Vervanging AB KPN settopbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 14:31
Hi

Zoals KPN gebruikers weten zijn de afstandsbedieningen van de settopbox van KPN kwalitatief onder de maat.

Binnen een jaar werken verschillende knoppen niet meer. Raakt de behuizing los op de naden en als je pech hebt, breek het batterijklep ook nog eens af.

Ik heb zelf nu 2 AB's die allebei hetzelfde euvel hebben, De behuizing raakt los en waarschijnlijk het gevolg daarvan is dat de knoppen van TV uit en iTV uit sporadisch werken. Inmiddels ben ik 2,5 jaar verder en zit nog met slecht werkende AB's. En ik weiger deze dingen zelf te kopen, omdat ik vind dat KPN een deugdelijk product moet afleveren. Ter vergelijking; De AB van de TV is nu bijna 9 jaar oud, maar werkt nog als een zonnetje.

Nu staat er duidelijk op de website dat de settopboxen in bruikleen zijn. Het feit dat je voor meerdere settopboxen €4,- per box per maand moet betalen staat bij mij te boek als huren. Maar dat valt natuurlijk te betwisten.
In het kort ben ik bij bruikleen verantwoordelijk om goed met de spullen om te gaan. Wat ik dus ook gedaan heb. Ook moet ik KPN op de hoogte brengen als het product niet meer goed is.
Daarbij moet KPN ervoor zorgen dat het bruikleen product deugdelijk is.

Maar een nieuwe AB opsturen is bij KPN uit ten boze. Nee. Voor een "Bruikleen" settopbox (met AB) moet je een nieuwe AB kopen van €20 per stuk. En dat voor een product dat van slechte bouwkwaliteit is en erg aan slijtage is onder heven.

Kan KPN op basis van bruikleen weigeren kosteloos nieuwe AB's op te sturen.

Beste antwoord (via debom op 29-09-2017 09:52)

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Gewoon op hun site een nieuwe bestellen met de code AB2017. Succes!

[ Voor 26% gewijzigd door RobinF op 28-09-2017 17:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Gewoon op hun site een nieuwe bestellen met de code AB2017. Succes!

[ Voor 26% gewijzigd door RobinF op 28-09-2017 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dan stap je toch over op Ziggo? Zij zeggen wel dat alles onder bruikleen oneindig vervangen wordt zolang je klant bent.

Neemt niet weg dat ik jouw klachten niet herken ondanks dat ik een flink aantal KPN-gebruikers ken die nog nooooit hebben geklaagd over een defecte afstandbediening. Misschien dat ik ook een uitzondering ben maar ik ben nu bijna 6 maanden klant bij KPN, maar mijn AB's zien er uit als nieuw ondanks dat ik ze elke dag wel gebruik.

Definieer eens "erg aan slijtage onderhevig"? Hoeveel keer per dag druk je op AAN of op de knop 3 ? Je kan wel zeggen dat de remote van je TV nog als een zonnetje werkt maar die gebruik je, waarschijnlijk, ook minder vaak.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 13:06
Herken me totaal niet in de klachten. Zolang de batterijen van dat ding op tijd vervangen worden doen ze het prima.

Wat wel kan voorkomen is dat je IR verstoord wordt door een ander IR bron zoals TV/stereo, etc.

Probeer die kpn ontvanger wat te verplaatsen om te kijken of je dan wel "vrij zicht" op de ontvanger hebt. Ik heb namelijk de ontvanger achter een tv geplakt en zelfs dan werkt het ding nog.

Enige nadeel: ze kunnen wel eens wat vergelen. Anders even op het KPN forum een vraag posten of die dingen kosteloos vervangen kunnen worden.

[ Voor 36% gewijzigd door krakendmodem op 28-09-2017 18:32 ]

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@debom Huh, m'n ouders hebben laatst in de KPN winkel, gratis 2 splinternieuwe AB's gekregen omdat het batterijklepje losliet.

Een medewerker van de klantenservice droeg deze oplossing telefonisch aan.
Ben je ooit wel eens gewoon de KPN winkel binnengelopen.

