Vraag

• Adaptix
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-11-2024
Op dit moment heb ik een sim-only bij Telfort, maar ik kan al gaan verlengen of overstappen naar een andere provider.

Ik twijfel alleen nog tussen Telfort en T-mobile. De tarieven maken mij niet zo veel uit, maar wat ik belangrijk vind is dat het 4G internetbereik stabiel is, vooral in winkels, in de trein en op stations.

Verder heb ik wat vragen:
  • T-Mobile Go lijkt aantrekkelijker vanwege de hogere snelheid, maar hoe vaak wordt die maximumsnelheid bereikt?
  • Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk, maar in hoeverre is het databereik vergelijkbaar met die van KPN?

Beste antwoord (via rens-br op 02-10-2017 09:47)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

rens-br schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:12:
[...]

Capaciteit zal Telfort waarschijnlijk wel krijgen. Maar omdat het een budget provider is zal op drukke plekken / momenten KPN klanten voorrang krijgen en daarna pas de Telfort klanten.
Ik verbaas me er echt over hoe hardnekkig dit fabeltje is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LL3tJM6eUwUwoScqe3GRaw8Z/thumb.png

Dit geld niet alleen voor zakelijk, maar voor alle klanten.

En het wordt nog als ‘beste antwoord’ gemarkeerd ook _O- _O- _O- _O-

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 30-09-2017 02:17 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Alle reacties

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:21
Adaptix schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:03:
  • Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk, maar in hoeverre is het databereik vergelijkbaar met die van KPN?
Hoe bedoel je dat?
Ze maken gewoon gebruik van precies hetzelfde netwerk. Nooit problemen mee gehad.

Enige nadeel; Telfort biedt geen 4G in het buitenland aan.

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-06 08:48
Adaptix schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:03:
Op dit moment heb ik een sim-only bij Telfort, maar ik kan al gaan verlengen of overstappen naar een andere provider.

Ik twijfel alleen nog tussen Telfort en T-mobile. De tarieven maken mij niet zo veel uit, maar wat ik belangrijk vind is dat het 4G internetbereik stabiel is, vooral in winkels, in de trein en op stations.

Verder heb ik wat vragen:
  • T-Mobile Go lijkt aantrekkelijker vanwege de hogere snelheid, maar hoe vaak wordt die maximumsnelheid bereikt?
Ik kan T-Mobile aanraden! Telfort mobile geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Adaptix welkom op Tweakers.

Dit betreft aankoopadvies, dus schopje richting de MAA.

Op Tweakers wordt er echter wel een mate van eigen inzet verwacht. Wat heb je zelf al gevonden over het bereik van beide providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adaptix
rens-br schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:27
Wat heb je zelf al gevonden over het bereik van beide providers?
Op bestemobieleproviders.nl lees ik dat het KPN (en dus ook Telfort) het stabielste netwerk heeft door de lage ping
eric.1 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:12:
Hoe bedoel je dat?
Ze maken gewoon gebruik van precies hetzelfde netwerk. Nooit problemen mee gehad.

Enige nadeel; Telfort biedt geen 4G in het buitenland aan.
Op deze pagina (plaats de cursor op de vier sterren voor 'dekking') lees ik dat Telfort niet de maximale netwerkcapaciteit van KPN krijgt. Wat houdt dat in?

Ik ben voorlopig niet in het buitenland, dus dat maakt mij niet zo veel uit.

Ik kon echter nergens vinden welke provider het stabielste netwerk heeft in de trein. Of zit daar weinig verschil in en ligt het simpel aan de type trein waar ik in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Adaptix schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:10:
Op deze pagina (plaats de cursor op de vier sterren voor 'dekking') lees ik dat Telfort niet de maximale netwerkcapaciteit van KPN krijgt. Wat houdt dat in?
Capaciteit zal Telfort waarschijnlijk wel krijgen. Maar omdat het een budget provider is zal op drukke plekken / momenten KPN klanten voorrang krijgen en daarna pas de Telfort klanten.
Ik kon echter nergens vinden welke provider het stabielste netwerk heeft in de trein. Of zit daar weinig verschil in en ligt het simpel aan de type trein waar ik in zit?
Ik verwacht niet dat er heel veel verschil in zal zitten. Elke provider heeft op sommige trajecten mindere dekking en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adaptix
[...]

[...]

Ik verwacht niet dat er heel veel verschil in zal zitten. Elke provider heeft op sommige trajecten mindere dekking en snelheid.
Bedankt voor de snelle reply! Dan begrijp ik beter het verschil in netwerk tussen KPN en Telfort.

In deze vergelijking staat dat T-Mobile 900 MHz gebruikt i.p.v. 800 MHz. Wat zijn hiervan de voor en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Adaptix ik kan niet precies zien wanneer dit onderzoek is uitgevoerd, maar niet alle informatie is up-to-date.

De meeste providers gebruiken de 800Mhz als hoofdband. Voordeel van de lage frequentie is dat het bereik ver is. Een lage frequentie heeft echter minder bandbreedte. T-Mobile gebruikt 1800Mhz als hoofd-band, veel bandbreedte, maar minder ver bereik, hierdoor moet T-Mobile meer masten plaatsen.

Dat is de technische achtergrond. Erzijn niet echt veel nadelen of voordelen aan het gebruiken van bepaalde banden, zolang je toestel de banden ondersteund die de provider heeft zal het bereik en snelheid over het algemeen prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adaptix
rens-br schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:27:
@Adaptix ik kan niet precies zien wanneer dit onderzoek is uitgevoerd, maar niet alle informatie is up-to-date.

De meeste providers gebruiken de 800Mhz als hoofdband. Voordeel van de lage frequentie is dat het bereik ver is. Een lage frequentie heeft echter minder bandbreedte. T-Mobile gebruikt 1800Mhz als hoofd-band, veel bandbreedte, maar minder ver bereik, hierdoor moet T-Mobile meer masten plaatsen.

Dat is de technische achtergrond. Erzijn niet echt veel nadelen of voordelen aan het gebruiken van bepaalde banden, zolang je toestel de banden ondersteund die de provider heeft zal het bereik en snelheid over het algemeen prima zijn.
Bedankt voor de toelichting. Ik denk dat ik dan mijn abo ga verlengen bij Telfort, aangezien de 4G dekking van KPN beter is, wat voor mij belangrijker is dan hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:26
Ik woon en werk in het noorden des lands. Mijn abo loopt bij T-Mobile. Ik reis veel in de provincies Groningen en Drenthe en heb regelmatig last van wegvallende telefoongesprekken door gaten in de dekking van T-Mobile. Hiervoor zat ik bij Vodafone en had daar toen geen last van. Ik heb echter geen ervaring met Telfort/KPN.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Ik verbaas me er echt over hoe hardnekkig dit fabeltje is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LL3tJM6eUwUwoScqe3GRaw8Z/thumb.png

Dit geld niet alleen voor zakelijk, maar voor alle klanten.

En het wordt nog als ‘beste antwoord’ gemarkeerd ook _O- _O- _O- _O-

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 30-09-2017 02:17 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1