Ondertiteleling Synology NAS meestreamen naar Ziggo Mediabox

Pagina: 1
Acties:

• Koenzk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:21
Hoi,

Afgelopen week mijn NAS (oude Synology 211) weer geïnstalleerd. Deze wil ik onder andere gaan gebruiken als media-server voor het streamen naar de Ziggo Mediabox (Horizon).
Mijn probleem is alleen als volgt: de film(s) streamen perfect, alleen ondertitels komen niet mee.
Volgens de Ziggo hulp pagina voor het streamen van eigen media naar de Mediabox zou deze ondertitels automatisch pakken als ze dezelfde naam hebben als het filmbestand, mijn ervaring is helaas anders.
Getest met Synology mediaserver en Serviio.

Ondertitels transcoden is helaas geen optie voor mij, mijn NAS is daarvoor niet krachtig genoeg (dit heb ik al geprobeerd met de Serviio mediaserver).

Iemand ervaring hiermee? (i.c.m. de Ziggo/Horizon mediabox)

Alvast bedankt _/-\o_

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Diverse locaties van de subs al geprobeerd? Echt exact de zelfde naam? Zelfde directory of andere? Wellicht een instelling op de ziggo doos zelf?
We kunnen van hier af natuurlijk niet zien wat je allemaal al zelf geprobeerd hebt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
Losse ondertitels via DLNA werkt vaker niet dan wel. Simpelste oplossing is om even mkvmerge te gebruiken om ze te embedden, dat werkt bijna altijd.

• Koenzk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:21
The Eagle schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:29:
Diverse locaties van de subs al geprobeerd? Echt exact de zelfde naam? Zelfde directory of andere? Wellicht een instelling op de ziggo doos zelf?
We kunnen van hier af natuurlijk niet zien wat je allemaal al zelf geprobeerd hebt ;)
Naam gekopieërd van het film-bestand (mkv en mp4, beide geprobeerd), en die aan het ondertiteling-bestand (.srt) gegeven, in dezelfde directory, zoals Ziggo aangeeft op de pagina van de Mediabox.
De Ziggo Mediabox heeft zelf geen instellingen hiervoor op de netwerkpagina.
hcQd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:34:
Losse ondertitels via DLNA werkt vaker niet dan wel. Simpelste oplossing is om even mkvmerge te gebruiken om ze te embedden, dat werkt bijna altijd.
Valt zoiets (mkvmerge) makkelijk te integreren met DSM van de NAS?

[ Voor 21% gewijzigd door Koenzk op 29-09-2017 08:53 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
Ik ben niet thuis in DSM, dat zal je aan iemand anders moeten vragen.