Beste optie om surround aan mijn karige PC te koppelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ralv
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10-2022
(Hoop ik dit in het juiste sub plaats; verplaats vooral naar een geschikter thuis indien nodig.)

Morgen komt mijn nieuwe Philips Brilliance BDM3270QP binnen, welke ik als game monitor maar ook als "TV" wil gebruiken; dwz ik heb en hoef geen kabeltelevisie maar ga er regelmatig films via USB/HDD op bekijken.

Nu wil ik daar een Bose Solo 5 bij kopen voor het geluid, en ging ik er als leek gemakshalve van uit dat ik daar verder niet over na hoefde te denken. Echter mijn schamele ASRock B75M-DGS moederbord heeft slechts een 3,5mm analoge audio uit, en daarnaast slechts één grote en één kleine PCI-e, waarvan de eerste is bezet door mijn GTX760 en de laatste door mijn netwerkadapter. Een geluidskaart kan er derhalve niet bij.

Wat is nu mijn beste optie?
— Een kabeltje halen en gewoon analoog aansluiten (Hoe goed dan wel pover is dit geluid? Ik hoef geen 5.1 oid maar wil wel dat het gewoon behoorlijk klinkt in mijn bescheiden enkele kamer van ~3,5 bij ~5,5 meter)
— een USB dongle halen voor bluetooth, welke de Bose ondersteunt, en het geluid draadloos verzenden (Is het that simple? Klinkt te makkelijk maar nogmaals ik ben een leek. Is er lag? "Ziet" bijv. een Media Player Classic bluetooth en kan het dit coordineren met het (HDMI) beeld?)
— een USB netwerk adapter halen en de PCI-e slot vrijmaken voor een geluidskaart (Is dit de sound upgrade waard? Volstaat een kaart van ~€30? Is zo'n ~€70 unit overkill?)
— Bovenstaande opties zijn kut/werken niet; ik kan beter gelijk een nieuw moederbord aanschaffen en daarmee ook gelijk maar een nieuwe CPU

Jullie expert input please :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Vanwaar de netwerk kaart en niet de onboard gebruiken?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:52

DirtyBird

Praktiserend denker

Usb geluidskaart? Creative biedt wel leuke voor weinig geld denk ik.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55
Als ik jou was zou ik eerst de interne geluidskaart proberen. Dit is de goedkoopste optie. Je kunt nu eventueel al testen met een hoofdtelefoon.

Kwalitatief is dat prima, mits je geen gepiep of geruis hoort, dit merk je snel genoeg. Je kunt altijd nog meer geld uitgegeven daarna :-)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

MerijnB schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:11:
Als ik jou was zou ik eerst de interne geluidskaart proberen. Dit is de goedkoopste optie. Je kunt nu eventueel al testen met een hoofdtelefoon.

Kwalitatief is dat prima, mits je geen gepiep of geruis hoort, dit merk je snel genoeg. Je kunt altijd nog meer geld uitgegeven daarna :-)
Inderdaad, probeer gewoon dit eerst. Grote kans dat dit gewoon prima klinkt. Kleine kans dat er een irritante ruis in het geluid zit (die op maat van bewegen van je muis meedoet ofzo), als je daar last van hebt, koop een USB geluidskaart of gebruik je onboard netwerk en koop een simpele geluidskaart.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralv
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10-2022
Ok wist niet dat geluidskaarten ook in USB vorm kwamen.

Interne is dus gewoon optie 1, minijack to minijack? Ga ik dat proberen.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-10 08:02

OgWok

U.N.C.L.E.

Ralv schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:21:

Dank.
Nou ja "kaart"; geluidschip in doosje met USB aansluiting en minijacks.

Afbeeldingslocatie: http://www.sweex.com/cache/thumb/s/c/SC016_img_pro_b_ca69_m500_m300.png

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ralv schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:21:

Dank.
Voorbeelden:

https://www.bax-shop.nl/e...94100&f_20754%5B%5D=84023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:34
Voor een soundbar heb je geen dure 7.1 kaarten nodig of high end dac aangezien het gewoon een soundbar blijft met neppe 7.1 emulatie.
Pagina: 1