Beste Tweakers,
Het is voor mij een hele poos geleden dat ik actief ben geweest op het forum. Zo is het nu 8 jaar geleden dat ik een eigen PC heb samen gesteld. Op dit moment wil ik mijn oude (trouwe) pc een kleine upgrade geven. Waarom? Omdat ik graag Dishonored 2 wil spelen. Dat is de enige reden eigenlijk. Het is een prima systeem maar de nieuwste games zijn met mijn huidige configuratie niet te doen. Nu heb ik de afgelopen 1,5 uur e.e.a. uitgezocht m.b.t.:
1. Het upgraden van het geheugen en,
2. Het upgraden van de videokaart.
Ik zal eerst mijn specs posten en daarna omschrijven wat ik zelf heb uitgevogeld.
Specs:
Moederbord:
Asus P7H55-M
Ondersteund geheugen:
4 x DIMM, Max. 16 GB, DDR3 2200(O.C.)*/2133/1866/1800/1600/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered Memory
PCIe poort:
1 x PCIe 2.0 x16
Processor:
Intel Core i5 650 Clarkdale @3,2 GHz
Memory types: DDR3 1066/1333
Huidig geheugen
Kingston DDR3
Max bandwith PC3-10700 (667MHz)
Dual Channel (667x2=1334)
Voeding:
Seasonic S12 430Watt
Videokaart
Ati HD6770
De overige onderdelen benoem ik niet omdat deze niet van toepassing zijn m.b.t. mijn vraag.
m.b.t. het geheugen:
Zoals ik het nu heb uitgezocht heeft mijn processor geheugen nodig op een snelheid van 1333MHz.
Dat maakt dus (denk ik, het is lang geleden) dat ik 667MHz reepjes nodig heb in dual channel.
Nu heb ik uiteindelijk deze reepjes gevonden: https://gistron.com/info/30734/info.html
Via Google heb ik gevonden dat ik 240 Pins nodig heb.
Is dit het goede geheugen? Het liefst zou ik 2 stuks van 4gig erin willen hebben. Maar 4x2 gig is ook goed. Ik neem aan dat dual channel dan gewoon functioneerd? Nu zit er 1 in de blauwe slot. En 1 in het zwarte slot. Dat was, meen ik mij te herinneren, voor dual channel.
m.b.t. de videokaart:
Wat mij opviel was dat de huidige videokaarten gebruik maken van PCIe 3.0.
Ik heb een kaart van 100 euro (+/-100 euro is mijn budget) gepakt bijvoorbeeld en zie dat deze PCIe 3.0 heeft. De specs van mijn moederbord heb ik opgezocht en ik zie dat ik PCIe 2.0 heb.
Wat is nu de beste/juiste videokaart om te nemen?
Het budget is beperkt. Maar ik wil deze PC toch upgraden. Een nieuwe game pc zit er voorlopig (helaas) nog niet in.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik eigenlijk wil is Dishonored 2 spelen. Voor de rest gebruik ik mijn PC om muziek te maken en voor de administratie
Wat mag het systeem gaan kosten?
100 tot 200 euro. Het geheugen zoals ik het heb uitgezocht kost +/- 50 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles eigenlijk, behalve de videokaart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
geheugen en een nieuwe videokaart PCIexpress 2.0.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn eis is dat ik Dishonored 2 kan spelen maar dan niet zo laggy als nu.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop hulp te krijgen m.b.t. wat er nog uit dit systeem te halen is. Het budget is beperkt. Ik wil hulp bij het vinden van het juiste geheugen en een videokaart geschikt voor PCIexpress 2.0
Het is voor mij een hele poos geleden dat ik actief ben geweest op het forum. Zo is het nu 8 jaar geleden dat ik een eigen PC heb samen gesteld. Op dit moment wil ik mijn oude (trouwe) pc een kleine upgrade geven. Waarom? Omdat ik graag Dishonored 2 wil spelen. Dat is de enige reden eigenlijk. Het is een prima systeem maar de nieuwste games zijn met mijn huidige configuratie niet te doen. Nu heb ik de afgelopen 1,5 uur e.e.a. uitgezocht m.b.t.:
1. Het upgraden van het geheugen en,
2. Het upgraden van de videokaart.
Ik zal eerst mijn specs posten en daarna omschrijven wat ik zelf heb uitgevogeld.
Specs:
Moederbord:
Asus P7H55-M
Ondersteund geheugen:
4 x DIMM, Max. 16 GB, DDR3 2200(O.C.)*/2133/1866/1800/1600/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered Memory
PCIe poort:
1 x PCIe 2.0 x16
Processor:
Intel Core i5 650 Clarkdale @3,2 GHz
Memory types: DDR3 1066/1333
Huidig geheugen
Kingston DDR3
Max bandwith PC3-10700 (667MHz)
Dual Channel (667x2=1334)
Voeding:
Seasonic S12 430Watt
Videokaart
Ati HD6770
De overige onderdelen benoem ik niet omdat deze niet van toepassing zijn m.b.t. mijn vraag.
m.b.t. het geheugen:
Zoals ik het nu heb uitgezocht heeft mijn processor geheugen nodig op een snelheid van 1333MHz.
Dat maakt dus (denk ik, het is lang geleden) dat ik 667MHz reepjes nodig heb in dual channel.
Nu heb ik uiteindelijk deze reepjes gevonden: https://gistron.com/info/30734/info.html
Via Google heb ik gevonden dat ik 240 Pins nodig heb.
Is dit het goede geheugen? Het liefst zou ik 2 stuks van 4gig erin willen hebben. Maar 4x2 gig is ook goed. Ik neem aan dat dual channel dan gewoon functioneerd? Nu zit er 1 in de blauwe slot. En 1 in het zwarte slot. Dat was, meen ik mij te herinneren, voor dual channel.
m.b.t. de videokaart:
Wat mij opviel was dat de huidige videokaarten gebruik maken van PCIe 3.0.
Ik heb een kaart van 100 euro (+/-100 euro is mijn budget) gepakt bijvoorbeeld en zie dat deze PCIe 3.0 heeft. De specs van mijn moederbord heb ik opgezocht en ik zie dat ik PCIe 2.0 heb.
Wat is nu de beste/juiste videokaart om te nemen?
Het budget is beperkt. Maar ik wil deze PC toch upgraden. Een nieuwe game pc zit er voorlopig (helaas) nog niet in.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik eigenlijk wil is Dishonored 2 spelen. Voor de rest gebruik ik mijn PC om muziek te maken en voor de administratie
Wat mag het systeem gaan kosten?
100 tot 200 euro. Het geheugen zoals ik het heb uitgezocht kost +/- 50 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles eigenlijk, behalve de videokaart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
geheugen en een nieuwe videokaart PCIexpress 2.0.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn eis is dat ik Dishonored 2 kan spelen maar dan niet zo laggy als nu.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop hulp te krijgen m.b.t. wat er nog uit dit systeem te halen is. Het budget is beperkt. Ik wil hulp bij het vinden van het juiste geheugen en een videokaart geschikt voor PCIexpress 2.0
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2017 22:34 . Reden: Graka toegevoegd. Budget gewijzigd ]