Vraag

• Zavantas
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03 09:02
Mijn vraag
Na een Fresh installatie van High Sierra heb ik
A) iCloud weer ingesteld
B) Enkele apps weer geïnstalleerd (Bijna 10Gb aan apps)
C) OneDrive en Dropbox weer ingesteld. (Ongeveer 45Gb aan documenten)
De Photo app haalt netjes de foto’s binnen, notities verschijnen weer, calender komt in orde,... alles wordt netjes weer geïnstalleerd.
Maar na een tijdje merk ik via “over deze Mac” dat mijn schijfgebruik de hoogte in gaat.
Bij schijfgebruik zie ik vervolgens, per categorie, het verbruik
Eerste is documenten, en die geeft al +140Gb aan (een grote map Afbeeldingen, en die nog steeds aan het groeien is)
Daarnaast is er een sectie afbeeldingen, die ook nog eens data verbruikt...

Wat loopt er hier mis?

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro Retina 15” met High Sierra. iCloud 2TB. iPhone 7, iPad Pro.

Intel Core i5 2500K // Scythe Mugen II // MSI Z68a-GD65 // Kingston 16Gb HyperX // MSI N580GTX Lightning Extreme 3Gb // Crucial CT512 GB M4 SSD // Lian Li PC-X900B // MacBook Pro 15" // iPad 64GB // iPhone 5 64GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Sync je alles met iCloud? Zo ja dan trekt je Mac alles binnen wat daar online staat. Ik had hetzelfde geintje met mijn iPhone. Die trok ook alles binnen waardoor in no time de 16 gb vol zat.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Klik bij het plaatje over de opslag op beheer, je krijgt dan een gedetailleerd overzicht. Hier kan je bij aanbevelingen eventueel optimalisatie aanzetten voor je opslag en foto's.
Het lijkt erop dat dit nu niet aanstaat en dat hij alle originelen van foto's binnenhaalt. als je dat niet wilt kan je de optimalisatie inschakelen. Volgens mij telt hij bij documenten gewoon doodleuk nog eens de foto bibliotheek mee. Dus die worden in de weergave dubbel geteld.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk iemand die het zelfde probleem ondervind, en de reacties zijn helaas niet die van de juiste oplossing.
Ik heb het zelfde probleem en heb inmiddels drie uur met de apple care aan de lijn gezeten, en echt waar, ze hebben geen idee waar het vandaan komt. Ik heb vier andere mac's ingezien, en bij drie daarvan dit probleem.
In de map documenten onder beheer worden foto's en muziek mee geteld bij het totaal aan verbruikte GB.
Vervolgend wordt in de kolom van het totale verbruik opnieuw foto's muziek, enz opgeteld, en gek genoeg is het ook nog zo dat deze foto map groter is dan de foto Library zelf.
Met allerlei schijf zoek en check programma's heeft de apple care afdeling mij nog niet kunnen helpen met de oplossing. Hij haalt gewoon ergens een gigantisch bestand vandaan die niet terug te vinden is op de computer maar wel het schijf verbruik van mijn macbook verdubbelt.
Mocht er een oplossing komen zal ik het melden, maar ik begin het me af te vragen.

Ik hoop op meer reacties en hopelijk een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 20:12
Ik had laatst hetzelfde voor een klant, een enorme impact op het geheugen vanuit documenten. Alleen in het zoeken naar files kon ik niets vinden(zoeken op grootte). Uiteindelijk alle mappen ingegaan en hier de bestandsgrootte opgevraagd en het bleek weer een mega iPhoto library te zijn. Voor high sierra zochten wij hier standaard op, alleen in high sierra heb je bestandenzoeker in opslag, daar popt de oude iPhoto niet in op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is alleen zo dat ook muziek dubbel wordt geteld, en op mijn computer is ook echt geen oude iPhoto library. (mijn collega heeft pas een paar maanden een mac, en heeft het ook!)
Het lijkt in het systeem te zitten, een misschien grote fout bij apple? in hoe de opslag wordt berekend?
Apple care kan er voorlopig ook niks mee.
Pagina: 1