geforce die vastloopt :(

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Ik heb een probleem: Ik heb een nieuw systeem gekocht: celeron 466@525 128 mb 13 gb
maxtor Abit BE6-II mobo SB Live 1024 en Creative geforce Annihilator Pro. Als ik dan Quake 3 of Unreal Tournament wil spelen, heb ik vaak last van lockup's ik kan dan helemaal nix meer doen behalve de computer rebooten. Ik gebruik nu de 3.75 detonator drivers, die
hadden het probleem tijdelijk opgelost maar het kwam al snel weer terug. Ik heb ook veel
andere drivers geprobeerd maar ik hou het zelfde probleem. wie weet er een oplossing?

Verwijderd

Probleem = overgeklokte AGP ??

• Qui-Gon
Ik heb alles geprobeerd:
gewoon op 66 mhz draaien en dan agp 2/3 en nu op 75 1/1 en alles daartussen, maar geeft allemaal het zelfde probleem, cpuid geeft we aan dat mijn agp kaart op 2X werkt, is er een manier om dat op 1X te zetten of maakt dat niet uit?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:19
2x is goed...is sneller als 1x.

Heb jij trouwens een fatsoenlijke Framerate?
Ik heb dat niet :(
Maar hij loopt ook zelden vast.
Alleen als ik de resolutie of aantal bits verander, loopt ie vast...ook als ik alleen maar in het menutje zit.

• Qui-Gon
Ja, op 1024X768 in 32 bits kleuren loopt alles lekker. Dus ik neem aan dat de framerate goed is al heb ik het niet getest. Maar Ik heb al zo'n idee waar het aan ligt want ik heb mijn op mijn computer ook sygate draaien (internet sharing software) en als ik dat uitzet zodat niemand op mijn netwerk op internet kan, dan werkt alles wel redelijk. Ik ben nu dus bezig meteen dedicated proxy server.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 17:33

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

TP70: je gebruikt zeker de Detonators hè? Probeer je originele drivers is, bij mij hielp dat zulk soort crashes te voorkomen...

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Qui-Gon
Die heb ik al eerste ter vergeefs geprobeerd....

Verwijderd

Wees blij dat ie niet ontploft :P

• Whizzy
  • Laatst online: 17-08 18:47
Uh.. gokje hoor maar heeft de BE6-II geen mogelijkheden om de AGP voltage te tweaken ? dan moet je eens proberen om wat meer voltage naar je AGP slot te voeren..
Dit is namelijk HET grote probleem bij de GeForce kaart, dat ding trekt (te)veel stroom..

Kijk eens of je 3.6 / 3.7 volt kan geven ipv 3.5

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

• Qui-Gon
Bedankt! daar heb ik wat aan!

Verwijderd

De BE6-2 leverd standaard al genoeg stroom op het AGP slot dus daar ligt het niet aan , het kan wel zijn dat je een te zwakke voeding hebt (minder dan 250 W) . Eventueel kan het zijn dat je hem te ver hebt overclocked . Anders gewoon terug ermee .

• FatalError
  • Laatst online: 31-08 15:45
Ik heb een GeForce DDR in een pc met
Asus P2L97 mobo en P2 333, 2 hd's, 7 kaarten en de gebruikelijke shit, maar m'n 235 watt voeding trekt het gewoon, de spanning is van 3.35 naar 3.2 gezakt, maar het ding is nog steeds zo stabiel als...ehhh windows ;)
Het werkt gewoon perfect bij mij.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Qui-Gon
Ik heb hem nu op AGP 1X gekregen met de AGP wizard van Creative en nu draait hij stabiel alleen ben ik het er wel mee eens dat hij het op 2X ook gewoon zou moeten doen, ik ga hem is in een ander computer proberen en als dat ook niet goed gaat, gaat hij terug...
Ik heb bij de weg een 250 watt voeding

Verwijderd

Als we het dan toch over probleempjes hebben met de Gforce. Ik heb een leadtek Gforce256 met een MSI6167 (ja ik weet het, maar mijn Gigabyte liep zeer instabiel zelfs zonder te tweaken), K7-500, 300W voeding, etc.Detonator 3.68-driver draait bij mij.

