Vraag

• ArjenLammerts
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-06 19:55
Mijn vraag:

Ik heb nu al een tijdje de Philips 288P6LJEB Monitor en het scherm heeft bij het "opstarten"
om de 20 minuten ong. dat het scherm uitvalt of heel erg gaat flikkeren,
dit duurt ong. 5 seconden per keer en soms blijft het een hele tijd door gaan.
Het heeft een patroon van 3x raar doen na het "opstarten" en dus om de 20 minuten ong.
iets doet, daarna is het scherm compleet bruikbaar en heeft geen last meer tot ik het scherm weer uit doe
en weer aan doe.

Ik heb een video er van gemaakt van een keer dat hij door bleef met flikkeren.
(Het flikkeren is ook elke keer anders, zelfde kleuren, ander patroon en soms zie je nog vaag er door heet wat er op dat moment op het beeld wordt afgebeeld.)

[Video: https://imgur.com/a/a24jV]

Wat ik bijna zeker weet:

Het ligt aan de monitor, ik heb hetzelfde probleem met mijn Xbox One via HDMI

Ik hoop dat iemand weet wat het probleem is en hoe ik het eventueel kan verhelpen...

Alle reacties

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 15:10
Als je nog garantie hebt, opsturen voor reparatie. Is denk ik niet veel zelf aan te fixen zo te zien.

• ArjenLammerts
Nee geen garantie meer :\

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:05

Esumontere

Floep, banaan.

Heb je al eens een andere HDMI-kabel gepakt?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:10
Klinkt als oververhitting. Probeer hem eens stofvrij te maken met een busje perslucht bijvoorbeeld. Mogelijk moet je hem open vijzen om er goed aan te kunnen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• ArjenLammerts
Ik heb verscheidene HDMI en DP kabels en dat helpt niet....

En oververhitting klinkt raar, omdat het probleem zich voordoet bij het opstarten van het scherm, niet later als het scherm al op temperatuur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Heb dit ooit met een televisie gehad. Een Sony bak met tiptoetsbediening van wel 30 kilo. (Is al 25 jaar geleden) Na ongeveer 45 minuten was er opeens geen land meer mee te bezeilen, en moest hij uit. Verder niets mee aan de hand. Na drie minuten kon het ding weer aan en dan ging het weer drie kwartier goed.

Ik had er als jongetje van 14 geloof ik 50 gulden voor betaald, en dat was veel voor mij. Dus hij moest gerepareerd worden! Iedereen riep "oververhitting", omdat het probleem zo frequent bleef voorkomen. Echter een oom met een electro hobby was er zo uit: statische electriciteit. Er werd langzaam een lading opgebouwd, omdat een stukje wat geleidend moest zijn niet geleidend was. Met twee solderingen op het metalen frame was het probleem verholpen.

Om één of andere reden moet ik hieraan denken bij jou verhaal. Iets met een opbouw in 20 minuten, dan een storing door ontlading, waarna de cyclus opnieuw begint. Zitten er in een modern beeldscherm nog plekken die geaard moeten worden? En als het antwoord daarop Ja is: gebruik je wel een geaard stopcontact?

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
Mijn elektronica ervaring zegt mij , dat fouten die weggaan na het warm worden van een toestel meestal veroorzaakt worden door slechte, of losse solderingen of contacten.

Laatste keer dat ik dit zag was het een probleem in het V-Sync circuit, maar dat zegt niets over deze.

Misschien iemand met elektronica kennis eens laten kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenLammerts
Ik gebruik een geaard stopcontact + stekkerdoos, ik denk niet dat het daar aan ligt, maar het kan best zijn dat er ergens een lading opbouwt. Ik heb geen idee of er ergens is het beeldscherm iets geaard moet worden maar zal hem binnenkort wel even uit elkaar halen.

Ik ben eerstejaars Elektrotechniek student, heb een klein beetje ervaring maar dit is te veel voor mij denk ik. :P

[ Voor 18% gewijzigd door ArjenLammerts op 29-09-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:02
ArjenLammerts schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:05:
Ik gebruik een geaard stopcontact + stekkerdoos, ik denk niet dat het daar aan ligt, maar het kan best zijn dat er ergens een lading opbouwt. Ik heb geen idee of er ergens is het beeldscherm iets geaard moet worden maar zal hem binnenkort wel even uit elkaar halen.

Ik ben eerstejaars Elektrotechniek student, heb een klein beetje ervaring maar dit is te veel voor mij denk ik. :P
Wellicht is het iets op het PCB, heb je niet iemand die elektronica ervaring heeft en mee kan kijken?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenLammerts
--update--

Hij is vandaag uit elkaar geweest en de solderingen zijn nagekeken, maar het probleem blijft volhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Post eens foto's van de printplaten, dit issue kan heel goed te maken hebben met brakke elco's.
Pagina: 1