linx hdd overzetten naar andere pc

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:41
ik wil binnenkort de hdd van mijn oude server overzetten naar een nieuwe.
de oude server config is een cyrix mediagx 266 met gx+ chipset.

de nieuwe server is een intel i810 chipset met cellie 566.

aangezien dit 99% niet werkt met windows, omdat de chipset overgang wel heel erg groot is vroeg ik mij af of dat wel met linux lukt.

gaat dat lukken of niet? en niet zeggen ik denk het wel want aan een gemolde linux heb ik weinig uiteraard.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

ik wil binnenkort de hdd van mijn oude server overzetten naar een nieuwe.
de oude server config is een cyrix mediagx 266 met gx+ chipset.

de nieuwe server is een intel i810 chipset met cellie 566.
Geen probleem. Het kan alleen fout gaan als je je kernel voor een specifieke CPU hebt gecompiled.

Verwijderd

Maak je gebruik van een kernel zoals die standaard bij je distributie zat of heb je wel eens je kernel zelf gecompiled?

• twiekert
het gaat hier om FreeBSD 4.2. en ik heb wel de kernel gerecompiled maar nergens aangeven dat het specifiek voor cyrix moet zijn ofzo. tis toch gewoon x86 compatible?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 20:19 schreef twiekert het volgende:
tis toch gewoon x86 compatible?
Dat wel, maar soms kun je je kernel geoptimaliseerd compilen voor een bepaalde processor en dat zou het problemen kunnen geven. Als ik het goed begrijp heb je dat niet gedaan, dus dan kun je zonder problemen de hdd overzetten.

• twiekert
Op maandag 09 juli 2001 20:21 schreef balou het volgende:

[..]

Dat wel, maar soms kun je je kernel geoptimaliseerd compilen voor een bepaalde processor en dat zou het problemen kunnen geven. Als ik het goed begrijp heb je dat niet gedaan, dus dan kun je zonder problemen de hdd overzetten.
mooi! thx voor de info.
Pagina: 1