Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitfry
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Heren,

Ik ben op zoek naar een windows laptop die de prestaties van een gaming laptop met een ultra-book ontwerp combineerd en daarbij ook nog een acceptabele accuduur heeft. Omdat ik mij voorgenomen heb alleen nog maar apparaten te kopen die enigszins "toekomst-proof" zijn ga ik bij mijn aanschaf voor een UHD scherm.

Ik kwam uit bij de ASUS-ZenBook-Pro-UX550VE / UX550VD en de ASUS-VivoBook-Pro-15-N580VD.

Tenminste.. dat dacht ik. Op de Asus website wordt namelijk beschreven dat de UX550VE en UX550VD beschikken over een UHD scherm, terwijl op Tweakers en andere websites wordt geschreven over een Full HD scherm. Kunnen jullie bevestigen of het nu FHD of UHD is voor deze twee modellen?

https://www.asus.com/nl/Laptops/ASUS-ZenBook-Pro-UX550VE/
https://www.asus.com/nl/Laptops/ASUS-ZenBook-Pro-UX550VD/
https://www.asus.com/nl/Laptops/ASUS-VivoBook-Pro-15-N580VD/

In deze compare URL via Tweakers.net zijn alle 3 de laptops opgenomen:
https://tweakers.net/pric...are/945937;887453;870019/

Ik hoop natuurlijk dat ik de verkeerde modellen opgezocht heb via Tweakers of dat de specificaties simpelweg niet kloppen. Ik ben geneigd de informatie op de website van de fabrikant te geloven, maar het zou nogal een tegenvaller zijn als ik de laptop aanschaf, uitgaande van een UHD scherm en uiteindelijk toch met FHD opgescheept zit. Hopelijk kunnen jullie de onduidelijkheid omtrent de specs wegnemen en kan ik zo een definitieve keuze maken.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Mitfry

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13
In de tech specs op de asus website staat
15,6" LED-verlicht 4K UHD (3840 bij 2160 16:9) (Touch optioneel)

15,6" LED-verlicht Full HD (1920 bij 1080 16:9) (Touch optioneel)
Mijns inziens betekent dat dat er twee modellen zijn, eentje met Full HD scherm en ééntje met 4K UHD scherm.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitfry
Ramon schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:45:
In de tech specs op de asus website staat

[...]

Mijns inziens betekent dat dat er twee modellen zijn, eentje met Full HD scherm en ééntje met 4K UHD scherm.
Thanks voor je reactie.

Betekent dit dat de UHD modellen niet op Tweakers staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zou best kunnen. En Asus modellen die genoemd zijn op de website, zijn niet altijd in NL verkrijgbaar. De NL website van Asus loopt vaak achter. Modellen die hier al wel te koop staan, staan niet altijd op de website. De Asus global website is wel actueler, maar niet alle modellen zijn weer leverbaar in NL. Dit is (al vele jaren) mijn ervaring met de websites van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitfry
Ik heb zojuist contact gehad met iemand van Mediamarkt en die persoon heeft kunnen bevestigen dat het inderdaad een UHD scherm is. De informatie op Tweakers klopt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je contact hebt gehad met iemand van de MediaMarkt dan zou ik in ieder geval een second opinion uitvoeren, zoek maar eens naar de ervaringen van mensen over MediaMarkt verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik zou er toch vanuit gaan dat Coolblue het goed vermeld, ik vrees dat het tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitfry
Daar loopt vaak niet echt hoogwaardig personeel nee.. maar verschil tussen UHD of FHD moeten ze toch wel kunnen uitmaken mag ik hopen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:45
Heb je hier uiteindelijk nog meer informatie over weten te krijgen? Ik ben zelf op zoek naar een UHD model, en kwam naast de XPS 15" óók op deze uit

Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | https://www.tindie.com/products/35869/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitfry
Ik ben inmiddels zelf maar gaan kijken in de winkel. Tegenvaller; het was een FHD (1920x 1080) scherm, GEEN UHD.

Inmiddels heb ik nog geen ander vergelijkbaar model gevonden als nieuwe optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 13:52
Misschien moeten ze nog met UHD scherm uitkomen.. zal wel duurder worden neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MishaT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-03 06:15
mitfry schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:23:
... de prestaties van een gaming laptop met een ultra-book ontwerp combineerd en daarbij ook nog een acceptabele accuduur heeft.
Deze zin is nogal tegenstrijdig, namelijk: Ultra-books treven er vaak naar om zoveel mogelijk prestaties in een zo dun mogelijk ontwerp te stoppen. de prestaties van een gaming laptop zijn vaak beter wanneer de laptop juist meer ruimte heeft voor koeling (zodat er een sterkere videokaart in kan). In het geval van gaming zal je dus tegen een koeling probleem aanlopen wanneer de laptop zo dun mogelijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitfry
Ehh...

Lang niet alle laptops met een "ultra-book" ontwerp kunnen met een gaming laptop vergelijkbare prestaties bieden. Ik specificeer mij dus enkel op de high end modellen die dat wel kunnen. Daarnaast zijn de echte gaming laptops niet gemaakt om lang op dezelfde acculading te werken, terwijl ik hier wel naar op zoek ben. Hieruit had je kunnen (lees: moeten) opmaken dat ik niet naar een gaming laptop op zoek ben, echter is enige grafische kracht dus wel gewenst.

Geen idee waarom je dat als tegenstrijdig opvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djinada
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 16:38
Een model met UHD scherm zal pas in november / december uitkomen, volgens Asus Nederland. Ik twijfel nu dus ook of ik ga wachten, of nu al een XPS 15 haal.

[ Voor 27% gewijzigd door Djinada op 12-10-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitfry
Djinada schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:09:
Een model met UHD scherm zal pas in november / december uitkomen, volgens Asus Nederland. Ik twijfel nu dus ook of ik ga wachten, of nu al een XPS 15 haal.
Oh dat is wel goed nieuws, super! Dat heeft tot nu toe geen enkele verkoper me kunnen vertellen. Tegenover een XPS zou ik persoonlijk zeker nog even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djinada
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 16:38
mitfry schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:58:
[...]

Oh dat is wel goed nieuws, super! Dat heeft tot nu toe geen enkele verkoper me kunnen vertellen. Tegenover een XPS zou ik persoonlijk zeker nog even wachten :)
Nu alleen hopen dat ze het ook echt waar maken..
Pagina: 1