@MAX3400 Grappig overstappen naar Ziggo, gok dat je cynisch bent. Daar hoef je namelijk helemaal niks meer te verwachten.
Ga volgende maand weg bij die tulpenclub, wat een klantonvriendelijk zooitje is het daar geworden. Interesseerde ze ook niks dat ik na jaren m'n abbo opzegde.

[ Voor 39% gewijzigd door LocK_Out op 28-09-2017 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

debom schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:31:
Zoals KPN gebruikers weten zijn de afstandsbedieningen van de settopbox van KPN kwalitatief onder de maat.
Neen, niet bepaald.

@debom : je moet ook geen bom op die AB kiepen... :+

Maar ff sereneus; dit is toch wel apart, wij hebben hier al vier (!) jaar zo'n wit staafje in gebruik en behalve af en toe wat koekkruimeltjes tussen de knoppen en 1 x per 2 jaar eens nieuwe batterijtjes; nooit problemen mee.
Heb zelfs nog een ongebruikte (als reserve) liggen (ooit meegekomen vanwege de omruil van de STB), maar die hebben we gewoon nog niet nodig gehad.
En onze TV AB gebruiken we sindsdien vrijwel nooit meer, omdat die witte AB ook die functionaliteit heeft overgenomen.

En ja, ook hier valt 'ie regelmatig op de grond (geen stenen vloer) of gaat er iemand op zitten en verdwijnt ergens in de bank.

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 28-09-2017 20:36 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 14:31
MAX3400 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:35:
Definieer eens "erg aan slijtage onderhevig"? Hoeveel keer per dag druk je op AAN of op de knop 3 ?
Dat is het 'm nou juist. In principe een paar keer per dag. Dan moet het niet zo zijn dat die knoppen langzaam maar zeker weigeren te werken.
krakendmodem schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:30:
Probeer die kpn ontvanger wat te verplaatsen om te kijken of je dan wel "vrij zicht" op de ontvanger hebt. Ik heb namelijk de ontvanger achter een tv geplakt en zelfs dan werkt het ding nog.

Enige nadeel: ze kunnen wel eens wat vergelen.
Dat is het probleem ook niet. Bij het indrukken van de knoppen gaat er een rood ledje op de AB branden en dan gebeurd niet.
LocK_Out schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:33:
@debom Huh, m'n ouders hebben laatst in de KPN winkel, gratis 2 splinternieuwe AB's gekregen omdat het batterijklepje losliet.
Daar werd ik dus ook al weggestuurd. "Probeer het maar via de klantenservice" was het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:11
Koop gewoon een universele Logitech, altijd makkelijk voor aansturing van eventueel andere apparatuur zoals een dvd speler, receiver, of wat dan ook.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

debom schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:58:
[...]

Dat is het probleem ook niet. Bij het indrukken van de knoppen gaat er een rood ledje op de AB branden en dan gebeurd niet.
Ho, maar wacht 's ff, da's een ander probleem!
Als op de AB de rode LED oplicht, betekent dat er een IR signaal richting de TV gaat en als de LED groen oplicht, betekent dat er een IR signaal voor de STB wordt uitgezonden.

M.a.w. als je op de AB groene LED activiteit hebt, behoort de STB met een rode LED aan de voorzijde hierop te reageren. Dat kan soms niet goed werken; een reset, f/w update, of nog drastischer een h/w swap van de STB kan dit verhelpen.

Als je op de AB rode LED activiteit hebt, behoort jouw TV te reageren. B.v. volume harder/zachter, aan/uit, etc. Als je TV dan niet reageert is b.v. of de zend/ontvangst IR sensor afgedekt, en/of de programmering van het juiste type TV op de AB van KPN is niet (meer) correct.
FYI: https://www.kpn.com/servi...dsbediening/instellen.htm

Kortom, alsjeblieft niet verkeerde oorzaak/gevolg conclusies trekken... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 29-09-2017 10:13 ]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1