• Kadeddy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-04 17:02
Ik heb een meevaller en kan mijn Samsung S5 eindelijk vervangen.

Insteek is dus om een telefoon te kopen die zo kaal mogelijke android ervaring heeft aangezien ik helemaal kriegel wordt van de S5.
Met een verkooppunt in Nederland indien mogelijk om evt garantie afwikkelingen of reparaties makkelijker te laten verlopen.

Wat is je budget?
Ik heb geen vast omlijnd budget, maar rondom 500 a 550 is toch wel de max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik luister graag en veel muziek, maak graag foto's, speel een aantal spelletjes en gebruik hem als navigatie.

Wat heb je zelf al gevonden?
ZTE Axon 7 (niet de nieuwste, maar de hardware audio is wel erg lekker denk ik)

Xiaomi Mi6 ("gloednieuw" en heeft weliswaar zover ik kon vinden geen hardware audio maar wel stereo speakers)

OP5 (559,- voor de 8Gb / 128Gb variant :o )

Umidigi --> (Mediatek vs Qualcomm is dat nog steeds een groot verschil in processors qua kwaliteit warmte etc.)

Nokia 8 (near stock android)

Google Pixel 2 (kalere android is er niet en ik heb een weekje met de Pixel gespeeld en was daar erg verrast over de overall feel van de telefoon)(deze is helaas buiten budget)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil een kaal mogelijke android ervaring. (kom van een Samsung S5)
Minimaal 4 Gb werk
Minimaal 64 Gb opslag (ervaringen met sd-kaartjes in de S5 zijn Mwaoh)
Maak graag foto's on the go
Luister muziek

Mis ik nog een merk, die voldoet aan mijn wensen
en belangrijker hoe zit het met extra apps / bloatware op de bovengenoemde apparaten

EDIT 1: blijkbaar is de OP5 via de nl website te koop voor een redelijke prijs (499 / 559).

EDIT 2: wat is het een drama om een nieuwe phone te kiezen... zoveel dingen waar je op moet letten.

[ Voor 13% gewijzigd door Kadeddy op 29-09-2017 11:03 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als het je puur/voornamelijk om de afkeer tegen bloatware gaat, kun je toch net zo goed een custom rom flashen op je huidige s5?
Of anders een andere launcher installeren.

Mocht je toch perse een nieuwe telefoon willen. Wat heb je dan écht zelf gevonden?
En dan in de zin van kandidaten die je serieus overweegt.
- De ZTE Axon 7 overweeg je omdat je denkt dat de audio wel lekker klinkt?
- De Xiaomi Mi6 heeft geen hardware audio? Geen idee wat je daarmee mee bedoelt maar het klinkt in ieder geval niet als de perfecte kandidaat gezien je eerdere eisen wat betreft audio
- Umidigi diverse varianten slaat natuurlijk nergens op. Of verwacht je van ons dat wij 1 voor 1 alle modellen voor jou gaan beoordelen?
- Pixel 2 en OP5 zijn waarschijnlijk buiten budget?! Met 1 Google opdracht had je het zeker kunnen weten.

Wat betreft bloatware e.d. voor bovengenoemde apparaten. Dit stukje huiswerk kun je volgens mij ook prima zelf maken met een beetje Googlen.

[ Voor 69% gewijzigd door Switchie op 29-09-2017 07:08 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
Mi6 heeft niet alle LTE bands die we gebruiken in Nederland dus met bepaalde providers is dat niet slim.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:00
Op het moment zit je dan bij de Nokia 8 wel goed... nieuwste hardware, vrijwel stock Android, 4GB RAM en 64GB opslag. Je kan op het moment geen enkel ander toestel op de Nederlandse markt krijgen met een dergelijke nieuw soc voor die prijs...

• Kadeddy
MicGlou schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:49:
Op het moment zit je dan bij de Nokia 8 wel goed... nieuwste hardware, vrijwel stock Android, 4GB RAM en 64GB opslag. Je kan op het moment geen enkel ander toestel op de Nederlandse markt krijgen met een dergelijke nieuw soc voor die prijs...
Dat ik niet het nieuwste van het nieuwste kan hebben snap ik, daarom viel die Mi6 op. Nokia 8 is op de een of andere manier niet op mijn radar terechtgekomen. Zet hem er zeker tussen.

