Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

ik heb sinds kort een 2de hands telefoon overgekocht van iemand en ik heb wifi problemen. ik heb overal eigenlijk goede wifi behalve bij mij thuis.verder doet bij iedereen thuis de wifi het wel gewoon, alleen niet bij mij. hij doet het wel als ik bij de router sta maar als ik 5 meter verder ga staan doet hij het niet meer en is hij helemaal weg uit de lijst.
wie kan mij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

de stekker van de router en uit gehaald en weer terug gedaan.
netwerken gereset.
telefoon opnieuw opgestart.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm frikandel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10-2022
.

[ Voor 99% gewijzigd door gsm frikandel op 29-09-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Overal goede WiFi behalve thuis, heb je alleen een 5ghz netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:35
gsm frikandel schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:00:
[...]

Waarschijnlijk is je WiFi antenne defect. Het is maar een klein onderdeeltje , https://www.phonegigant.n...0vgQybEAQYASABEgK9ovD_BwE

Voor als je handig bent kan je bijvoorbeeld op ifixit zien hoe je hem moet vervangen.
WIFI KABEL???! 😂😂😂

Sorry ik heb geen antwoord op de vraag van de OP, maar dat is wel lachwekkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ThaNetRunner ja ik heb overal goede wifi behalve thuis.
sorry ik heb er geen verstand van. wat is een 5ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@gsm frikandel maar als die kapot zou zijn zou ik toch nergens wifi kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geef eerst eens aan wat je thuis hebt staan aan apparatuur en of deze met WiFi ook geen hinder hebben ( of alleen je telefoon verbonden?)

Wat voor merk is je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ThaNetRunner 3 telefoons (waaronder 1 van mij) een ipad een laptop een comupter.
de router is van D-Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ThaNetRunner alles doet het behalve mijn iphone 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik neem aan dat je iOS 11 er al op hebt staan?
Al een reset geprobeerd? Ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@HereIsTom ja die staat er inderdaad al op.

ja dat heb ik al geprobeerd. meerdere malen zelfs en dat heeft niet gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ben bang als je alles al geprobeerd hebt dat er iets mis is met de tweedehands, waarschijnlijk garantie tot de deur?
Als er een Apple winkel in je buurt zit daar morgen ff binnenlopen, misschien hebben die jongens een idee.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Verwijderd

Topicstarter
@HereIsTom ik ben al naar een apple winkel geweest en die kunnen geen probleem zien bij de wifi

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 22:07
Ik zat in exact dezelfde situatie: via marktplaats een gebruikte, nette iPhone 6 gekocht. Werkte goed maar WiFi , GPS en Bluetooth ontvangst waren slecht. Ik ben aan het Googlen gegaan en verhalen tegengekomen van iPhone 6 eigenaren met vergelijkbare problemen. Wat blijkt: in de tijd kan de WiFi / GPS antenne ‘vergaan’ wat dus tot de problemen leidt met de ontvangst. Bij fixjeiphone een GPS en een WiFi antenne besteld (5 Euro per stuk) en eerder vanavond vervangen (uurtje werk, met ifixit handleiding op de laptop erbij). Opstarten en voila 100% WiFi en GPS (en Bluetooth) ontvangst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm frikandel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10-2022
xaliton schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:04:
[...]

WIFI KABEL???! 😂😂😂

Sorry ik heb geen antwoord op de vraag van de OP, maar dat is wel lachwekkend
Zie de post hierboven xaliton..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Laatst online: 13:35
gsm frikandel schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 08:52:
[...]

Zie de post hierboven xaliton..
Waarom verwijs je precies naar mij ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@gsm frikandel @HereIsTom @ThaNetRunner

ik heb al wat beter wifi, we hadden 2 wifi's thuis en een met 2,4 en een met 5ghz.
maar nu heb ik een ander probleem
mijn iphone pakt alleen de netwerken van 5ghz en niet die van 2,4.
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? want nu heb ik beneden wel wifi maar boven niet omdat boven de 2,4 wel komt maar de 5ghz niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Wil hij helemaal geen verbinding maken met het 2,4 netwerk, ook niet handmatig? Heeft die wel een andere SSID?

[ Voor 10% gewijzigd door HereIsTom op 01-10-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:50:
@gsm frikandel @HereIsTom @ThaNetRunner

ik heb al wat beter wifi, we hadden 2 wifi's thuis en een met 2,4 en een met 5ghz.
maar nu heb ik een ander probleem
mijn iphone pakt alleen de netwerken van 5ghz en niet die van 2,4.
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? want nu heb ik beneden wel wifi maar boven niet omdat boven de 2,4 wel komt maar de 5ghz niet.
Geloof me: het is je WiFi antenne. Die van mij pakte de 5 GHz ook beter dan de de 2.4. Bestel die WiFi antenne (en meteen ook maar de GPS antenne) en vervang deze gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Goofman waar kan ik die bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Wat mij opvalt in jouw OP is dat je aangeeft overal goede wifi te hebben, behalve thuis. Klopt dit?

Want dan lijkt het me stug dat het de antenne is van de iphone, maar eerder een issue op de locatie zelf of een combinatie instellingen iphone en locatie.

Je zou eens een field test kunnen uitvoeren om te kijken hoe het signaal is en opgepakt wordt door je telefoon.

info hierover kun je hier vinden

[ Voor 31% gewijzigd door Slaiter op 04-10-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Fixjeiphone punt nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat @Slaiter zegt, en test eens met een toestel van iemand anders. Als je alleen thuis problemen hebt, lijkt het mij niet met je iPhone te maken te hebben.(ik lees dat overal de WiFi goed is, alleen thuis niet)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

ishetprobleemniet punt nl

Kan niet aan de antenne liggen als je alleen thuis brakke ontvangst hebt. Dan zit er een probleem in de Droevig-Link routers.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FixjeeigenWiFi.nl, daar kun je beter aandacht aan besteden ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Ik had, naast de WiFi thuis, maar 1 andere referentie vwb het WiFi bereik en dat was op m’n werk. Daar had ik wel goed bereik. De WiFi thuis uiteraard opnieuw ingesteld maar dat bracht geen soelaas. Toen ik er achter kwam dat het streamen van muziek naar mijn Bluetooth speaker ook niet goed werkte en er daarnaast geen GPS fix gevonden kon worden, ben ik maar eens gaan googlen. Zo ben ik bij het probleem met de WiFi antenne van de iPhone 6 uitgekomen en tevens ook bij de shop van fixjeiphone. Daar staat een item inclusief filmpje over het vervangen van de WiFi antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Als ik ererachter kom dat op 5GHZ 20/40/80 staat en niet op 20/40 dan zwaait er wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Berlinetta schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:12:
Als ik ererachter kom dat op 5GHZ 20/40/80 staat en niet op 20/40 dan zwaait er wat.
Voor 802.11n-toegangspunten stelt u de 5 GHz-band in op 20 MHz en 40 MHz.
Voor 802.11ac-toegangspunten stelt u de 5 GHz-band in op 20 MHz, 40 MHz en 80 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:50:
[...]

Voor 802.11n-toegangspunten stelt u de 5 GHz-band in op 20 MHz en 40 MHz.
Voor 802.11ac-toegangspunten stelt u de 5 GHz-band in op 20 MHz, 40 MHz en 80 MHz.
Geen 80 MHz doen, behalve als het apparaat het aan kan.
Pagina: 1