Ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn systeem.
Eerste symptomen die ik kreeg waren dat mijn systeem niet de eerste keer wilde opstarten.
Als ik op power knop drukte dan begonnen alle fans normaal te draaien, maar verder niets.
Geen beeld, geen toetsenbord verlichting, geen DVD drive Led die aanging.
Door powerknop vast te houden en dan weer in te drukken ging systeem dan normaal aan.
Kon dan gewoon alles gebruiken zonder enig probleem.
Na een tijd kreeg ik het probleem dat als ik het systeem wilde afsluiten, deze dan na een paar seconden dan weer aanging, maar dan wederom alleen de fans gingen draaien. verder niets. Monitors bleven op standby.
Door powerknop vast te houden kon ik systeem dan helemaal uit zetten.
Nou weer dit steeds erger en op het laatst ging systeem niet eens meer aan.
Daarom alles uit elkaar gehaald en goed stof vrij gemaakt.
Alle onderdelen uitgebouwd en na het schoonmaken weer in elkaar gezet.
Dit hielp niet. Systeem bleef problemen houden met opstarten. Pas na meerderen keren uit en aan te zetten ging systeem aan.
Daarna alles geprobeerd, alles losgekoppeld. Nog steeds problemen. Geheugen er uit, en steeds een ander er in. Nog steeds problemen.
Toen een andere moederbord gepakt die ik hier had staan, en nog steeds zelfde probleem.
Zodra powerknop wordt ingedrukt dan gaan de fans draaien maar verder niets.
Natuurlijk hier even rond gelezen, en meeste geven aan dat voeding vaak zomaar problemen kan geven.
Daarom vandaag een andere voeding gehaald, en alles aangesloten.
Toen powerknop ingedrukt en dan....systeem starten normaal op....yeahhh...dus niet
Heb gelijk een restart gegeven en weer gingen fans draaien maar verder niets.
Monitor op standby, toetsenbord niet aan..niets....
Snap er nu echt even niets meer van. Enig wat er nu nog vervangen kan worden is de CPU.
jammer genoeg niets hier liggen.
Zou het anders echt niet weten.
Zoals ik al zei, systeem draaide perfect zodra die opgestart was. Is mijn race-rig,, waar drie monitoren aan hangt en alle hardware om te kunnen rijden.
Spes zijn:
-Intel i5 2500K
-Nu Z77 Asrock bord
-16gb DDR 3
-SSD 128gb
-DVD drive
Verder helemaal niets intern.
Had gister een video gemaakt, en systeem doet nog steeds zelfde na het wisselen van de voeding:
[YouTube: https://youtu.be/tZ_jrtvAKuY]
Misschien dat iemand een idee heeft.
Eerste symptomen die ik kreeg waren dat mijn systeem niet de eerste keer wilde opstarten.
Als ik op power knop drukte dan begonnen alle fans normaal te draaien, maar verder niets.
Geen beeld, geen toetsenbord verlichting, geen DVD drive Led die aanging.
Door powerknop vast te houden en dan weer in te drukken ging systeem dan normaal aan.
Kon dan gewoon alles gebruiken zonder enig probleem.
Na een tijd kreeg ik het probleem dat als ik het systeem wilde afsluiten, deze dan na een paar seconden dan weer aanging, maar dan wederom alleen de fans gingen draaien. verder niets. Monitors bleven op standby.
Door powerknop vast te houden kon ik systeem dan helemaal uit zetten.
Nou weer dit steeds erger en op het laatst ging systeem niet eens meer aan.
Daarom alles uit elkaar gehaald en goed stof vrij gemaakt.
Alle onderdelen uitgebouwd en na het schoonmaken weer in elkaar gezet.
Dit hielp niet. Systeem bleef problemen houden met opstarten. Pas na meerderen keren uit en aan te zetten ging systeem aan.
Daarna alles geprobeerd, alles losgekoppeld. Nog steeds problemen. Geheugen er uit, en steeds een ander er in. Nog steeds problemen.
Toen een andere moederbord gepakt die ik hier had staan, en nog steeds zelfde probleem.
Zodra powerknop wordt ingedrukt dan gaan de fans draaien maar verder niets.
Natuurlijk hier even rond gelezen, en meeste geven aan dat voeding vaak zomaar problemen kan geven.
Daarom vandaag een andere voeding gehaald, en alles aangesloten.
Toen powerknop ingedrukt en dan....systeem starten normaal op....yeahhh...dus niet
Heb gelijk een restart gegeven en weer gingen fans draaien maar verder niets.
Monitor op standby, toetsenbord niet aan..niets....
Snap er nu echt even niets meer van. Enig wat er nu nog vervangen kan worden is de CPU.
jammer genoeg niets hier liggen.
Zou het anders echt niet weten.
Zoals ik al zei, systeem draaide perfect zodra die opgestart was. Is mijn race-rig,, waar drie monitoren aan hangt en alle hardware om te kunnen rijden.
Spes zijn:
-Intel i5 2500K
-Nu Z77 Asrock bord
-16gb DDR 3
-SSD 128gb
-DVD drive
Verder helemaal niets intern.
Had gister een video gemaakt, en systeem doet nog steeds zelfde na het wisselen van de voeding:
[YouTube: https://youtu.be/tZ_jrtvAKuY]
Misschien dat iemand een idee heeft.