iMac of high-end pc? (Budget: €3.000)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik ben een doorgewinterde iMac user en sta op het punt om €3.000 euro te investeren in een computer.

Waarom een high-end pc?
  • Ik doe veeul office taken op een dag;
  • Werk met Adobe Photoshop, Indesign, Illustrator en Dreamweaver;
  • Speel strategie games (Starcraft, Anno e.d.);
  • Ben van plan om een oude hobby weer (serieus) op te pakken: 3D modelling, video bewerking en rendering;
Omdat mijn budget zo groot is, wil ik er de meeste bang for bucks uit halen. Als ik dan zie dat ik voor hetzelfde geld als een 5K iMac, veel meer performance kan krijgen op een Windows computer (zoals een 10 core i9 CPU), dan begin ik echt te twijfelen of de investering in een iMac wel de juiste is.

iMac configuratie
  • Intel i7 7700k (4 cores, 4,5ghz)
  • Radeon Pro 580 met 8 GB
  • 64GB DDR4 ram
  • 512 GB SSD (2GB read/write)
  • 5k beeldscherm, webcam, microfoon, geluid, muis en toetsenbord (wat mij betreft allemaal overbodig)
Prijs: €2960

Voor hetzelfde bedrag, heb ik deze configuratie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-7900X (Boxed)€ 925,95€ 925,95
1ASRock Fatal1ty X299 Professional Gaming i9€ 406,50€ 406,50
1MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC€ 473,-€ 473,-
1Corsair Carbide 330R Blackout Edition€ 99,05€ 99,05
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance CMSX64GX4M4A2666C18€ 472,72€ 472,72
1Corsair RM650x Zwart€ 96,95€ 96,95
1Samsung 960 EVO 1TB€ 436,21€ 436,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.960,37

De reden dat ik een doorgewinterde Mac gebruiker ben, is doordat alles zo lekker werkt. Inzoomen met het trackpad, programma's die er gelikt uit zien, geen gedoe met het verwijderen van programma's in /appdata/, goede FTP programma's zoals Forklift, de iPhone integratie (zoals rechtstreeks bellen vanaf mijn Mac) en de standaard mail app dat (imo. beter werkt dan Outlook).

Ik heb nu een MacBook Pro, Dell 27" 4K display (á €600/+), muis, toetsenbord, speakerset en webcam. Dit werkt prima; maar bij Photoshop, Indesign en Illustrator loop ik tegen de beperkingen aan; laat staan gaming of videobewerking.

Mijn vraag is, kan ik met de 5k iMac de komende jaren uit de voeten komen in 3D programma's, of zien jullie er de meerwaarde in om een i9 processor en desktop GPU aan te schaffen en cold turkey over te stappen naar Windows 10?

[ Voor 9% gewijzigd door iApp op 29-09-2017 17:56 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 925401

Voor minder geld zou t ook nog kunnen:

Intel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7820X (Boxed)€ 553,95€ 553,95
1Gigabyte Aorus X299 Gaming 3€ 277,95€ 277,95
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Xtreme Edition 8G€ 599,-€ 599,-
1Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4A2400C16€ 615,95€ 615,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 1,05TB€ 274,61€ 274,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.550,45

AMD:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler€ 329,-€ 329,-
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 120,95€ 120,95
1MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X€ 756,50€ 756,50
1Corsair Vengeance CMK64GX4M4C3000C15€ 658,17€ 658,17
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 1,05TB€ 274,61€ 274,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.368,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Videokaart
Oehh, die 1080 GTX is wel nice. Maar de GPU is minder belangrijk dan de CPU, bij 3d rendering, tóch?

