Toon posts:

tft scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik ben van plan een tft scherm te kopen
op het formaat 15" voor thuisgebruik.
het zou een scherm uit de middelmatige
prijsklasse moeten zijn.
kan iemend mij informeren over de kwaliteit
van div. merken.
b.v.b. alvast bedankt

Verwijderd

Iedere scherm op zich zijn goed. WEL alle schermen die je bekijkt in de winkel ZEER goed doorkijken op dode pixels (pixels die alleen maar 1 kleur geven). Volgens de specificaties van de meeste mogen er 3! dode pixels zijn voordat er sprake is van een probleem met het beeld.

De betere merken in schermen hebben zeer goede (Sony, LG enzo).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Je kunt met www.google.com heel veel reviews vinden, en er is natuurlijk nog www.tweakers.net :)

Een goed scherm is de Iiyama 3813 voor rond de 1500 gulden, en er zijn ook wat merken zoals Scott die voor tussen de 1000 en 1250 te krijgen zijn.

Persoonlijk ben ik een fan van de Sharp panels, maar die kosten ruim boven de 2000 gulden (vaak rond de 2500).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op maandag 09 juli 2001 19:56 schreef ItSnows het volgende:
Volgens de specificaties van de meeste mogen er 3! dode pixels zijn voordat er sprake is van een probleem met het beeld.
Ik dacht dat ik laatst hiemand hoorde zeggen (op GoT) dat dat er 25 mogen zijn :?

Verwijderd

Die welke ik moest kopen (jaaa voor de baas) was er een van Illyama. Verkoper had het over 3.

25 vind ik zelf erg veel!
Maaar misschien dat men met 25 bedoeld aan de rand en met 3 niet aan de rand :)

Iemand anders??

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 09 juli 2001 20:04 schreef ItSnows het volgende:
Iemand anders??
Ik heb 2 jaar geleden ofzo gelezen dat Toshiba toen al 8 als maximaal aantal defecte pixels hanteerde. Kan me niet voorstellen dat dat nu 25 is :? Zelfs een slecht panel moet niet boven de 5 uit komen denk ik. Veel goeie panels hebben geen enkele defecte pixel :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
op het eerste gezicht gaat mijn keuze naar
sony m51d 15" (een goede keus)???

Verwijderd

Jaaaaaaaaaaa :) Zeker.
Ik moet ff zoeken naar een plaatje want dat scherm ken ik.

WEL het scherm goed onderzoeken op dooie pixels ;)

--->> . <<--- dat is er 1

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 20:08 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik heb 2 jaar geleden ofzo gelezen dat Toshiba toen al 8 als maximaal aantal defecte pixels hanteerde. Kan me niet voorstellen dat dat nu 25 is :? Zelfs een slecht panel moet niet boven de 5 uit komen denk ik. Veel goeie panels hebben geen enkele defecte pixel :)
Laatste zin ben ik het volledig mee eens en verder vind ik dat je voor die bedragen nooit dooie pixels mag vinden (ZO!)

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 11:44
kijk ffe op www.informatique.nl
staat een mooi iiyama schermpie voor weinig :)

Verwijderd

Mijn favo monitor, zelfs goed op te gamen is de Fujitsu, x152f.. Er is zelfs al een nieuwer type op de markt... Grappige is dat zelfs met hogere resoluties dan 1024*768 hij werkt en je geen out of range krijgt zoals bij m'n oude bakkie.

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Naja, nu ik zo ff zoek, kan ik dat verhaal van die 25 dode pixels ook niet meer vinden. Ik vond het ook al erg veel

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb nu enkele dagen op mijn vakantiewerk gewerkt met een Compaq TFT 5000 en 5005 (= 5000 maar dan in zwarte behuizing). de kwaliteit is goed en onder verschillende hoeken. Ze draaien 1024*768. Verdere specificaties vindt je wel op www.compaq.com

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [forum=8] :)

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Philips 105P is een van de beste (div. tests), maar ook aan de prijs....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

moet het niet eens Beeldplanken & Videokanonnen worden?
(ook tweakers moeten met hun tijd mee gaan)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 10:28 schreef RdB het volgende:
moet het niet eens Beeldplanken & Videokanonnen worden?
(ook tweakers moeten met hun tijd mee gaan)
Videoplanken, Beeldkanonnen en Platpanelen *D

Verwijderd

ik heb een 15" Viewsonic VPA150 :D

best een fijn apparaat: vooral als je er wat langer achter moet zitten (ivm werkstukken e.d.)

Voor de kijkhoek kan je beter een beeldbuis nemen, want die van mij is wat dat betreft drama: als je er schuin naastzit zie je de helft minder ook :(

Maar ze zijn het geld dat je ervoor betaald wel waard!

Verwijderd

Sharp maakt zonder twijfel de beste TFT schermen alleen zijn die wel wat duurder (vanaf 1799,-) maar dan heb je wel een uitstekende TFT monitor.

Andere goede:

Belinea 101525 is ook best goed.
CTX 510 (beste koop consumenten gids)

Verwijderd

Je krijgt natuurlijk nog wel 100,- energiepremie op zo'n TFT scherm dus toch maar een Sharp!!?

Op dit moment is er maar een internetwinkel die officieel Sharp dealer is en dat is PC Vergelijk.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 juli 2001 22:50 schreef delfosso het volgende:
Sharp maakt zonder twijfel de beste TFT schermen alleen zijn die wel wat duurder (vanaf 1799,-) maar dan heb je wel een uitstekende TFT monitor.
Ah, iemand die het met me eens is. Echt de beste :P

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00

4POX

Everybody is wired

Ik ken iemand die is in bezit van een ilyama.. En die dingen geven een heel mooi strak beeld.. Alleen zit er 1 dode pixel in.. En die valt zo gigantisch op als je een zwart achtergrond hebt (DIVX) .. Maar voor de rest.. Kleuren zijn gewoon veel voller..

Als ik het geld ervoor had dan stond er hier nu ook eentje.. Puur ook omdat je dan minder warmte produceert (heb een kleine kamer) en stuk minder energie verstookt. En ze wegen ook niets. Dus ideaal voor lanparties

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1