Ik krijg mijn AGP niet op 2X.
Kan iemand mij helpen?

• Whizzy
  • Laatst online: 17-08 18:47
Doe geen moeite... ik heb hetzelfde moederboard en het werkt gewoon niet PUNT.
Tenzij je een nieuw mobo gaat halen met de superbypass operatie.

Sidebanding kun je wel aanzetten en dat maakt een groter verschil dan agpx2

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Verwijderd

sorry maar wat is side-banding
ik wil graag leren hoor ;-)

alvast bedankt voor de klok, nu de klepel nog.

mzl

Verwijderd

Hoe zet je sidebanding aan op je MSI 6167, want dat lukt mij niet :(
AGP 2x is wel gelukt om die aan te krijgen :)

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
>:) Powerstrip >:)

• Jag
  • Laatst online: 20:24

Jag

Sidebanding en AGP2x aanzetten doe je met Creative AGP wizzard, maar die zal wel alleen maar met Creative kaarten werken. Anders moet je zelf je registry editen. En Whizzy, super bypass en AGP2x hebben niks met elkaar te maken, super bypass enablen maakt vaak alleen maar instabiel en is vaak moeilijk om tegelijk aan te zetten met AGP2x.
Jag

• budi
  • Laatst online: 22:13
Ik las dat zelfs de K7Pro van MSI (met superbypass) nog problemen heeft met AGP2x, volgens mij is het gewoon een ernstige ontwerpfout geweest van AMD dat die GeForce en die Irongate niet samen kunnen werken met AGP2x.
In een andere posting heb ik geleerd dat het met een 'ruis' op de agpbus te maken heeft.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

MaZ hoe heb je die AGP2x dan aan de praat gekregen? (Volgens mij zijn hier wel meer mensen benieuwd naar.)

En heeft iemand voor mij dan ff een creative AGP wizzard in de aanbieding. Dan kan ik uitproberen of het ook bij mij werkt. Ik wil hem zelfs wel ff komen halen (omg Utrecht).

Alvast bedankt, ik weet al veel, maar kan nog niks :).

Dracoon.

PS Heeft iemand een gfd lopen, welke dan en waar vandaan. Misschien moet ik dit ook maar in een ander forum proberen.

Verwijderd

Sorry MaV al je voortaan geen MaZ meer noemen, maar het was al zo laat ;)

Verwijderd

Ik heb agp 2x op mijn msi-6167 voor mijn Asus V6800 aangekregen door in het register onder nvidea corp. -> system ->

EnableIrongate2x 0x00000001 (1)

in te voeren. Dan werkt hij wel maar niet echt vlekkeloos (bij mij) ;(. Ik krijg na een half uur UT (demo) spelen een foutmelding in ddhelp.dll (krijg ik ook bij andere spellen soms).

Weet iemand hou ik dat kan oplossen ???

Verwijderd

nvidea corp. zit trouwens onder
HKEY_LOCAL_MACHINE -> software

Verwijderd

bedankt MaV, ik ga het ff proberen.
BTW sidebanding staat al bij mij (kwam ik om 4.30uur achter) maar evengoed bedankt allemaal.

Verwijderd

He dracoon,

Hoe heb je sidebanding aangezet???

• budi
  • Laatst online: 22:13
Ik ben dan wel niet 'Dracoon', maar wel een koe, dus ik ga even gras wegmaaien/grazen :)

EnableIrongateSBA 0x00000001 (1)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Mijn Leadtek displayadvanceinformation gaf dat aan, dat dat al zo was.
melding is SideBandadressing = enabled.

ik neem aan dat dat sidebanding is (of niet?)

Dan zie ik nog wel een andere optie:
AGP Fastwrite = disabled

Kent iemand deze optie en heeft iemand hem aan gekregen?

Daarnaast blijkt mijn Nvidia registry een heel andere opbouw te hebben, nl.
OpenGl
Global
Riva TNT (deze snap ik helemaaaaaal niet?!)

en de genoemde variabele wordt niet genoemd. Waar moet ik hem nu toevoegen.

Nog een puntje: anti-aliasing doet ie niet bij mij. Bij wie wel?

Groetjes. Sorry voor het lange verhaal.
Pagina: 1