Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop advies voor videobewerking.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop gebruiken met premiere pro, photoshop, after effects maar geen games

Wat is je budget?
600 tot 900.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hier is geen prioriteit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
https://www.laptopshop.nl...320-15abr-80xs005lmh.html waar ligt bij deze laptop de crux? Het hoeft niet super snel te zijn als het maar niet vastloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het wat duidelijker proberen uit te leggen.
Ik studeer aan de kunstacademie en maak korte films (+/- 20min) en foto's. De films wil ik editen en bewerken in premiere en after effects. De kwaliteit hoeft niet op super niveau maar toch wel HD. Zoals ik al zei hoeft het allemaal niet super snel te zijn. Maar dat is dus waar ik tegen aan loop. Ik kan me geen voorstelling maken van hoe traag het is als ik de minimale systeemeisen gebruik en waar nu daadwerkelijk de winst zit bij betere hardware en hoeveel?
Nu dat is het wel zo'n beetje. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Groetjes, Armando.

Verwijderd

Topicstarter
Kom deze tegen bij V&A. V&A aangeboden: Asus ROG GL552VW-CN470T
Ben alleen een beetje huiverig voor tweedehands...

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 14:27
Voor mijn vader heb ik vorig jaar een Asus ROG GL75 gekocht, ook voor videobewerking maar dan met Pinnacle. Hij was er in ieder geval erg tevreden over. Hij is echter lid geworden van een videobewerkingsclub waardoor hij de laptop wat meer mee wilde gaan nemen en er moest dus een compacter model komen. Dat werd een Acer F5 en hoewel deze een stuk lichtere specificaties heeft als die ROG had (gewone i7 ipv zo'n HQ ding, mindere videokaart, minder RAM) voelt hij toch vlot genoeg aan voor videobewerking op full HD.

Of je tweedehands aandurft is natuurlijk iets wat je voor jezelf zult moeten overwegen maar nieuw ga je zulke specs niet krijgen voor het budget wat je hebt. Aan de andere kant heb je sowieso nog een jaar garantie bij een tweedehands van 1 jaar oud......

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord en je feedback. Ik ben bang dat de Acer toch niet "zwaar" genoeg is. En over dat tweedehands: je hebt helemaal gelijk.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
Je wilt in ieder geval graag een dedicated (nvidia) kaart en i7. Adobe pakket heeft baat bij multithreading en cuda. Je budget laat helaas niet heel veel toe, dus bovenstaande advertentie is al redelijk interessant.

Performance in de software hangt altijd af van de effecten die je gebruikt. Ik kom zelf van de HKU, nu een aantal jaar een bedrijf met een oud klasgenoot in 3D/VFX. Vanwege budgetten die nu heel anders zijn, zijn we veel minder projecten gaan optimaliseren. Waar we vroeger op onze laptopjes nog ons uiterste best deden om zo kort mogelijk te hoeven renderen, door alternatieven te zoeken met hetzelfde doel :).

Uiteindelijk ben je ongeacht welke laptop je aanschaft daar toch altijd nog mee bezig, tenzij je voor een desktop gaat met 2 of meer high end GPU's, threadrippers etc. (En zelfs dan ;) )

Ik zou in jouw geval tweedehands gaan zoeken, het liefst naar een GTX970 of beter, Fullhd (of beter) ssd, i7 en zoveel mogelijk ram.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem je advies ter harte. Bedankt. Ow een i7 quadcore neem ik aan?

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:53:
Ik neem je advies ter harte. Bedankt. Ow een i7 quadcore neem ik aan?
Dat klopt inderdaad, sneller is altijd beter natuurlijk, maar soms moet je afwegingen maken. Een i7 op 3.6Ghz i.c.m 8GB ram is bijvoorbeeld veel minder interessant dan een i7 op 3.4Ghz en 16GB ram, omdat Adobe een ram-slurper is ;) Succes!
Pagina: 1