SSD
Daarnaast vind ik de snelheid van de SSD wel belangrijk (3GB read/write versus 500Mb), dus dat is die +/- €150 euro extra wel waard denk ik.
--
Wat ik ben vergeten te zeggen is dat het een zakelijke aanschaf is. Er wordt dus +/- 30u per week mee gewerkt en 5u tot 15u in mijn vrije tijd mee 'gehobby't'. Daarom is de prijs minder belangrijk dan performance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:09
Ik zou in jouw geval hier voor gaan als je rond de €3000~ wilt uitgeven:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen Threadripper 1950X€ 955,90€ 955,90
1Gigabyte Aorus X399 Gaming 7€ 341,99€ 341,99
1Inno3D iChill GeForce GTX 1070 X3 8GB€ 433,-€ 433,-
1Corsair Carbide 330R Blackout Edition€ 96,99€ 96,99
1Arctic Freezer 33 TR€ 38,29€ 38,29
2Team Group Night Hawk THRD432G3200HC16CDC01€ 280,82€ 561,64
1Seasonic Focus Plus 750 Gold€ 101,-€ 101,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.965,02

Heeft zeker 3 keer zoveel processor kracht dan de door jouw genoemde iMac configuratie en doet het ook een stuk beter dan een i9 7900X.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-05 16:07
De processoren die op x299 draaien zou ik niet aanbevelen.
-VRMs hebben problemen (kan oud nieuws zijn
-Prijs/prestatie verhouding laat de threadripper sommige de hoeken van de kamer zien.
-Vgm hadden de processoren ook hitte problemen

Ik zou kijken naar een TR4 en threadripper, zijn echte bakbeesten voor de prijs die je krijgt. Als je ook nog leuke koeling vind kan je een mooie overclock draaien.

En dan 32Gig aan ram, liefst 3000Mhz+.
Gtx 1080 is wel prima denk ik, je kan nog meer uitgeven maar dan kan je ook voor de Titan Xp gaan of Vega FE aangezien je productie doet.
Voor de processorkoeling zou ik kijken naar een koeler die de hele processor bedekt, de noctuas kwamen zeer goed uit de reviews.
Ik weet niet precies hoeveel een SSD helpt bij deze maar ik beveel aan om 1TB ssd erin te gooien en nog 2HDDs in RAID 0 voor massstorage.

Heb je ook nog een scherm nodig Btw?

Kan een lijstje samenstellen maar momenteel ben ik op Mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710958

Klinkt allemaal goed die windows setups maar als je zo gewend bent aan mac moet je jezelf denk ik goed afvragen of je flexibel genoeg bent om over te stappen naar een windows systeem. Kun je niet eens een paar dagen een windows systeem lenen met non apple rand apparatuur? Als het je bevalt of je denkt er goed aan te kunnen wennen dan zou ik zeker een van bovenstaande non-mac setups aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
iApp schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:52:

Omdat mijn budget zo groot is, wil ik er de meeste bang for bucks uit halen.
Dat heb je met de i7 8700K Coffee Lake CPU van volgende week.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Anoniem: 710958 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:09:
Kun je niet eens een paar dagen een windows systeem lenen met non apple rand apparatuur? Als het je bevalt of je denkt er goed aan te kunnen wennen dan zou ik zeker een van bovenstaande non-mac setups aanbevelen.
Ik draai een paar dagen via Bootcamp en mis MacOS wel degelijk. Ik heb gekeken naar Hackingtosh systemen, maar het wordt niet aanbevolen om daar (zakelijk) mee te werken, wat ik enigszins begrijp.

Probleem zit 'm vooral in de workflow, de mooie afwerking en de handige shortcuts (die ik bij Windows weer moet aanleren). Hieronder een paar voorbeelden van Mac vs Windows apps.

Afbeeldingslocatie: http://c0736882.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/Transmit%20-%20Main.png

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/FileZilla.png

Afbeeldingslocatie: https://betanews.com/wp-content/uploads/2016/01/1Password-for-Mac-6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://getintopc.com/wp-content/uploads/2015/11/1Password-For-Windows-Offline-Installer-Download.png

Coffee lake :)
De benchmarks zagen er goed uit (Geenbench: 8700k = 24.000 versus 7700k = 18.000). Ben eigenlijk benieuwd of Apple haar iMacs binnenkort een update geeft, met de nieuwe processors. Dat zal voor mij een game changer zijn, maar wil tegelijk niet al te lang meer wachten op de aanschaf van een nieuwe computer. Keuzes. |:(

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@iApp voor Ps, Id en iA etc hoef je in princiepe niet voor meer hardware te gaan dan wat de iMac biedt, (https://www.pugetsystems....3421&width=800&height=800) al is nu nog een 7700k kopen niet slim met de 8700k voor de deur. Maarja als je toch een scherm al hebt, je geeft zelf al aan dat er meer value bij de pc te halen is.