• Kadeddy
Switchie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 06:51:
Als het je puur/voornamelijk om de afkeer tegen bloatware gaat, kun je toch net zo goed een custom rom flashen op je huidige s5?
Of anders een andere launcher installeren.

Mocht je toch perse een nieuwe telefoon willen. Wat heb je dan écht zelf gevonden?
En dan in de zin van kandidaten die je serieus overweegt.
- De ZTE Axon 7 overweeg je omdat je denkt dat de audio wel lekker klinkt?
- De Xiaomi Mi6 heeft geen hardware audio? Geen idee wat je daarmee mee bedoelt maar het klinkt in ieder geval niet als de perfecte kandidaat gezien je eerdere eisen wat betreft audio
- Umidigi diverse varianten slaat natuurlijk nergens op. Of verwacht je van ons dat wij 1 voor 1 alle modellen voor jou gaan beoordelen?
- Pixel 2 en OP5 zijn waarschijnlijk buiten budget?! Met 1 Google opdracht had je het zeker kunnen weten.

Wat betreft bloatware e.d. voor bovengenoemde apparaten. Dit stukje huiswerk kun je volgens mij ook prima zelf maken met een beetje Googlen.
De ZTE heeft een specifieke hardware voor de audio. (AK4490 DAC)
De Mi6 heb ik die specifieke of vergelijkbare hardware niet kunnen vinden
De diverse umidigi varianten ging mij vooral om de Qualcomm / Mediatek discussie. Niet welke ik nou moest kiezen. (dat had wat duidelijker gekund)
- Ik lees nog steeds heel veel verschillende dingen op de diverse websites kwa vergelijk tussen die 2
- Op het moment dat momenteel het verschil tussen mediatek en Qualcomm verwaarloosbaar is, heb ik natuurlijk veel meer keuze mogelijkheden.

Bloatware krijg ik dus niet zo makkelijk gevonden, als in de Mi6 heeft deze extra apps en de Axon heeft zus.
Ik heb alle bijna alle topics hier op aangaande beide eerste telefoons doorgespit en kom er gewoon niet uit.

Van de google en de OP5 weet ik dat ik daarmee leven kan kwa het gemis aan audio, beide heb ik zelf in de hand gehad, maar ik heb niet alle wijsheid en websites in pacht voor wat betreft invoer / aankoop.
Ze stonden er meer als referentie voor het kale android gebeuren.

een custom rom flashen op mijn S5 is eigenlijk niet interessant, telefoon is gewoonweg versleten.

In ieder geval bedankt voor het wijzen op wat onvolkomendheden in mijn post.

• Kadeddy
tomas123 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:19:
Mi6 heeft niet alle LTE bands die we gebruiken in Nederland dus met bepaalde providers is dat niet slim.
Ik zal eens kijken welke banden T-mobile hier gebruikt.
Zit er nog verschil in Nederland en Duitsland kwa T-mobile?

In ieder geval bedankt voor het wijzen op de banden, Google here we come.

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
Kadeddy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:41:
[...]

Ik zal eens kijken welke banden T-mobile hier gebruikt.
Zit er nog verschil in Nederland en Duitsland kwa T-mobile?

In ieder geval bedankt voor het wijzen op de banden, Google here we come.
Met het t mobile netwerk werkt het volgensmij wel, alle anderen niet. En wat bedoel je met verschil tussen NL en Dld?

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Persoonlijk zou ik dan zonder twijfel voor deze gaan: pricewatch: Motorola Moto Z2 Play Dual Sim 4GB RAM / 64GB Opslag Grijs

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

MicGlou schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:49:
Met!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Kadeddy
tomas123 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:19:
[...]

Met het t mobile netwerk werkt het volgensmij wel, alle anderen niet. En wat bedoel je met verschil tussen NL en Dld?
Ik weet daadwerkelijk niet of T-mobile andere frequenties gebruikt in Duitsland (lijkt mij niet, maar zou lullig zijn als er ergens een afwijking is, waardoor mijn nieuwe phone minder bruikbaar is)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:00
Kadeddy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:07:
[...]

