Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Notebook voor internet, office en opgroeiende kinderen

Pagina: 1
Acties:

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Wat ga je met je laptop doen?
Windows 10, office, chrome, kinderspelletjes (5 + 8 jaar oud), Adobe Illustrator

Wat is je budget?
1000-1200

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, heb nu een notebook van 3,5 kilo, neem hem ongeveer 1x per maand mee naar een beurs, maar dat is dan niet te zwaar

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb niet echt een merkvoorkeur. Wat is mijn huidige overweging:
BTO 15CL18, voorzien van een i7 7700HQ. 512 GB NVME SSD, 1 TB HDD voor foto's / dropbox
Is dit overkill? Ja, echter ging mijn vorige notebook 9 jaar mee, en mag de nieuwe ook weer een hele tijd mee. Enige wat ik nu mis is een aparte videokaart, maar voor wat er aan grafische taken op komt is de Intel 630 denk ik sterk genoeg. Gamen doe ik op een desktop.

Mijn alternatief is een HP Pavilion Power Maar ik denk dat ik in de toekomst beter af ben met een SSD die 2x zo groot is, als een GTX 1050 videokaart.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:41
Er staan honderden laptops in de pricewatch en jij pikt deze twee eruit? waarom?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• itztompie
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-11-2024
Wat voor kinderspelletjes zijn het. voor spelletjes op spele.nl heb je geen gtx 1050 nodig.

• jopie
  • Nu online
Omdat deze er zijn met minimaal 256 GB SSD + aangevuld met extra harde schijf.
Snelle processor zodat hij lang mee gaat.
Full HD scherm, Qwerty, numeriek toetsenbord.

Als je dat rijtje bekijkt en de notebooks met GTX 940/1050/ enz weg laat blijven er niet veel over.
Ik denk/hoop dat het weglaten van een videokaart scheelt in energieverbruik en dat hij daardoor langer meegaat op batterij.

Edit: kinderspelletjes, geen idee, de kinderen beginnen net met educatieve spelletjes via een site die ze van school doorkrijgen. Geen Doom / Far Cry en dergelijke.

[ Voor 17% gewijzigd door jopie op 29-09-2017 12:01 ]

• itztompie
jopie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:00:
Omdat deze er zijn met minimaal 256 GB SSD + aangevuld met extra harde schijf.
Snelle processor zodat hij lang mee gaat.
Full HD scherm, Qwerty, numeriek toetsenbord.

Als je dat rijtje bekijkt en de notebooks met GTX 940/1050/ enz weg laat blijven er niet veel over.
Ik denk/hoop dat het weglaten van een videokaart scheelt in energieverbruik en dat hij daardoor langer meegaat op batterij.

Edit: kinderspelletjes, geen idee, de kinderen beginnen net met educatieve spelletjes via een site die ze van school doorkrijgen. Geen Doom / Far Cry en dergelijke.
Kijk hier is naar, het is natuurlijk ook moeilijk kiezen voor mij ik weet miet wat je mooi vindt qua uiterlijk.

categorie: Laptops

[ Voor 19% gewijzigd door itztompie op 29-09-2017 12:16 ]

• jopie
  • Nu online
Thanks, maar dit zijn juist modellen MET een videokaart. En vrijwel alle SSD's zijn 128GB groot.Dat wil ik niet meer, krijg je te snel vol.

• itztompie
jopie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:19:
Thanks, maar dit zijn juist modellen MET een videokaart. En vrijwel alle SSD's zijn 128GB groot.Dat wil ik niet meer, krijg je te snel vol.
geef alstublieft aan wat je wel wil dan, hoeveel Opslag capaciteiten wil je maximaal/minimaal
wil je een SSD+HDD?

• jopie
  • Nu online
Sorry, zie dat ik het niet duidelijk verwoord heb.

Wensen:
I7 7700 > nu te snel, maar gaat lang mee
256 of 512 GB SSD, n
1 TB hdd
8 - 16 GB geheugen
GEEN dedicated videokaart (ivm te verwachten langere batterijduur)

• itztompie
thanks,
als ik op de spec zoek die jij beschrijft. zitten bij alle laptop minimaal een gtx 1050 bij.

vandaar dat ik deze je doe aanraden.

pricewatch: HP EliteBook 850 G3 V1C13EA (Belgisch model)

[ Voor 27% gewijzigd door itztompie op 29-09-2017 14:28 ]

• jopie
  • Nu online
Goed gevonden! Ziet er goed uit, echter zie ik dat de 6500u een veel minder sterke processor is, en ik vrees dat daardoor de notebook eerder traag aanvoelt.

Mijn oude is begonnen met Vista, maar draaide Win 10 ook prima.

• itztompie
als ik op jou specs zoek dus de 7700 zit er minimaal een gtx 1050 bij.

[ Voor 70% gewijzigd door itztompie op 29-09-2017 15:38 ]

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:16
Als je niet teveel ventilator geluid wilt hebben in de woonkamer, zou ik zeker niet voor de allersnelste chipset gaan en een snelle grafische kaart gaan.

Wanneer je toch echt wil gaan gamen, kun je beter een (kleine) PC in elkaar schroeven. Dat scheelt een hoop geld en een grotere kast kun je normaal gesproken veel beter/stiller koelen.

Voldoende geheugen en een SSD is veel belangrijker dan een iets snellere proc voor gemiddeld werk.

[ Voor 13% gewijzigd door djiedjee op 29-09-2017 15:42 ]

• jopie
  • Nu online
Vandaar dat ik hier kom vragen of mensen ervaring hebben met de door mij genoemde BTO notebook.
In mijn ogen heeft die alles wat ik wil, 512 GB SSD, 1 TB HDD, i7 7700 CPu, geen videokaart.

Maar ik wil voorkomen dat ik achteraf denk had ik toch maar mijn keuze aan mijn collega tweakers voorgelegd.

• itztompie
jopie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:22:
Vandaar dat ik hier kom vragen of mensen ervaring hebben met de door mij genoemde BTO notebook.
In mijn ogen heeft die alles wat ik wil, 512 GB SSD, 1 TB HDD, i7 7700 CPu, geen videokaart.

Maar ik wil voorkomen dat ik achteraf denk had ik toch maar mijn keuze aan mijn collega tweakers voorgelegd.
ik zou zeggen doen!
Pagina: 1