) laten we zeggen rond de 200?

Wie weet raad?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het kiezen van een receiver is gelukkig niet heel ingewikkeld. Even een quote van wat ik in een ander topic schreef:
Check de pricewatch en filter daar op de volgende dingen:
  1. Minimaal aantal benodigde speakerkanalen (5.1 en hoger aanvinken)
  2. Minimaal aantal benodigde HDMI-aansluitingen (altijd minstens 1 of 2 meer dan je nu nodig hebt; voor 4k ook HDCP 2.2 kiezen)
  3. Benodigde opties kiezen (Spotify, 4k/3d passthrough, enz)
  4. Extra opties kiezen
Op de eerste 3 filter je en gooi je interessante receivers in de vergelijking, daarna is het enkel nog kijken welke verschillen jouw gekozen receivers hebben.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Aangezien je wel relatief vaker over onkeyo en HDMI (board) problemen leest bij verschillende series (uit verschillende jaren) zou ik mooi bij ze wegblijven. Ook denon en andere merken hebben natuurlijk wel eens problemen / bugs, maar de kwaliteit is in het algemeen wat hoger heb ik het gevoel (x1200 hier).

[ Voor 9% gewijzigd door ToFast op 29-09-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik kom qua versterker op de Denon 2300 of 2400 uit waarbij ik aan het kijken ben wat de verschillen zijn...
Subje gaat richting de Klipsch R110SW maar die lijkt niet helemaal lekker leverbaar te zijn?
Iemand enig idee of adviezen voor alternatieven?
Ik heb wel redelijk veel ruimte om te vullen... woonkamer is 6x6 sowieso qua zitgedeelte maar loopt door in keuken en is zo zeker 12 meter lang (ik weet niet of dat van belang is maar het geluid gaat er wel heen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:39
DRuw schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:59:
Ik kom qua versterker op de Denon 2300 of 2400 uit waarbij ik aan het kijken ben wat de verschillen zijn...
Subje gaat richting de Klipsch R110SW maar die lijkt niet helemaal lekker leverbaar te zijn?
Iemand enig idee of adviezen voor alternatieven?
Ik heb wel redelijk veel ruimte om te vullen... woonkamer is 6x6 sowieso qua zitgedeelte maar loopt door in keuken en is zo zeker 12 meter lang (ik weet niet of dat van belang is maar het geluid gaat er wel heen natuurlijk)
Als de versterker je TV moet overleven heeft het wellicht zin om nog even te wachten op een variant met HDMI 2.1 Je zal het niet direct nodig hebben maar het is wel een standaard die de komende 10 jaar gaat overleven terwijl 2.0 nu echt op zijn laatste benen loopt. Volgens mij is er al een sony met deze aansluiting dus de rest zal wel snel volgen.

Edit: pricewatch: Denon AVR-X1400H

Qua sub zou ik nog even doorsparen, met 200 ga je geen kwaliteit vinden. Mocht je 2e hands overwegen kan je met een iets groter budget wel iets leuks krijgen. Zo heb ik 2x een 115SW gevonden voor 350 per stuk, deze sub heeft een geweldige prijs kwaliteit verhouding als ik het HTforum en diverse reviews mag geloven. Ze zijn wel enorm trouwens, dus let daar even op (1 stuk per pallet :9~ )

[ Voor 4% gewijzigd door Malt007 op 03-10-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik zat al naar de sw110 te kijken voor 300 ongeveer maar er lijkt iets met de levertijden van klipsch te zijn..?
Mijn amp houd het niet zo lang meer uit vrees ik... steeds vaker valt mijn beeld uit:(

Edit, ik kan de SW110 van Klipsch krijgen voor 285 euro dus dat lijkt me een mooie:)
nu de amp nog... Behoorlijke noob vraag hoor maar wat is mijn voordeel van de HDMI 2.1 eigenlijk?
ik bedoel, ik kijk voor 99% HDTV maar die zijn nog lang niet zo ver qua mogelijkheden om over de max van HDMI2.0 te gaan toch?
Futureproof is leuk natuurlijk maar het moet wel realistisch zijn he;)

[ Voor 49% gewijzigd door DRuw op 03-10-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ok, de Denon X2400H ben ik wel uit. zoals ik ergens las over de HDMI 2.1: "HDMI 2.1 is like buying an industrial excavator because you think you might plant roses someday."
LOL
Daarnaast heb ik hem voor een erg mooie prijs aangeboden gekregen waardoor het verschil met de 2300 "maar" 100 euro is.

Sub heb ik 2 opties: de Wharfedale D10 en de Klipsch SW110.
scheelt 45 euro in een aangeboden pakketprijs in het voordeel van de Klipsch maar bij de wharfedale heb ik dan wel alle speakers van Wharfedale...
Even luisteren is er helaas niet bij want er zit niets in de buurt die ze hebben zover ik kan zien..
Iemand tips? Ik kan van de wharfedale sub niet veel vinden:(

[ Voor 10% gewijzigd door DRuw op 04-10-2017 12:56 ]

Pagina: 1