Ik ben een doorgewinterde iMac user en sta op het punt om €3.000 euro te investeren in een computer.
Waarom een high-end pc?
iMac configuratie
Voor hetzelfde bedrag, heb ik deze configuratie.
De reden dat ik een doorgewinterde Mac gebruiker ben, is doordat alles zo lekker werkt. Inzoomen met het trackpad, programma's die er gelikt uit zien, geen gedoe met het verwijderen van programma's in /appdata/, goede FTP programma's zoals Forklift, de iPhone integratie (zoals rechtstreeks bellen vanaf mijn Mac) en de standaard mail app dat (imo. beter werkt dan Outlook).
Ik heb nu een MacBook Pro, Dell 27" 4K display (á €600/+), muis, toetsenbord, speakerset en webcam. Dit werkt prima; maar bij Photoshop, Indesign en Illustrator loop ik tegen de beperkingen aan; laat staan gaming of videobewerking.
Mijn vraag is, kan ik met de 5k iMac de komende jaren uit de voeten komen in 3D programma's, of zien jullie er de meerwaarde in om een i9 processor en desktop GPU aan te schaffen en cold turkey over te stappen naar Windows 10?
Waarom een high-end pc?
- Ik doe veeul office taken op een dag;
- Werk met Adobe Photoshop, Indesign, Illustrator en Dreamweaver;
- Speel strategie games (Starcraft, Anno e.d.);
- Ben van plan om een oude hobby weer (serieus) op te pakken: 3D modelling, video bewerking en rendering;
iMac configuratie
- Intel i7 7700k (4 cores, 4,5ghz)
- Radeon Pro 580 met 8 GB
- 64GB DDR4 ram
- 512 GB SSD (2GB read/write)
- 5k beeldscherm, webcam, microfoon, geluid, muis en toetsenbord (wat mij betreft allemaal overbodig)
Voor hetzelfde bedrag, heb ik deze configuratie.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i9-7900X (Boxed) | € 925,95 | € 925,95 |
1 | ASRock Fatal1ty X299 Professional Gaming i9 | € 406,50 | € 406,50 |
1 | MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC | € 473,- | € 473,- |
1 | Corsair Carbide 330R Blackout Edition | € 99,05 | € 99,05 |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Corsair Vengeance CMSX64GX4M4A2666C18 | € 472,72 | € 472,72 |
1 | Corsair RM650x Zwart | € 96,95 | € 96,95 |
1 | Samsung 960 EVO 1TB | € 436,21 | € 436,21 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.960,37 |
De reden dat ik een doorgewinterde Mac gebruiker ben, is doordat alles zo lekker werkt. Inzoomen met het trackpad, programma's die er gelikt uit zien, geen gedoe met het verwijderen van programma's in /appdata/, goede FTP programma's zoals Forklift, de iPhone integratie (zoals rechtstreeks bellen vanaf mijn Mac) en de standaard mail app dat (imo. beter werkt dan Outlook).
Ik heb nu een MacBook Pro, Dell 27" 4K display (á €600/+), muis, toetsenbord, speakerset en webcam. Dit werkt prima; maar bij Photoshop, Indesign en Illustrator loop ik tegen de beperkingen aan; laat staan gaming of videobewerking.
Mijn vraag is, kan ik met de 5k iMac de komende jaren uit de voeten komen in 3D programma's, of zien jullie er de meerwaarde in om een i9 processor en desktop GPU aan te schaffen en cold turkey over te stappen naar Windows 10?
[ Voor 9% gewijzigd door iApp op 29-09-2017 17:56 ]
An a day keeps the doctor away.