Ik heb bij Strato een domeinnaam en Linux VPS (V20) besteld. Na een week nog geen toegang tot de server te hebben gehad heb ik contact opgenomen via email. Nu krijg ik het volgende van ze terug:
Nou mijn vraag: zou ik wel in zee willen gaan met een hostingbedrijf die een identiteitsbewijs nodig heeft voor een simpele en goedkope dienst en een klantenservice heeft die niet proactief is? Naar mijn weten hoef je in Nederland niet zomaar een identiteitsbewijs te overhandigen aan een dienstverlener. Ik weet ook niet hoe ze omgaan met mijn gegevens. Ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt. Het komt nogal amateuristisch over om interne problemen door te schuiven naar klanten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik vind dit eigenlijk best verbazingwekkend, niet in de laatste plaats omdat ze gewoon wachten tot iemand klaagt over het feit dat nog niets werkt, om vervolgens te melden dat ze niet correct kunnen optreden tegen misbruik van hun dienstverlening.Vanwege een groot aantal fake bestellingen van onze servers, zijn we genoodzaakt helaas extra voorzichtig te zijn bij het vrijgeven van onze servers. Indien u ons een kopie van een identiteitsbewijs kunt doen toekomen, geven wij de server graag voor u vrij.
Nou mijn vraag: zou ik wel in zee willen gaan met een hostingbedrijf die een identiteitsbewijs nodig heeft voor een simpele en goedkope dienst en een klantenservice heeft die niet proactief is? Naar mijn weten hoef je in Nederland niet zomaar een identiteitsbewijs te overhandigen aan een dienstverlener. Ik weet ook niet hoe ze omgaan met mijn gegevens. Ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt. Het komt nogal amateuristisch over om interne problemen door te schuiven naar klanten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?