Dat ik niet het nieuwste van het nieuwste kan hebben snap ik, daarom viel die Mi6 op. Nokia 8 is op de een of andere manier niet op mijn radar terechtgekomen. Zet hem er zeker tussen.
De Nokia 8 is qua soc juist wél het nieuwste van het nieuwste ;) Daar zit de laatste en snelste Snapdragon 835 in... als je de review hier op tweakers leest is het enige minpunt wat wordt genoemd de prestatie van de camera, maar dat blijkt vooral software aangelegen te zijn en zou met een komende update weer helemaal bij kunnen zijn... niet dat het slecht is maar er bestaan betere resultaten.

• Kadeddy
Ik heb niet specifiek in de pricewatch op SoC gezocht (wel zelf gefilterd op mediatek / qualcomm)
Ik had wel specifiek de Apple en Samsung eruit laten vallen.
Dat de Nokia 8 de 835 bezit is wel lekker, betekent dat de phone in ieder geval weer een tijdje mee kan.

De OP5 valt in ene ook binnen budget. hmmmmm.

De foto's met mijn S5 waren en zijn eigenlijk van goede kwaliteit, daar wil ik eigenlijk niet op inboeten. Maar ik kan moeilijk vergelijkingen vinden (waarschijnlijk een kwestie van de juiste zoekterm....)

Feit blijft dat tegenwoordig een nieuwe phone uitzoeken best lastig is.

[ Voor 4% gewijzigd door Kadeddy op 29-09-2017 11:04 ]

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Kadeddy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 06:45:
Umidigi --> (Mediatek vs Qualcomm is dat nog steeds een groot verschil in processors qua kwaliteit warmte etc.)
De processors van Mediatek is echt niet meer het probleem, die leveren kwalitatief echt goede processors af.

MAAR, als ik je een tip mag geven: blijf heel ver van UMI/UMIDIGI vandaan.
Alleen dit jaar hebben ze al zo'n 20/30 telefoons uitgebracht, verwacht geen enkele support en/of updates van ze.

Verwijderd

Kadeddy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:33:
[...]

Ik weet daadwerkelijk niet of T-mobile andere frequenties gebruikt in Duitsland (lijkt mij niet, maar zou lullig zijn als er ergens een afwijking is, waardoor mijn nieuwe phone minder bruikbaar is)
Heeft puur te maken met het feit welke frequenties ze kopen op de veilingen in bepaalde landen, niet zo veel lulligs aan maar gewoon even uitzoeken of zo'n import telefoon de banden ondersteunt die het moet hebben.

• Kadeddy
Audiowaste schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:03:
[...]

De processors van Mediatek is echt niet meer het probleem, die leveren kwalitatief echt goede processors af.

MAAR, als ik je een tip mag geven: blijf heel ver van UMI/UMIDIGI vandaan.
Alleen dit jaar hebben ze al zo'n 20/30 telefoons uitgebracht, verwacht geen enkele support en/of updates van ze.
Het heeft misschien uiteindelijk wel een heel erg te mooi om waar te zijn gehalte gezien de prijs en wat je krijgt.

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:58
Kadeddy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:21:
[...]

Het heeft misschien uiteindelijk wel een heel erg te mooi om waar te zijn gehalte gezien de prijs en wat je krijgt.
LG V20 via eGlobal --> 300 euro inclusief verzenden, dual sim, audio hardware (EU model bevat geen DAC, aziatische model wel), goede camera.

https://www.eglobalcentra...creenprotector-zwart.html

[ Voor 19% gewijzigd door Mother_lepard op 01-10-2017 22:09 ]

• Kadeddy
Na een weekend rondkijken blijven er toch 2 over de Nokia en de Oneplus 5.
De ZTE heb ik laten vallen ondanks dat muziek luisteren erg lekker is zijn beide bovenstaande een klasse beter op de rest van de zaken en kunnen waarschijnlijk een pak langer mee.
Beide met hun eigen pluspunten en minpunten. Beide ook aan de bovengrens van mijn budget.

Ik dank iedereen voor hun input, ik laat de informatie even een tijdje rijpen.

Wie weet ligt er de aankomende maand ergens een mooie aanbieding die het evenwicht doet kantelen.
Pagina: 1