Kopervet gebruiken als koelpasta?

Pagina: 1
Acties:
  • 890 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat?
Ik weet namelijk niet wat de cpu er van vindt als ik er vet op smeer. Of is Arctic Silver ook een soort van vet dat vergelijkbaar is?

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
Ik dacht precies hetzelfde toen ik vorige week het kopervet moest aanvullen in de autozaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:)
maar heb je er ook antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie vraag.
Maar wordt vet niet heet als het verwarmt wordt :?

Ik zou zeggen: probeer het uit en laat het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op maandag 09 juli 2001 20:09
Maar wordt vet niet heet als het verwarmt wordt :?
Duhh!!!! |:(

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk het probleem is niet dat het ertussen weg lekt, maar of het ook schade aan brengt aan de cpu. Dat het vet de cpu aantast ofzo?!

Daar gaat het mij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 20:16 schreef NoStra het volgende:

[..]

Duhh!!!!
En als vet warm wordt gaat het lekken... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Maar Artic silver is toch ook een soort pasta/vet? het bestaat uit kleine zilveren deeltjes. en koper ook.(kleine deeltjes dan)

Of heb ik het nou helemaal verkeerd?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 20:03 schreef NoStra het volgende:
Kan dat?
Ik weet namelijk niet wat de cpu er van vindt als ik er vet op smeer. Of is Arctic Silver ook een soort van vet dat vergelijkbaar is?
iemand?
Heren heren, ik weet niet of we het hier over
CopaSlip hebben? Als dat het geval is dan kan ik jullie twee dingen mededelen:

1. Verschrikkelijk GIFTIG.
2. Heel goed bestand tegen hoge temperaturen.

Ik mag op mijn werk al niet eens meer
CopaSlip gebruiken we hebben het laatst allemaal af moeten storten, terwijl dit spul zo lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-07 12:53
ik heb een tijdje kopervet gebruikt bij gebrek aan echte koelpasta. het blijft prima op zijn plek (wel ff na monteren heatsink onder druk beetje heen en weer draaien en dan overtollig vet weghalen).

Ik kreeg alleen later die koperdeeltjes lastig van het oppervlak af (flink poetsen met wasbenzine bleek de oplossing). Ik heb het niet gebencht, maar mijns inziens werkt het even goed als de witte "generic" koelpasta. (kep ook al eens nivea gebruikt in ECHTE tijden van crisis :) )

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja precies...Copaslip..
Maar wat is er giftig aan en wanneer?
Maar WERKT het? En molt het je cpu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 20:23 schreef NoStra het volgende:
ja precies...Copaslip..
Maar wat is er giftig aan en wanneer?
Maar WERKT het? En molt het je cpu niet?
De toevoegingen (dopes) die de temp. stabiliteit verzorgen zijn van dusdanige aard dat het bij ons (aan boord) inmiddels
verboden is te gebruiken.
Het zal best werken, het enige is (en dat word hierboven al gemeld) dat het moeilijk
te verwijderen is als je het eenmaal aangebracht is.
Ik zou gewoon dat Artic Silver (o.i.d.) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:26
[b]Op maandag 09 juli 2001 20:22 kep ook al eens nivea gebruikt in ECHTE tijden van crisis :) )
dat zal best wel een crisis worden jah, als je dat lang lat zitten :).
Hmmz een cpu met een schoonheidscomplexje >:)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Misschien een mailtje sturen naar de makers van Artic Silver.

Dan zeg je dat ze een nieuw produkt kunnen maken : Artic Copper.

