Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Beste

Ik ben vrij nieuw in het cryptocurrency gebeuren. En ik kwam vandaag Nicehash tegen. Je kan jouw computer ter beschikking stellen om deze te laten minen voor nicehash, je krijgt dan x aantal BTC uitbetaald voor je 'werk'.

Maar je kan ook hashingpower 'kopen' (of huren, what's in a name). Maar hoe werkt dit? Ik snap de procedure: Je koopt power met BTC, je krijgt een cryptocurrency terug. Maar hoe in godsnaam kan dit winstgevend zijn?
Er zijn 2 scenario's:

1) Je koopt power en krijgt minder terug dan je betaalde
2) Je koopt power en krijgt meer terug dan je betaalde

Optie 1 is totaal zinloos, optie 2 is te mooi om waar te zijn, en dan zou toch iedereen dit doen?

Weet iemand het idee hierachter, of het businessmodel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46
Dat minen geeft toch geen gegarandeerde opbrengst. Je krijgt alleen BTC als je wat "vindt". Het is dus een soort gokken. Je koopt voor 1 BTC rekenkracht in de hoop er bijvoorbeeld 1.5 op terug te verdienen. Dat is rationeel als de verwachtingswaarde positief is.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Ok, dat begrijp ik, maar als je die die Nicehasher nu laat werken op een pool, dan heb je toch altijd gegarandeerde opbrengst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:58
Carharttguy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:40:
Ok, dat begrijp ik, maar als je die die Nicehasher nu laat werken op een pool, dan heb je toch altijd gegarandeerde opbrengst?
Klopt. Dit zal echter altijd minder opbrengst zijn dan dat je betaald.

Ik zou je toch redelijk willen waarschuwen om dit niet te doen, vele waaronder ik vonden dit interessant om in het verleden wel te proberen, en heel veel mensen zijn geld verloren. Veel 'cloud' mining is dan ook een scam/piramde. Er zijn enkele redelijk legitieme sites die al een tijdje bestaan zoals Genesis mining en Nicehash, maar je bent altijd beter af door gewoon nu BTC/andere crypto te kopen. Als je de berekeningen doet zal je dit ook ondervinden.

Wil je een beetje redelijke kans hebben om je geld terug te zien moet je binnen 60 dagen je contract terugverdiend hebben. Langere periodes wordt het al tricky ivm de difficulty van het minen die steeds hoger wordt. Daarnaast kan je wel in euro's meer terugkrijgen, als BTC bijvoorbeeld opeens heel erg stijgt, maar dan had je beter met je geld nu BTC kunnen kopen. Dan had je namelijk netto meer BTC gehad.

Bedenk je ook goed, als die mensen letterlijk apparatuur hebben waarmee ze geld kunnen printen, waarom zouden ze dat dan voor minder geld gaan verhuren aan anderen? Mining is wel leuk om mee te experimenteren om er meer een beeld van te krijgen.

Wil je er toch meer over leren zou ik nog eerder een raspberry pi + een USB miner kopen om thuis voor een paar weekjes mee te spelen voor een paar tientjes. Leerzamer omdat je alles zelf opzet, en je verliest niet zoveel geld.

[ Voor 10% gewijzigd door Penait1 op 29-09-2017 22:49 ]

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap