Pioneer VSX-908RDS "surround" Medusa koptelefoon aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb aan mijn PC een Pioneer VSX-908RDS versterker aangesloten via de External Decoder In connectoren. Ik wil graag mijn Speedlink Medusa 5.1 koptelefoon aansluiten op de versterker. Zover ik het begrijp (en ik ben geen expert) zijn er twee mogelijkheden:

1. Ik gebruik de Pre-Out aansluitingen, maar die vereisen extra versterkers.
2. Ik sluit de koptelefoon direct aan op de speaker uitgangen.

Mijn vraag is:
Welke versterker kan ik het best gebruiken in het eerste geval?
Kan ik zonder meer de Speedlink Medusa aansluiten op de speaker uitgangen van de versterker?

Ik gebruik een PC met Windows 10 met 6 output kanalen via drie 3,5" jack connectoren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb tot nu toe de 3,5" outputs aangesloten op de External Decoder In tulp ingangen van de versterker. Verder heb ik de koptelefoon aangesloten op de zes pre-out tulp aansluitingen van de versterker. Alleen het front-left en front-right kanaal geven geluid, de rest niet.

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-09-2017 23:14)

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
Even gekeken naar de Medusa. Mooi ding, wist niet dat het bestond.

Er zijn nogal wat variaties van, met en zonder USB, met en zonder versterker. Welke heb je precies?

Als deze hoofdtelefoon zijn eigen versterker (stroom via USB of externe voeding) heeft dan zijn het waarschijnlijk ook line level ingangen (de groen/zwart/geel 3,5 mm mini jacks). Als dat zo is dan kan je dit niet zomaar aan de speakeruitgangen van de versterker zetten, dan sloop je de boel.

Met ingebouwde versterker: dan zit je in theorie met de pre-outs goed. Kan nog aan de Pioneer versterker liggen of de 'external decoder in' wel netjes naar de pre-out doorgelust wordt.

Zonder ingebouwde versterker: in theorie direct op de speakeruitgangen. Alleen is de Pioneer berekend op 8 Ω impedantie en zijn hoofdtelefoonluidsprekers meestal een stuk hoger (snelle blik: rond de 24Ω voor de Medusa?). Ik heb geen idee of dit kwaad kan voor de Medusa of de Pioneer.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
Even gekeken naar de Medusa. Mooi ding, wist niet dat het bestond.

Er zijn nogal wat variaties van, met en zonder USB, met en zonder versterker. Welke heb je precies?

Als deze hoofdtelefoon zijn eigen versterker (stroom via USB of externe voeding) heeft dan zijn het waarschijnlijk ook line level ingangen (de groen/zwart/geel 3,5 mm mini jacks). Als dat zo is dan kan je dit niet zomaar aan de speakeruitgangen van de versterker zetten, dan sloop je de boel.

Met ingebouwde versterker: dan zit je in theorie met de pre-outs goed. Kan nog aan de Pioneer versterker liggen of de 'external decoder in' wel netjes naar de pre-out doorgelust wordt.

Zonder ingebouwde versterker: in theorie direct op de speakeruitgangen. Alleen is de Pioneer berekend op 8 Ω impedantie en zijn hoofdtelefoonluidsprekers meestal een stuk hoger (snelle blik: rond de 24Ω voor de Medusa?). Ik heb geen idee of dit kwaad kan voor de Medusa of de Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad het eerste: stroom via USB, line level ingangen in de vorm van groen/zwart/geel 3,5mm jacks.

Bedankt voor je input over het aansluiten op de speakeruitgangen; die zal ik niet gebruiken.

Ik heb vooralsnog geen idee wat de versterker met de external decoder ingangen doet. De handleiding zegt er niet veel over, anders dan die gebruikt kunnen worden. De versterker heeft een video out voor instellingen van het apparaat zelf. Ik ga even verder kijken.

Dank!