Maar als je meer 3d en video wilt gaan doen, dan is zo'n iMac natuurlijk niet flexibel later. Behalve de nog aan te kondigen iMac pro zit je vast qua cores en gpu. Als je wilt cpu en/of gpu renderen dan kun je beter de pc kant op gaan. Welke 3d apps heb je het dan over? Met wat er nu van intel en AMD uit is zou ik niet vast willen zitten op een 4 of 6 core..

specs

Anoniem: 710958

Ben zelf recent (na 5 jaar mac) overgestapt naar windows. Mac werk wel heel intuïtief maar ik miste windows toch. Ik heb het idee dat je iets meer vrijheden hebt in windows. Ik heb toen mijn mac verkocht en ingeruild voor een NUC. Geen spijt van gehad. Went snel :)

Waar je ook rekening mee kan houden is dat je over 5-7 jaar weer voor een zelfde dilemma kunt staan, zeker als je voor de mac kiest omdat deze mindere specs heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
iApp schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:35:
...maar het wordt niet aanbevolen om daar (zakelijk) mee te werken, wat ik enigszins begrijp.
Vanwege het illegale aspect eraan vermoed ik. Niet vanwege de technische risico's die er ook zijn. Je kan namelijk gewoon geen illegale shit zakelijk gaan gebruiken... :X

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
maratropa schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:47:
@iApp voor Ps, Id en iA etc hoef je in princiepe niet voor meer hardware te gaan dan wat de iMac biedt, (https://www.pugetsystems....3421&width=800&height=800) al is nu nog een 7700k kopen niet slim met de 8700k voor de deur. Maarja als je toch een scherm al hebt, je geeft zelf al aan dat er meer value bij de pc te halen is.

Maar als je meer 3d en video wilt gaan doen, dan is zo'n iMac natuurlijk niet flexibel later. Behalve de nog aan te kondigen iMac pro zit je vast qua cores en gpu. Als je wilt cpu en/of gpu renderen dan kun je beter de pc kant op gaan. Welke 3d apps heb je het dan over? Met wat er nu van intel en AMD uit is zou ik niet vast willen zitten op een 4 of 6 core..
Een lijst met apps die voor mij érg belangrijk zijn:
  • Adobe fotografiepakket (PS, Ai, Id, Dw)
  • FTP, Slack, Evernote, Skype e.d. (= multitasken -> veel ram nodig)
  • Overige (Spotify, Chrome/Safari, Mail)
Met het oppakken van mijn oude hobby, zullen de onderstaande apps belangrijk worden:
  • Autodesk pakket (Maya, 3Ds Max)
  • Adobe filmpakket (Pr, Ae) en/of Smoke, DaVinci, Final Cut Pro
  • Overige (Vue, Twinmotion, NUKE, ZBrush)
Wat ik verwacht:
  • Bijna vloeiende video playback in video editors
  • Snel kunnen schakelen (iets dat in MacOS geweldig gaat i.c.m. Mission Control)
  • Een beetje fancy desktop (vandaar de vergelijking met Mac vs. Win)
  • Goede mail, agenda, herinneringen en adresboek app (Apple > Office)
  • iCloud én handoff zijn een pré (maar geen killer feature)
Daarnaast is een strategie spelletje op zijn tijd ook leuk; maar daar heb ik (in principe) al een mooie PS4 Pro voor.

Last but not least: ik gebruik nu al 3 jaar geen muis meer, maar een trackpad. Dat is écht geweldig en heeft mijn RSI doen verdwijnen. Ik heb een muis voor de momenten dat ik het nodig heb, maar geef zonder twijfel de voorkeur voor de Magic Trackpad.
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:52:
[...]

