No adapter found met network stumbler

Pagina: 1
Acties:
  • 1.530 views

Anoniem: 972459

Topicstarter
Hey,

Ik wou eens kijken hoe network stumbler werkt alleen ik krijg heletijd no wireless adapter found moet ik dan een usb wifi adapter gebruiken of hoe zit dat

Ik heb een intel dual band wireless-ac 3165

Mvg

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 23:47
Sinds je hier op Tweakers geregistreerd bent stel je alleen maar vragen, misschien eens een keertje Google gebruiken?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Zou zomaar kunnen dat die 3165 geen monitor mode ondersteunt en dan kan je die adapter dus niet gebruiken. Kan ook zijn dat je stumbler als admin moet draaien.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Is het idee achter "kijken hoe iets werkt" niet om zelf onderzoek te doen?
Had je b.v. al hier eens een blik geworpen?
http://www.netstumbler.com/category/guide/

[ Voor 7% gewijzigd door Switchie op 28-09-2017 15:30 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Anoniem: 972459

Topicstarter
BlazeMuis schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:29:
Sinds je hier op Tweakers geregistreerd bent stel je alleen maar vragen, misschien eens een keertje Google gebruiken?
Ik heb al gegoogled en kan er niet uit komen vandaar dat ik het vraag of heb je nou kort lontje niet iedereen is een computer genie als jou he

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 23:47
Anoniem: 972459 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:34:
[...]

Ik heb al gegoogled en kan er niet uit komen vandaar dat ik het vraag of heb je nou kort lontje niet iedereen is een computer genie als jou he
Ik heb zeker geen kort lontje. Op Google heb ik het antwoord al gevonden, je adapter is niet compatible met het programma, zo moeilijk is dat toch niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[...]

Zelfs een groot genie als @BlazeMuis heeft niet alle kennis paraat en moet dus regelmatig Google raadplegen om aan antwoorden te komen.
Sterker nog, ik denk dat letterlijk geen enkel Tweaker lukraak kan opsommen welke adapters wel of niet worden ondersteund.

We willen je graag helpen in je zoektochten maar besef je wel dat wij in dat geval ook tijd en moeite "moeten" steken om het web af te struinen naar het juiste antwoord.
Uiteraard geen enkel probleem, doen we graag en vinden we leuk. Maar als iemand als @BlazeMuis bereid is om belangeloos moeite voor jou te doen, is het niet meer dan logisch dat hij mag verwachten dat jij minstens zoveel moeite doet.
Dat je uiteindelijk zelf het antwoord niet kan vinden is niet erg. Daar helpen we graag bij. Maar laat op zijn minst wel zien dat je zelf ook enige moeite hebt genomen om het antwoord te vinden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-06 13:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

Nou nou, je hoeft geen genie te zijn om gebruik te maken van Google om zelf eerst eens te proberen je eigen probleem op te lossen. En jij zegt dan wel dat je gezocht hebt, maar hoe kunnen we dat ruiken? Je geeft het nergens aan in je topicstart.

En je hebt in die zoektocht vast wel wat gevonden wat je probleem op kan lossen, maar dat zien we ook nergens terug.

Zelfs als ik zoek naar de exacte foutmelding: [google=network stumbler no wireless adapter found] dan is de eerste link: http://www.stumbler.net/readme/readme_0_4_0.html
En daarin staat in de mini-FAQ, Q1:
Q1. NetStumbler reports "No wireless card found". Why?
A1. Please check the compatibility lists above. Perhaps your adapter is not supported.
Dat verwijst dan naar: http://www.stumbler.net/compat en daarin kan jij prima zien dat jouw adapter niet ondersteund wordt.

We verwachten van de gebruikers dat ze zelf ook moeite doen om hun eigen probleem op te lossen. En dit soort simpel onderzoek is echt niet te hoog gegrepen.

Dit topic gaat dus nu ook op slot.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.