[iOS11] Front camera zwart op iPhone 6 sinds iOS11

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57
Toch wel erg raar: iPhone 6 front (selfie) camera werkt niet meer (zwart beeld).
-iOS11 kaal geinstalleerd, werkt niet
-IOS10 tergug gezet, werkt ook niet, dus dacht camera is toevallig kapot gegaan

Net naar de winkel geweest. Nieuwe camera er in, werkt ook niet. Nog 1 voor de zekerheid, ook niet. Heel vreemd.
-iOS11.0.1 kwam langs, helpt niet.
-Uiteraard al ticket ingeschoten bij Apple. Ik lees wel wat cameraproblemen maar dat was vooral met de beta

Vragen:
Verbaas me er vooral over dat het nu dus ook na tergkeer naar iSO10 onder iOS 10 niet meer werkt. Zit er camerafirmware in de iOS install die onomkeerbaar is oid?

Ik kreeg nog een tip om restore naar iOS10 met DFU te doen. Maakt het uit of je vanuit DFU herstelt of niet? voor zover ik kan vinden niet, enkel om de bootloader te omzeilen maar ik jailbreak niet oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-04 10:30
Kun je deze vraag niet beter gewoon in de iphone 6/6s topic plaatsen?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Nick25 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:50:
Kun je deze vraag niet beter gewoon in de iphone 6/6s topic plaatsen?
Ik had in het iOS11 topic gepost en werd geadviseerd een eigen topic te starten..

[ Voor 6% gewijzigd door jaspov op 29-09-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:01

nelizmastr

Goed wies kapot

jaspov schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:52:
[...]

Ik had in het iOS11 topic gepost en werd geadviseerd een eigen topic te starten..
Heb je ook goed. Verzameltopics zijn voor ervaringen, niet voor losstaande problemen :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:17

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

iPhone 6 (geen s) hier met iOS11.0 (laatste update nog niet geïnstalleerd) en front-camera werkend.

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 29-09-2017 15:11 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

DFU is niet alleen voor jailbreaks, maar ook om de stockfirmware terug te zetten.

Je zou eens kunnen kijken of dat helpt.

[ Voor 17% gewijzigd door Slaiter op 29-09-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Slaiter schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:20:
DFU is niet alleen voor jailbreaks, maar ook om de stockfirmware terug te zetten.

Je zou eens kunnen kijken of dat helpt.
Thx, is me al gelukt om iOS10 terug te zetten zonder DFU, maakt het iets uit om het met DFU te doen? als het ook lukt zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:21
Nieuwe camera erin?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:45

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Ik zou even de eerste post lezen..

Misschien is er toch toevallig een connector beschadigd oid?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:01
Ligt het niet aan hoe iOS de aanpassing heeft gedaan met de compressie technieken dat dat iets gemold heeft?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• jaspov
Dacht ik ook aan maar de iPhone 6 ondersteunt al die nieuwe compressie formaten niet. Ik heb dis ook geen extra opties in settings voor de nieuwe formaten.

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 13:17
Heb je inmiddels een oplossing gevonden? Op mijn iPhone 7 blijft mijn beeld op zowel de front als back camera op zwart staan. Ik kan overigens wel gewoon de foto’s maken maar van te voren heb ik dus geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Sorry voor de kick, maar het is wel een relevante denk ik.

@jaspov heb jij hier uiteindelijk nog een oplossing voor gevonden?

Ik heb nu hetzelfde op mijn iPhone 8. Wat achtergrondinfo, afgelopen vrijdag heb ik mijn iPhone 8 goed verneukt in de sportschool, waardoor ik mijn telefoon heb moeten laten maken, nieuw scherm erop. Uiteindelijk heeft ie zo'n klap opgelopen (iets met mijn telefoon persen tussen een leg curl apparaat :X) dat mijn gps ook niet meer werkte, en ook een niet werkende frontcamera. Precies zoals dit topic, gewoon zwart. Krijgt geen beeld, de knop om een foto mee te maken reageert ook niet. Timer kun je zetten, loopt af, maar maakt geen foto met front.

Uiteindelijk deal gemaakt waardoor ik met een beetje bijbetaling een nieuwe (nouja, tweedehands vanuit de etalage, maar soit) 8 kon krijgen.

Net alles teruggezet met iCloud-backup, GPS werkt gelukkig weer maar mijn camera... nog steeds hetzelfde euvel!

Aangezien het een ander toestel is, lijkt het me dat het een softwarematig ding zijn. Maar wat??

Edit: nadat al mn apps eindelijk waren geïnstalleerd wat resets en herstarts gedaan en nu werkt het gelukkig weer :X

[ Voor 5% gewijzigd door LuNaTiC op 20-08-2019 19:54 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Helaas. Zo verkocht nadat twee reparatie shops het niet konden fixen. Stond een week later op Marktplaats met werkende selfiecam (althans er stond niet bij dat hij niet werkte...).
Pagina: 1