Mijn .02 euro als vader van een 3,5 maanden oud kleintje.
Die van ons was de eerste week superchill, maar toen begonnen de krampjes te komen, vooral in de middag en de (vroege avond) was het vaste prik drama, 3-4 uur minimaal op een dag. Haar op de buik vasthouden en rondlopen hielp soms, maar het moment dat je dan stil stond ging ze weer los.
Het waren overduidelijk krampjes (optrekken van de beentjes, plotseling opkomende huilbuien) en we wisten dat we het gewoon uit moesten zitten.
Een paar weken later was het alleen maar erger geworden, ze sliep al snel stukken van 4-5 uur door op een nacht, en ging 's nachts dan na de fles direct doorslapen (heeft vanaf geboorte al flesvoeding gehad) maar toen ze 4-5 weken was ging het huilen alleen maar nog erger door en heb ik ook in totaal 4 of 5 nachten de hele nacht met haar rondgelopen omdat ze maar niet op wou houden met huilen.
Toen zijn we toch op zoek gegaan naar methodes om de krampjes te verhelpen, als je onderzoek doet zie je net zoals in dit topic dat de meningen verdeeld zijn: infacol en SAB is een placebo, geen placebo. Venkelthee is kankerverwekkend of het kan juist helpen... We hadden geen idee wat we moesten doen maar wilden toch iets.
We hebben toen ervoor gekozen om het water voor de flesjes weer te koken, dat deden we (met goedkeuring van de kraamverzorgster) na de eerste dag al niet meer, en één keer per dag de fles te geven met venkelthee ipv water.
De eerste nacht ging toen ineens weer beter, na een paar dagen was het echt alweer veel rustiger. Omdat we toch zo min mogelijk middeltejs wilden gebruiken weer gestopt, na een paar dagen nog één keer venkelthee gegeven omdat ze toch weer huileriger werd maar toen was het ergste echt verreweg voorbij.
Je weet natuurlijk niet of het koken van het water en/of de venkelthee geholpen heeft of niet, voor hetzelfde geld waren dr darmpjes sowieso alweer klaar met het veroorzaken met krampen...
Ik zou me niet schuldig voelen om middeltjes uit te proberen, wij (en onze ouders, en hun ouders) zijn met veel slechtere voeding/methodes ook groot geworden, en wie weet helpt het. Het belangrijkste om te onthouden is dat dit weer voorbij gaat, en je je niet meer voor kan stellen hoe je het ooit vol heb gehouden