Zojuist wilde ik een topic openen over de moderaties in de Windows XP nieuwspost, maar dat is al gebeurd.
Ik wil toch wel even kwijt dat het niveau hier is gedaald tot een nieuw diepte punt.
En dat begint al bij het eerste rijtje moderaties hier:
http://www.tweakers.net/nieuws/17533?&t=
Ik zal het PROBEREN uit te leggen, en ik misschien zij er 1 of 2 personen die het snappen. Het rijtje eerste posts..
Gepost door Nefiorim Maandag 9 Juli 2001 - 19:10 Score: 0 (Overbodig) +1 Gemodereerd+1 Behulpzaam+1 Grappig+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd-1 Flamebait-1 Troll
De prijzen zijn nog nie eens zo gek veel hoger dan de vorige versie. Maar ik betwijfel of ik wil zin heb om Win XP te gaan 'kopen'.
OK..dat dit overbodig is, is wel logisch. Het voegt weinig toe, en hij spreekt puur voor zich zelf.
Gepost door TerraGuy Maandag 9 Juli 2001 - 19:11 Score: 0 (Troll) +1 Gemodereerd+1 Behulpzaam+1 Grappig+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd-1 Flamebait-1 Troll
Hm.... zie ik dit verkeerd of maakt de monopolist nu ook al misbruik van z'n positie door een wel erg hoge prijs te eisen, met in het achterhoofd de gedachte dat er minder kopietjes van dit product gemaakt gaan worden, en dus meer inkomsten krijgt? Wel een beetje flauw, hoor..
Of hebben ze zo enorm veel geld aan marketing uitgegeven dat het 'niet anders kan'? Aangezien ze er wel een miljard $ aan uitgegeven hebben, als het niet meer is. Maar daar ben ik het dan toch niet mee eens. En ik denk dat deze hoge prijs de illegale kopie-en toch weer in hand werkt, stevige beveiliging of niet.
edit:
Ietwat verduidelijkt
[edit2] Mwhoah, gezien de reacties en de troll zie ik dit dus verkeerd... [/edit2]
[Reaktie gewijzigd door TerraGuy]
Een 0 troll..snap ik niet. Deze post is kritisch richting MS, maar natuurlijk beschouwt de tweakende horde dat als een troll. Kritiek op MS is hier verboden.
Man, lees die post eens goed door.
Een 3 inzichtvol had dit moeten wezen.
Gepost door sardia Maandag 9 Juli 2001 - 19:15 Score: 1 (Gemodereerd) +1 Behulpzaam+1 Grappig+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd-1 Dubbelpost-1 First post-1 Off-topic-1 Overbodig-1 Overgewaardeerd-1 Flamebait-1 Troll
ZO duur is het nou ook weer niet. Als nou nog meer mensen het kopen, _kan_ het *nog* goedkoper worden.
Beetje neutraal dit.. wat wel inzichtvol is dat als mensen het netjes gaan inplaats van kopieeren dat de prijs omlaag kan, maar dat blijkt niet uit deze post.
Gepost door GraveR Maandag 9 Juli 2001 - 19:30 Score: 0 (Overbodig) +1 Gemodereerd+1 Behulpzaam+1 Grappig+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd-1 Flamebait-1 Troll
...Tuurlijk...
Eerst de prijs flink opschroeven en dan hopen dat er meer verkocht gaat worden
Wishful thinking...
Dit drijft piraterij (onder thuisgebruik, mogelijk ook zakelijk) alleen maar meer in de hand.
Dat Product Activation lijkt leuk, maar is _ALLEEN_ van toepassing op de Retail-producten. OEM valt hier buiten.
Overbodig? Misschien..maar deze persoon zegt wel waar het op staat: Steeds hogere prijzen rekenen voor je software werkt piraterij in de hand!
Een 1 of 2 inzichtvol vind ik hier toch reeler.