Vanwege het illegale aspect eraan vermoed ik. Niet vanwege de technische risico's die er ook zijn. Je kan namelijk gewoon geen illegale shit zakelijk gaan gebruiken... :X
Het gaat mij er in eerste instantie om dat het stabiel werkt. Niets is vervelender dan een dag zitten klooien met je computer omdat een driver niet meer werkt.
Anoniem: 710958 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:49:
Ben zelf recent (na 5 jaar mac) overgestapt naar windows. Mac werk wel heel intuïtief maar ik miste windows toch. Ik heb het idee dat je iets meer vrijheden hebt in windows. Ik heb toen mijn mac verkocht en ingeruild voor een NUC. Geen spijt van gehad. Went snel :)

Waar je ook rekening mee kan houden is dat je over 5-7 jaar weer voor een zelfde dilemma kunt staan, zeker als je voor de mac kiest omdat deze mindere specs heeft.
In principe vind ik het niet erg als ik over drie á vier jaar voor dezelfde keuze sta. Ik hoop alleen dat ik met de investering in de iMac de komende jaren niet tegen beperkingen aan loop, zoals ik nu al twee jaar performance wise met basic taken (Office, browsen) doe op de MacBook.

[ Voor 22% gewijzigd door iApp op 30-09-2017 12:05 ]

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
Okee dan. Illegale software zakelijk gebruiken is prima als het maar stabiel werkt. Top! Je beseft je dat boetes voor zakelijk illegaal gebruik een stukje hoger liggen dan voor consumenten?

Als je Maya en Adobe Suite zakelijk gebruikt heb je de licenties neem ik aan.

[ Voor 17% gewijzigd door armageddon_2k1 op 30-09-2017 13:05 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• maratropa
  • Niet online
@iApp

Alles uit jouw eerste lijstje kan prima op de imac, écht multitasken is het ook niet, idd gewoon genoeg ram hebben. Een 7700k of opvolger is daar de snelste keuze voor.

En op zich gaat het werken zelf met alle apps die je noemt ook over het algmeen prima op een 7700k, de snelle cores zijn soms ook zelfs de beste keuze voor bijvoorbeeld de viewport interactie met 3dsmax & maya. (eigenlijk zo'n beetje alles) Al krijg je in premiere pro / resolve wel bijvoorbeeld sneller te maken met live playback issues als je met wat meer high-end formaten zoals RED en Prores werkt (resolve schijnt wel veel beter te schalen met cores), en zo'n quadcore is duidelijk een bottleneck als het om previews maken gaat in bijv. 3d & effect apps. En natuurlijk de daadwerkelijke renders, en echt multitasken (renderen op de achtergrond en doorwerken in bijv Ps oid)

Met wat jij noemt qua apps en budget zou ik nevernooit investeren in een quadcore (of mogelijk 6-core) iMac.

Qua gpu is het ook te beperkt. Stel je wilt wat meer doen met gpu's in bijv maya, max of premiere of resolve dan duw je in een geschikte pc bijv 1 of meerdere 1080 ti's. (ja je kunt ze ook in een externe enclosure stoppen aan je imac maar dat is ook weer geen value oplossing) Uberhaupt heb je gewoon de keuze welke gpu je er in eerste instantie in zet. Een AMD 580 is toch wat beperkt, los van de slechte openCL ondersteuning van bijv veel gpu renderers.

Final Cut ga je natuurlijk missen, wat wel heel mooi geoptimaliseerd is voor de mac. De trackpad ga je vast ook missen, ik heb nog niet echt een pc gevoeld waar bijv scrollen etc zo soepel voelt als op de mac, maar mijn ervaring is beperkt. Al blijf ik de osx interface wat stroperig vinden..

TR 1950x is veel value en allround prima.

Ik vind de wat duurdere 14 core 7940x ook wel interessant, meer turbo mhz betekend vaak wat meer fps en soepelheid in viewports, hij geeft volgens de test van puget de beste score qua live playback in premiere pro en allround liggen de scores in veel cpu renderers iets hoger dan de 1950x. Hij clocked waarschijnlijk ook beter over, wat ik zelf wel belangrijk zou vinden. (ja zakelijk kun je ook prima overclocken met beleid, zie bijv. BOXX workstations, ik doe het zelf ook al jaren als het kan). Met X299 moet je wel extra letten op een degelijk moederbord met goede VRM koeling en uberhaupt goede koeling. Blijkbaar heeft intel de 1e generatie mobo's toch niet goed gedaan..

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 30-09-2017 13:33 ]

specs

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb even met Windows gewerkt en de voordelen van een iMac wegen niet op tegen een 3K Windows bak met upgradability.

