Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippenhok
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
Beste Tweakers,

Vraag 1: Is het mogelijk om op 1 monitor, twee OS te laten draaien?
Vraag 2: Is het mogelijk om op een monitor te koppelen met miracast met de Anriod telefoon? En welke is daarvoor geschikt?

Zit te kijken om een brede monitor te kopen van 29"/32" en met speakers.

Monitoren worden steeds breder en maakt het gebruik van meerdere vensters naast elkaar makkelijker. Daarnaast wil ik gebruik maken van een laptop/desktop systeem naar een RPi systeem. Maar om een 2e monitor aan te schraffen ook zo zonde. Of zie is iets over het hoofd? Is daarvoor een videokaart voor nodig?

Hoor graag jullie ervaring wat de beste keuze is in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

1: Een OS draait niet op een monitor (android tv's e.d. daar gelaten).
2: Er zijn naar mijn weten geen monitoren met miracast/widi.

Om terug te komen op je eerste vraag, sommige monitoren kunnen wel side-by-side doen (of zelfs pip/pop) met 2 verschillende ingangssignalen. Sommigen geven dan netjes de gehalveerde resolutie via DDC door, anderen gaan schalen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04

Nibbz

Postmaster General

Via een Virtual Machine moet dat toch wel mogelijk zijn?

oude bedrijf waar ik werkte hadden mensen op hun mac zovel de mac balk, maar ook de windows startbalk (windows apps werden in een OSX window gepresenteerd).

Heette Parallex ofzo?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

kippenhok schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:49:
Beste Tweakers,

Vraag 1: Is het mogelijk om op 1 monitor, twee OS te laten draaien?
Vraag 2: Is het mogelijk om op een monitor te koppelen met miracast met de Anriod telefoon? En welke is daarvoor geschikt?

Zit te kijken om een brede monitor te kopen van 29"/32" en met speakers.

Monitoren worden steeds breder en maakt het gebruik van meerdere vensters naast elkaar makkelijker. Daarnaast wil ik gebruik maken van een laptop/desktop systeem naar een RPi systeem. Maar om een 2e monitor aan te schraffen ook zo zonde. Of zie is iets over het hoofd? Is daarvoor een videokaart voor nodig?

Hoor graag jullie ervaring wat de beste keuze is in mijn geval.
De beste keuze is om je post nog eens na te lezen en tekstueel begrijpelijk te maken. Het is mij in elk geval to-taal niet duidelijk wat je precies wilt bereiken. Zo heeft een monitor zoals gezegd geen OS en wil je nou van een laptop/desktop naar een RPi systeem...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippenhok
@Icephase
Het idee is om de laptop te koppelen met een extra monitor. Maar daarnaast maar ik gebruik van een RPi. Deze kan ik op verschillende manier weergeven, een daarvan is natuurlijk via VPN de RPi te bedienen op laptop.

Maar lijkt mij leuk met de ontwikkeling van de breedte schermen in de afgelopen ca. 5-10 jaar juist logischer om twee systemen te laten draaien op 1 scherm zonder gebruik te maken van kvm-switch.. Wat op google uiteraard, maar zie niet zo gauw een oplossing hiervoor.

Set-up, hardware
1. Laptop met Windows en 2. RPi met Linux.
Deze gelijktijding op 1 monitoring weergeven.

VM is natuurlijk ook mogelijk maar wil juist een RPi gebruiken omdat deze voor andere werkzaamheden gebruikt wordt. Het zijn dus 2 fysieke systemen.op 1 fysieke monitor.

Oplossing 1 op vraag 1:
Dit lijkt wel een aardig oplossing, hardware die meerdere signalen op 1 scherm kan zetten.
http://www.ambery.com/4hddvispqupi.html.
Prijs valt wat tegen, $1.670,-

Oplossing 2 op vraag 2:
De samsung U32H850UMU, E670,-

[ Voor 13% gewijzigd door kippenhok op 01-10-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippenhok
Oplossing 1 op vraag 1:
Dit lijkt wel een aardig oplossing, hardware die meerdere signalen op 1 scherm kan zetten.
http://www.ambery.com/4hddvispqupi.html.
Prijs valt wat tegen, $1.670,-

Oplossing 2 op vraag 2:
De samsung U32H850UMU, E670,-
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Heb je iets toe te voegen voordat een ander gereageerd heeft? Gebruik de 'wijzig'-knop.

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 30-09-2017 13:33 ]

Pagina: 1