Gepost door Spectral Maandag 9 Juli 2001 - 20:14 Score: 1 +1 Behulpzaam+1 Grappig+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd-1 Dubbelpost-1 First post-1 Off-topic-1 Overbodig-1 Overgewaardeerd-1 Flamebait-1 Troll
Tuurlijk dit denkt een gemiddeld bedrijf ook, totdat ie een grote microsoft envelop op de deurmat vind waarin vriendelijk verzocht wordt om even de licenties naar hun toe te sturen. Doe je dat niet hebbie toch een probleem.
Een beetje offtopic is dit.
Gepost door sjors Maandag 9 Juli 2001 - 19:18 Score: -1 (Troll) +1 Gemodereerd+1 Behulpzaam+1 Grappig+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd
Koop het niet, ga ergens anders trollen.
Totaal overbodig dit, gelukkig dat de Tweakers dat wel goed inzien.
Gepost door Dr_Cheat Maandag 9 Juli 2001 - 19:31 Score: 3 (Inzichtvol) +1 Behulpzaam+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd-1 Dubbelpost-1 First post-1 Off-topic-1 Overbodig-1 Overgewaardeerd-1 Flamebait-1 Troll
$199,99 is niet heel erg duur voor iets dat je elke dag gebruik van maakt.
Nu krijgen we het.. weer zo'n slappe post.. M'n jas gebruik ik ook elke dag, maar ik
koop geen jas van 400 piek

En meteen een +3... ok er zit wat in wat deze jongen zegt, maar een 3 vind ik het echt niet waard.
Gepost door Aaargh! Maandag 9 Juli 2001 - 19:35 Score: 0 (Troll) +1 Gemodereerd+1 Behulpzaam+1 Grappig+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd-1 Flamebait-1 Troll
ik vind $199 WEL heel erg duur, zeker als je kijkt wat je er nu voor krijgt (alleen een kaal OS) , en als er dan gratis alternatieven zijn waar je WEL een bak software bij krijgt waar je U tegen zegt ...
Hoppa een troll!
Voor iemand die gewoon zijn mening zegt en de waarheid zegt: Want er zijn gratis alternatieven waar je een bak software bij krijgt. Wat hij zegt zijn gewoon feiten, en feiten noemen _kan_ geen troll zijn.
En dat "ik vind $199 WEL heel erg duur" is gewoon zijn mening, die hij op een nette manier geeft, dus zeker geen troll.
Een 2 of 3 inzichtvol vind ik hier zeker wel bijhoren.
Gepost door jazzy Maandag 9 Juli 2001 - 19:41 Score: 2 (Inzichtvol) +1 Behulpzaam+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd-1 Dubbelpost-1 First post-1 Off-topic-1 Overbodig-1 Overgewaardeerd-1 Flamebait-1 Troll
zeker als je kijkt wat je er nu voor krijgt (alleen een kaal OS)
De halve wereld valt over MS omdat ze steeds maar weer van alles en nog wat in Windows proppen en jij noemt dat een kaal OS?
Hier zit wat in, maar van de andere kant ook niet. Ja, een kaal OS kun je Windows niet noemen, want er zit extra stuff bij zoals wat spelletjes, Internet Explorer en utility's.
Maar het is maar wat je onder het begrip "kaal OS verstaat".. de poster die het even hiervoor had over een "bak software" bedoelt niet alleen een webbrowser en wat spul, maar ook een compleet office pakket, database systeem, servers, etc.. (hij doelde op Linux distro's)
Gepost door Aaargh! Maandag 9 Juli 2001 - 20:19 Score: -1 (Troll) +1 Gemodereerd+1 Behulpzaam+1 Grappig+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd
De halve wereld valt over MS omdat ze steeds maar weer van alles en nog wat in Windows proppen en jij noemt dat een kaal OS?
ja
ik zeg ook niet dat ze er MS zooi bij moeten doen
waarom zit er wel IE bij maar niet b.v. Mozilla ?
kijk eens hoeveel software er bij een gemiddelde linux distributie zit.
windows zit niet eens een compiler bij! (wat de fuck heb je nu aan een OS zonder compiler!?)
De vorige kreeg +2..maar hier komt echt de knaller, de post die die de vorige echt aanvult maar ook een beetje overbodig maakt.