Eisen
  • Veel power (bijvoorbeeld TR 1950x, 64GB ram)
  • WiFi + Bluetooth, 3 PC-E slots op het moederbord
  • Retestil systeem (dus goede kast en koeling)
Ik he mijn setup hier dus iets op aangepast. Wat vinden jullie dat verbeterd kan worden en kan het iets goedkoper?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen Threadripper 1950X€ 955,90€ 955,90
1Asus ROG Strix X399-E GAMING€ 395,-€ 395,-
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 549,-€ 549,-
1be quiet! Dark Base 900 (Zilver)€ 167,50€ 167,50
1Corsair Vengeance CMSX64GX4M4A2666C18€ 472,72€ 472,72
1Corsair RM650x Zwart€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.123,27

Linkjes

• maratropa
  • Niet online
Ik zou altijd een mobo nemen waar je 4 gpu's op kwijt zou kunnen, dus met zo'n pci-e layout. In een normale behuizing kan dat niet over het algemeen door ruimtegebrek onder het 4de slot, maar dan is iig 3 gpu's en nog een extra kaartje een mogelijkheid (bijvoorbeeld een Decklink oid)

En die cpu's geven redelijk wat warmte af wat met normale koeling weer je behuizing uit moet, ik zou zelf voor een degelijke AIO waterkoeler gaan, dan ben je dat meteen kwijt.

specs

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Dat scheelt toch weer €50 euro, top!

Ik ben niet zo van de koeling thuis; een keer per jaar de koelpasta vervangen en dat was ‘m wel. Wat voor onderhoud heeft een AIO waterkoeling volgens jou nodig @maratropa ? De prijzen zijn iig niet mis: categorie: Waterkoeling.

[ Voor 47% gewijzigd door iApp op 30-09-2017 15:54 ]

• Vorkie
  • Niet online
Nog wel een vraag, gebruik je HandsOff veel? SMS/iMessage/FaceTime, kopiëren en plakken tussen zaken? Deze functies vervallen natuurlijk wel (tenzij je geen iPhone/iPad gebruikt natuurlijk)

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Vorkie schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:56:
Nog wel een vraag, gebruik je HandsOff veel? SMS/iMessage/FaceTime, kopiëren en plakken tussen zaken? Deze functies vervallen natuurlijk wel (tenzij je geen iPhone/iPad gebruikt natuurlijk)
Klopt, dat ga ik wel missen ja. Vooral binnenkomende SMS berichten, zoals Digid codes em ING tan codes, kopieer ik altijd rechtstreeks vanaf de berichten app. Dat iMessage en FaceTime gebeuren gebruik ik nauwelijks.

• Vorkie
  • Niet online
Aangezien je direct kan bellen via je iPhone op de iMac (gewoon met je mobiele nummer) naar mensen, en Berichten is gewoon je SMS / iMessage in 1 :)

Ik dacht ik benoem hem wel, zal zonde zijn als het in je dagelijkse gang zit en je daar dan helemaal gek van wordt (bijvoorbeeld dus je telefoon opnemen als die op tafel ligt en jij achter de macbook zit)

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Vorkie schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:10:
Aangezien je direct kan bellen via je iPhone op de iMac (gewoon met je mobiele nummer) naar mensen, en Berichten is gewoon je SMS / iMessage in 1 :)

Ik dacht ik benoem hem wel, zal zonde zijn als het in je dagelijkse gang zit en je daar dan helemaal gek van wordt (bijvoorbeeld dus je telefoon opnemen als die op tafel ligt en jij achter de macbook zit)
Houd maar op. ;) Er zijn aardig wat consessies die ik maak. Maar dat weegt niet op tegen de prijs en de upgradability van een iMac.

Uiteindelijk zal Adobe Premiere veel sneller draaien op een TR4 1950x dan Final Cut Pro op een i7 7700k. En zal ik door de processorkracht veel makkelijker kunnen multitasken en kunnen werken aan meerdere projecten. Daarnaast kan ik de computer zo duur maken als ik zelf wil, met relatief goedkope componenten (i.t.t. een iMac waar je voor €1.200 aan hardware krijgt, €600 aan scherm en €1.200 aan 'overige').

