Vive setup wat is wijsheid

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een R290 videokaart en wil wss een Vive kopen. Ik denk dat mijn R290 net te traag is dus twijfel ik wat ik moet doen.

Mijn R290 verkopen en een 2e hands 1070 kopen? Dan heb ik voor een leuke prijs een interessante setup.

500+ euro voor een nieuwe videokaart vind ik teveel. Wat raden jullie aan? SLI werkt volgens mij nog steeds met met de Vive of Rift of is dat ondertussen veranderd?

16 GB ram lijkt mij voldoende?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:07
SLI is in ieder geval nogal afgankelijk van de support die per game moet worden toegevoegd. Geen idee of dat bij crossfire ook zo is maar het is in ieder geval interessanter om 1 kaart te hebben dan twee. Zeker VR games zullen te weinig spelers hebben om die support breed toe te voegen.

Nu je zelf over 2dehands begint:
Je zou het zelf kunnen testen of het voldoende is. Een 290 staat te koop voor ~150.

Alternatief is de jouwe verkopen voor 150 en een 1070 kopen voor 400, dus een opleg van 250 euro.

Ik ben er vrij zeker van dat je met de 1070 betere performance zal hebben. Puur omdat het een solide kaart is (minder stroom, minder warmte) en geen SLI/crossfire verlies door al dan geen driver support.

Vergeet trouwens niet dat de TDP van een 290 ongeveer 250W is. Maal 2 is 500W crossfire, tegenover de 150W voor een 1070 (!).

16GB is trouwens zeker voldoende voor de komende jaren nog :)

[ Voor 11% gewijzigd door Malantur op 28-09-2017 21:21 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Malantur schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:18:
SLI is in ieder geval nogal afgankelijk van de support die per game moet worden toegevoegd. Geen idee of dat bij crossfire ook zo is maar het is in ieder geval interessanter om 1 kaart te hebben dan twee. Zeker VR games zullen te weinig spelers hebben om die support breed toe te voegen.

Nu je zelf over 2dehands begint:
Je zou het zelf kunnen testen of het voldoende is. Een 290 staat te koop voor ~150.

Alternatief is de jouwe verkopen voor 150 en een 1070 kopen voor 400, dus een opleg van 250 euro.

Ik ben er vrij zeker van dat je met de 1070 betere performance zal hebben. Puur omdat het een solide kaart is (minder stroom, minder warmte) en geen SLI/crossfire verlies door al dan geen driver support.

Vergeet trouwens niet dat de TDP van een 290 ongeveer 250W is. Maal 2 is 500W crossfire, tegenover de 150W voor een 1070 (!).

16GB is trouwens zeker voldoende voor de komende jaren nog :)
Is dan de 8GB versie van de 1070 echt veel beter of kan ik ook een goedkope nemen?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:07
Een 1070 komt enkel in 8GB versie :)
Je kan besparen en een 1060 6GB kopen. Nieuw of tweedehands zijn ze te vinden rond de 300-350 euro.
Mijn eerste hit op google:
https://riftinfo.com/gtx-...-oculus-rift-and-htc-vive
1060 is dus krachtig genoeg voor de huidige Vive of Rift. Echter in 2018 komen er nieuwere versies, en de kans bestaat dat de 1060 het dan niet meer trekt.
Maar dat is koffiedik kijken, en aangezien je nu een Vive wilt kopen neem ik aan dat je volgend jaar hem al niet meteen gaat upgraden.

Ik heb trouwens geen Vive dus ik kan het niet inschatten, maar mij lijkt de 1060 6GB wel een goede keuze hoor.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.