Goedemiddag,
Ik ben van plan om mijn laptop weg te doen en er een desktop voor in de plaats te kopen. Ik game voornamelijk op een console en ben daarom ook niet van plan toekomstige games of high end games te gaan spelen op een desktop. Wel wil ik graag op een redelijke manier wat oudere spellen kunnen spelen. Ik heb zelf al twee lijstjes bij elkaar geschraapt en vroeg mij af wat jullie hier van vinden en waar nog eventueel verbetering kan binnen mijn budget
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, 1080p definitie, vooral oudere spellen zoals Payday 2, Civilization, Skyrim en Cities Skylines.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de 700 - 800 euro exclusief assemblage. Ik wil het laten assembleren door azerty. Aangezien ik zelf geen verstand heb van desktops in elkaar zetten en daar ook niet de behoefte naar heb om het zelf te doe, laat ik het assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Puur alleen mijn muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit zijn de twee lijstjes die ik heb. Het enige verschil is een andere uitvoering qua processor (het tweede lijstje ligt eigenlijk net iets boven mijn budget):
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag de genoemde games op een redelijke setting willen kunnen spelen, het liefst gewoon tegen high of op high niveau aan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback willen hebben over mijn twee lijstjes. Ik zou graag willen weten hoeveel verschil er zit tussen de twee processors die ik gekozen heb. Ik heb zelf niet veel verstand van computers en heb dit lijstje in elkaar gezet door vergelijkingen, advies van een andere topic en reviews dus graag hoor ik het als er verbeteringen/alternatieven mogelijk zijn. Het liefst kom ik uit op een goed balans tussen prijs en kwaliteit voor de prijs
Ik ben van plan om mijn laptop weg te doen en er een desktop voor in de plaats te kopen. Ik game voornamelijk op een console en ben daarom ook niet van plan toekomstige games of high end games te gaan spelen op een desktop. Wel wil ik graag op een redelijke manier wat oudere spellen kunnen spelen. Ik heb zelf al twee lijstjes bij elkaar geschraapt en vroeg mij af wat jullie hier van vinden en waar nog eventueel verbetering kan binnen mijn budget
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, 1080p definitie, vooral oudere spellen zoals Payday 2, Civilization, Skyrim en Cities Skylines.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de 700 - 800 euro exclusief assemblage. Ik wil het laten assembleren door azerty. Aangezien ik zelf geen verstand heb van desktops in elkaar zetten en daar ook niet de behoefte naar heb om het zelf te doe, laat ik het assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Puur alleen mijn muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit zijn de twee lijstjes die ik heb. Het enige verschil is een andere uitvoering qua processor (het tweede lijstje ligt eigenlijk net iets boven mijn budget):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 106,55 | € 106,55 |
| 1 | MSI H110M ECO | € 48,- | € 48,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 45,- | € 45,- |
| 1 | Zalman T2 Plus | € 25,41 | € 25,41 |
| 1 | Samsung LS24F356FHU Zwart | € 118,96 | € 118,96 |
| 1 | Creative Inspire T3300 | € 40,81 | € 40,81 |
| 1 | MSI Interceptor DS4100 | € 27,- | € 27,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 49,50 | € 49,50 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 89,50 | € 89,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 798,68 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-7350K Boxed | € 151,- | € 151,- |
| 1 | MSI H110M ECO | € 48,- | € 48,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 45,- | € 45,- |
| 1 | Zalman T2 Plus | € 25,41 | € 25,41 |
| 1 | Samsung LS24F356FHU Zwart | € 118,96 | € 118,96 |
| 1 | Creative Inspire T3300 | € 40,81 | € 40,81 |
| 1 | MSI Interceptor DS4100 | € 27,- | € 27,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 49,50 | € 49,50 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 89,50 | € 89,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 843,13 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag de genoemde games op een redelijke setting willen kunnen spelen, het liefst gewoon tegen high of op high niveau aan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback willen hebben over mijn twee lijstjes. Ik zou graag willen weten hoeveel verschil er zit tussen de twee processors die ik gekozen heb. Ik heb zelf niet veel verstand van computers en heb dit lijstje in elkaar gezet door vergelijkingen, advies van een andere topic en reviews dus graag hoor ik het als er verbeteringen/alternatieven mogelijk zijn. Het liefst kom ik uit op een goed balans tussen prijs en kwaliteit voor de prijs