Scherm, muis en toetsenbord
Ik heb al een prachtig 4K scherm in huis, de pricewatch: Dell P2715Q (210-ADVO) Zilver, Zwart. Daar hoef ik wat mij betreft niets aan te veranderen. Ook het toetsenbord dat ik voor ogen heb, lijkt op die van Apple; maar dan met verlichte letters in het donker. Dat is een mooie toevoeging. Blijft de muis over; eisen: veel knoppen, soepel in de hand en een goede batterijduur. Twijfel daarom tussen de G602 of de MX. Zal ze in de MediaMarkt eens testen voordat ik ze aanschaf.

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech C922 Pro Stream Webcam€ 87,42€ 87,42
1Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US)€ 90,75€ 90,75
1Logitech G602 Wireless Gaming Mouse€ 69,99€ 69,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 248,16

• maratropa
  • Niet online
@iApp dat mobo was maar een voorbeeld er zijn er meer met die layout dus ik zou de features wel even goed vergelijken.

Een AIO waterkoeler heeft geen extra onderhoud nodig. Iets meer geluid is wel een nadeeltje, al verschilt dat natuurlijk, je komt toch niet weg met een hele goedkope. Er zijn waarschijnlijk ook wel prima directe luchtkoelers voor de 1950x, maar ik zou wel even goed checken wat voldoende is. warme lucht direct de behuizing uit vind ik een groot voordeel iig. Idem met blower koelers op gpu's, een must als je er meerdere naast elkaar zet. (wel luidruchtig onder load) Met 1 gpu is een custom gekoelde stillen en sneller..

specs

• Prabhjot.Singh
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik zou je de Surface Studio aanraden. (Touch, je kunt hem plat leggen) Maar die is dan wel vanaf 3500 euro.
Zelf zou ik niet voor Apple gaan, ik zou je dan een normale desktop of een All in One PC aanraden.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik wil ehelenaasl geen AIO. Ik wil de meeste bang for bucks en ben (als ex-‘nerd’) niet vies van een zelf bouw systeem. Alleen, de laatste zelfbouw die ik heb gemaakt is een i7 920 pc’tje uit 2008 die ik in 2012 heb omgeruild voor een goede MacBook.

Nu ik trek heb naar (veeul) meer performance, en ik mijn €3.000 euro een keer goed wil besteden aan een future-proof systeem, heb ik de keuzen uit een mid-range (maar dure) iMac, of zelf bouw systeem.

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:24
Ik zou wachten op de iMac pro. Na 5?jaar inruilen en moet je dan eens zien wat je er nog voor krijgt. Je geeft zelf aan fijn te werken met OSX. Stick to it zou ik dan zeggen.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-05 16:41
Neem een titan kaart ipv een gtx 1080, gezien je 3D rendering wil doen.
Deze zal in de loop van de tijd je meer tijd besparen.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Joeri.Bijlsma schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:52:
Neem een titan kaart ipv een gtx 1080, gezien je 3D rendering wil doen.
Deze zal in de loop van de tijd je meer tijd besparen.
Ik ga van 1 teraflop (Intel Iris Pro 1536 MB) naar 9 teraflops met de 1080 GTX. Denk dat dit (voorlopig) meer dan voldoende is. Processor upgraden doe ik minder snel (i.v.m. mobo + ram), dus koop ik liever een keer per 5 - 7 jaar het 'beste van het beste'.

Werkcombi (Mac+Win)
Voor wat betreft het Mac/Windows debacle: ik zit er eigenlijk aan te denken om de MacBook aan te houden voor in de woonkamer; want het ding leent zich uitstekend voor het schrijven van e-mails en het browsen op internet met, in de werkkamer, een bakbeest van een pc voor het scripten, vormgeven en renderen.

Zo blijft mijn workflow op peil en kan ik mij, zodra ik dat wil, uitleven op dat bakbeest. 8) Daarnaast bespaart het mij ook een hoop stroomkosten (?) als de computer niet 24/7 aan staat, zoals mijn MacBook dat nu wel doet. Dit o.a. voor de Plesk server.