Hij zegt waar het op staat, namelijk dat die sloot extra software bij Windows puur in het belang is van MS. Hij stelt de vraag waarom wel IE er bij en niet Mozilla?
En hij noemt de compiler nog even.. ook heel inzichtvol, want bij 9 op de 10 OS-en zit een compiler (denk maar aan alle Unices, MacOS X, QNX, BeOS, etc...).
Deze jongen noemde gewoon feiten, die heel mooi de strategie van MS blootleggen.
Een 3 inzichtvol vind ik hier zeker op zijn plaats.
Hem een -1 geven vind ik echt geen stijl! Zie dat woord "fuck" dan maar even door de vingers, al is dat niet een mooie manier van verwoorden natuurlijk.
Gepost door tigger Maandag 9 Juli 2001 - 20:26 Score: 4 (Inzichtvol) -1 Dubbelpost-1 First post-1 Off-topic-1 Overbodig-1 Overgewaardeerd-1 Flamebait-1 Troll
Er zit van alles standaard in:
- Internet Browser
- ZIP / Cab / RAR viewer
- Firewall Client
- Moviemaker
- Picture editor + viewer
- VPN client
- Web Server
- Multimonitor
- 1000 andere dingen die ik nog niet heb opgenoemd.
Al met al dus bijna een koopje. Aangezien de meeste nederlandse mensen zo verschrikkelijk gierig zijn en wel 5000 piek voor een PC willen betalen maar geen cent voor een OS snap ik niks van de mentaliteit.
Verder heeft bijna NIEMAND hier op tweakers Win2000 Pro nodig. De Home Edition bevat ALLES wat je moet hebben voor normaal thuis gebruik.
Dat deze post geen troll is lijkt me duidelijk... maar een +4 sjonge jonge... wat een opendeur. Ten eerste het is gewoon een domme opsomming.
Ten tweede snapt deze poster de argumenten van de anderen niet. Hij post zijn verhaal om te reageren op de mensen die beweerden dat er weinig software bij Windows zit. Hij gaat domweg die dingen noemen die er wel bij zitten. Prima... maar die mensen die zeggen dat Windows weinig software bevat, hebben het gehad over Linux. Daar zit zo'n sloot software bij dat het opsommen van het magere lijstje van Windows echt overbodig is. Hij had hoogstens kunnen zeggen dat Windows niet een volledig "kaal" os genoemd kan worden, maar dat heeft een andere tweaker al gedaan (de post van Jazzy) dus is dit in mijn ogen min of meer een dubbelpost of een overbodige post. (score 0)
Maar nimmer een 4 inzichtvol.
Gepost door Aaargh! Maandag 9 Juli 2001 - 21:33 Score: 0 +1 Gemodereerd+1 Behulpzaam+1 Grappig+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd-1 Flamebait-1 Troll
Er zit van alles standaard in:
*knip paar dingetjes*
- 1000 andere dingen die ik nog niet heb opgenoemd.
wel 1000 ?
deepthought:~# apt-cache pkgnames | wc -l
9689
9689 beschikbare packages in debian (sid)
P.S. mod me maar weer omlaag, als je hier ook maar iets kritiek hebt op MS ...
En hier komt de aap uit de mouw: 99% van de Tweakers zijn Windows users die niet verder kijken dan Bill Gates zijn neus lang is.
Dit is een hele sterke inzichtvolle post, maar ook nog creatief gebracht.
Een post die zowel grappig als inzichtvol is, zeker wel een 3 waard, en vanwege het niveau er van en de manier waarop het gebracht wordt (kort en krachtig met een creatief regeltje Linux er door heen) wel een 4.
Mensen wat ik duidelijk probeer te maken: Hier wordt gemodereerd op het niveau van een kudde

!
Een kritische houding is compleet verboden en Linux gebruikers zijn ver te zoeken hier! (niet dat Linux gebruikers meer zijn dan Windows gebruikers, begrijp me niet verkeerd, maar binnen de Linux wereld heerst de mening dat software open en vrij hoort te zijn dus Linux-mensen zijn over het algemeen behoorlijk kritisch richting bedrijven als Microsoft)