Als je het vraagt dan heb je misschien wel geluk dat ze het gaan maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 21:56
Ik gebruik het en kijk naar mijn ondertitel of het werkt :P
Ik denk dat het zeker zo goed is als normale koelpasta.
In een koelpasta vergelijkingstest kwam het ook zeer goed uit de test (meer dan een jaar geleden). Volgens mij was alleen artic silver beter.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net erop gesmeerd, het werkt wel aardig, niet bijzonder ofzo. Scheelt 3 a 4 graden met Arctix silver. 3 a 4 graden minder dus, ongeveer hetzelfde effect als hetgene wat normale koelpasta mij gaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook wel es vaseline als ik ff nix beters voor handen heb. Tis zowiezo beter als de standaard thermal pad van een heatsink, en het scheelt niet veel met ASII (graadje of 2). Verder kun je het mooi dun uitsmeren als je de heatsink eerst ff lekker heet laat worden, en het blijft ook op langere tijd goed (tot half jaar getest). Bovendien word het een beetje vloeibaar rond de 50-60 graden zodat het mooi de dalletjes opvult en tussen de heuvels wegggeperst word zodat daar de core rechtstreeks op het metaal komt. Maar het word ook weer niet zo vloeibaar dat het tussen de core/heatsink uitdruipt (zeker niet als je weinig gebruikt). Verder is het trouwes ook niet elektrisch geleidend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 10:12
ik heb ook eens een keer koperpasta gebruikt om een 166mhz processor met een koeler te verbinden.
heb hem toen overclockt naar 200mhz en het zaakje aangesloten. hij doet het nog steeds prima en erg stabiel. *D
de desbetreffende pasta komt bij ons uit het magazijn en is de zogenaamde "molycote koperpasta".
hij wordt gebruikt om bij de schijfremmen van auto's tussen de remklauwen en rem- blokken aan te brengen.
jullie snappen natuurlijk wel dat deze pasta dus zeer goed tegen hitte kan. (8>
voor zover ik weet is deze pasta niet giftig.
uiteraard moet ook deze pasta zeer dun opgebracht worden en kan simpel verwijderd worden met een doek en wat wasbenzine.
jongens veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Op maandag 09 juli 2001 20:37 schreef HENNEP het volgende:
Misschien een mailtje sturen naar de makers van Artic Silver.

en waarom doe jij het niet?

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuronDude
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2019

DuronDude

Crazy Belgian

pasta is pasta, de laag moet zo dun zijn dat de samenstelling van de pasta weinig of niets uitmaakt.
AS, gewone prut, nivea, tandpasta ... als ze allemaal precies correct worden aangebracht zal er geen graad celcius verschil zitten tussen de verschillende pasta's

JC

XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07 20:13
Op maandag 09 juli 2001 20:37 schreef HENNEP het volgende:
Vast niet. Zilver geleidt warmte nl beter dan koper. 429 tov 390 W*m^-1*K^-1. Ik zie in mijn BiNaS ook geen materiaal staan dat beter warmte geleidt dan zilver.

Bij gebrek aan koelpasta kun je denk ik nog het beste een potlood gebruiken. Grafiet geleidt warmte namelijk ook best aardig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Laatst online: 24-07 10:21

Bene

list incomprehension

* bonk *

Menschen, WAAROM brachten we ook alweer koelpasta aan? Niet omdat het tegen warmte kan, maar om de warmte te geleiden. Deze kwak wordt als ik mij niet vergis gebruikt alleen omdat het geweldig bestand is tegen hitte, niet omdat het de energie zo geweldig doorvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Laatst online: 29-07 12:53
Op dinsdag 10 juli 2001 02:08 schreef Bene het volgende:
* bonk *

Menschen, WAAROM brachten we ook alweer koelpasta aan? Niet omdat het tegen warmte kan, maar om de warmte te geleiden. Deze kwak wordt als ik mij niet vergis gebruikt alleen omdat het geweldig bestand is tegen hitte, niet omdat het de energie zo geweldig doorvoert.
ja, MAARRR... ik denk dat elke pasta of elk vet beter warmte geleidt dan lucht (want dat staat immers bekend om zijn isolerende werking :Z ), dus ondanks dat er waarschijnlijk betere oplossingen te vinden zijn, is het beter om IETS tussen proc+heatsink te doen dan helemaal NIETS...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1