[ Voor 7% gewijzigd door iApp op 30-09-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:19

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

waarom een treadripper in de pc? 80% van de windows programma's kan daar nog niet eens mee overweg.
de kans dat adobe photoshop erbij zit is groot. ik zie het nut niet in van 10 cores en meer.
daarom zou ik er een intel i7 7820X erin lepelen in combi met GTX 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Because it can. :')

Als jullie mijn andere topic hadden gezien, hadden jullie kunnen lezen dat ik mijn oude MacBook heb vervangen voor een nieuwe MacBook. De upgradekosten waren €800 euro. Nu ik er zo op zit te typen, denk ik van: wauw, wat een geld; maar wat 'n verschil. Aangezien de Mac mijn daily driver blijft, wacht ik even tot eind november (black friday / cyber monday) met de aanschaf van een werkpaard.

De treadripper ziet er op papier veel belovend uit en zal zich in de toekomst zeker kunnen bewijzen in Adobe Premiere, After Effects, 3Ds Max, Autocad en andere programma's. Videokaart vervangen is niet zo moeilijk, maar bij een processor is het wat lastiger door de moederbord + ram combinatie; dat doe ik dus niet ieder jaar. Als er bij de treadripper te veel haken en ogen aan zitten, dan kan ik komende maand voor een lager model (1850?) kiezen met minder tdp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomascr9695
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-04-2022

Thomascr9695

Vape nation Vʌ

Wacht op Coffee lake release morgen (nieuwe processoren van intel). Koop dan een i7 8xxx and dan zit je al wel goed.

i5 4460 - 1060, COFFEE LAKE, HERE I COME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
De knoop is doorgehakt, ik heb met Black Friday mijn bestelling geplaatst en vandaag is het laatste onderdeel binnen gekomen. Dit weekend ga ik aan mijn build beginnen en zien hoe alles werkt. Het is alweer 4 jaar geleden dat ik aan een Windows computer heb gewerkt, dus dat m2 gebeuren is totaal nieuw. :)

Ik heb gekozen voor de Intel i7 7800x met socket 2066. Waarom? Hij was in de aanbieding. Voor de gehele build heb ik ong. € 2.400 betaald, inclusief beeldscherm. Kortom: niks te klagen!! :9~

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7800X (Boxed)€ 357,49€ 357,49
1Asus ROG Strix X299-E Gaming€ 338,45€ 338,45
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 549,90€ 549,90
1Corsair Obsidian 900D€ 349,-€ 349,-
1Logitech HD Pro Webcam C920€ 64,99€ 64,99
1Acer ProDesigner BM320 Zwart€ 999,-€ 999,-
1Corsair Hydro H115i€ 110,-€ 110,-
1Logitech K800 Wireless Illuminated Keyboard (Qwerty US)€ 94,99€ 94,99
1Logitech G903€ 151,01€ 151,01
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C16G4D240FSE€ 331,50€ 331,50
1Corsair RM750x Zwart€ 106,25€ 106,25
1Samsung 850 EVO M.2 1TB€ 338,60€ 338,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.791,18

Ik zal pica's maken zodra 'ie in mijn kamer staat te shinen. Ben zo blij als een kind. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 12:20
Hopelijk heb je een groothoek lens om je hele case in beeld te krijgen :D , wat een gigantisch ding... al je hardware had ook in een 15l case gepast ipv 115l ... zonder airflow issue oid.
Welk nut heb je aan zo'n case eigenlijk?

[ Voor 22% gewijzigd door Inrage op 07-12-2017 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Inrage schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:44:
Hopelijk heb je een groothoek lens om je hele case in beeld te krijgen :D , wat een gigantisch ding... al je hardware had ook in een 15l case gepast ipv 115l ... zonder airflow issue oid.
Welk nut heb je aan zo'n case eigenlijk?
Niks geen nut, behalve dan dat ik €120 euro heb betaald voor een nette, metalen kast. Groot, dat ‘ie zeker. En twijfels; dat heb ik. Maar in principe staat het formaat niet in de weg dus hoor je mij niet klagen.

Misschien dat ik in de onderste bak een biertray kan plaatsen. Dan heeft het formaat en de idiote koeling nog eens nut. :P

[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 07-12-2017 22:35 ]

Pagina: 1