Windows crasht na installatie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ryanP
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-07 15:11
Een vriend van mij heeft een SSD gekocht en nu had die gevraagd aan mij of ik even windows 10 erop kon zetten voor hem. Ik dacht naja simpel al tientallen keren gedaan ook bij mezelf. Nooit fout gegaan altijd dezelfde USB gebruikt. Nu heb ik bij hem dus windows geinstalleerd en nadat die geinstalleerd is een tijdje in het bureablad te zitten loopt ineens heel het scherm vast word zwart en daarna niks meer.
Wat zou de oorzaak van dit kunnen zijn en hoe los ik het op?
...

Het is windows 10 pro versie. Word geinstalleerd op een samsung 850 EVO 250 GB SSD.
...

Ik heb al geprobeerd de SSD in een andere sata aansluiting te stoppen en windows aantal keren opnieuw geprobeerd te installeren. Voorderest ben ik eigenlijk radeloos en heb ik geen idee wat het moet zijn. Ik heb in de bios gekeken en al zijn onderdelen worden daar weergeven zonder errors dus ga ervan uit dat het aan de windows installatie ligt.

Alvast bedankt,

mvg Ryan
...

Alle reacties

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Geven de Windows logs nog een vingerwijzing waar het te zoeken? Wordt het systeem niet te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ryanP schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:50:
... Voorderest ben ik eigenlijk radeloos en heb ik geen idee wat het moet zijn...
Kwenie Ryan, maar je stelt ons wel een beetje teleur.
Je was kennelijk wel slim genoeg om het forum op tweakers.net te vinden maar het gebruiken van de zoek functie was teveel gevraagd? De zoekcombinatie "win10 zwart scherm" levert een aantal topics op, die je best verder kunnen helpen

offtopic:
En waarom gebruik je eigenlijk niet de bij samsung SSD's meegeleverde migratie software?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ryanP schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:50:
Nooit fout gegaan altijd dezelfde USB gebruikt.
Begin eens met het downloaden van de nieuwste ISO middels de media creation tool.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanP
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 01:31:
[...]

Kwenie Ryan, maar je stelt ons wel een beetje teleur.
Je was kennelijk wel slim genoeg om het forum op tweakers.net te vinden maar het gebruiken van de zoek functie was teveel gevraagd? De zoekcombinatie "win10 zwart scherm" levert een aantal topics op, die je best verder kunnen helpen

offtopic:
En waarom gebruik je eigenlijk niet de bij samsung SSD's meegeleverde migratie software?
Ik zie geen andere vergelijkbare topics natuurlijk heb ik eerst daar naar gekeken.
Omdat bij mijn kingston SSD in mijn eigen pc dat niet nodig was ging ik ervan uit dat die daar ook niet voor nodig was. En ik heb geen software zien zitten in de verpakking bij hem.
Bedankt voor je nuttige antwoord !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanP
Switchie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 03:22:
[...]

Begin eens met het downloaden van de nieuwste ISO middels de media creation tool.
Dat heb ik natuurlijk gedaan ik ging ervan uit dat dit vanzelfsprekend was. 2 weken geleden is deze windows op de usb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanP
EricJH schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:10:
Geven de Windows logs nog een vingerwijzing waar het te zoeken? Wordt het systeem niet te warm?
systeem blijft koel en geen idee waar ik moet zoeken. Ik krijg geen foutmeldingen niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ryanP schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:01:
[...]Bedankt voor je nuttige antwoord !
Dude, in plaats van af te geven op mensen die de bereidheid hebben om je te helpen, zou je misschien ook hun aanwijzingen ter harte kunnen nemen. Per slot van rekening ben jij degene die radeloos is en geen idee heeft waar-ie het moet zoeken.

Ga doe hier op klikken: https://gathering.tweaker...eyword=win10+zwart+scherm
en vertel van de bovenste 10 topics waarom ze in jouw geval geen oplossing bieden
Anders kan er wat mij betreft een slotje op dit topic

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1