Bedrijven en praktijken

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
  • SiComputers levert Intel Xeon Bronze 3104 i.p.v. Intel Xeon Bronze 3106. Wil wel terugbetalen, maar niet het goede product leveren.
  • Azerty annuleert order van Synology E10G17-F2, omdat hij niet voor die prijs meer in te kopen is.
  • MeGekko vraagt orderannulering voor Pro HDD's, omdat er iets mis ging met het voorraadbeheer en vraagt of Seagate Desktops ook een goed alternatief is.
  • Ziggo rekent €150 annuleringskosten voor annulering telefonie t.w.v. €2,50 per maand in jaarcontract Connect ZZP.
  • Amazon Warehouse levert Samsung Evo's i.p.v. Pro, grijze Western Digital Red's, Intel Xeon E5504 i.p.v. i7-6950X.
Argh :/
Zijn er geen manieren behalve rechtzaken bij dit soort zaken?

Bij voorkeur manieren die dus niet zoveel tijd kosten, want dit kost allemaal zoveel tijd.
Stichting Thuiswinkel? Consumentenbond?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Dat is het beroemde "bedrijfsrisico".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vervelend, maargoed, wat wil je nu horen? of wat is de discussie die je wilt aangaan?
Kost het je teveel tijd? ga het dan ophalen, kun je het controleren en kun je verder. Je hebt geen tijd om het op te halen? tja, stukje risico wat je dan neemt.

"Zijn er geen manieren behalve rechtzaken bij dit soort zaken?"
Wat? :?

En mbt Stichting Thuiswinkel & Consumentenbond, schrijf ze een brief, maar ook dat zal je tijd kosten.

Kortom, dit komt erg veel over als een "#lief dagboek ik moet dit even van me afschrijven" -post.

39

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:32
Barrycade schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:25:
Dat is het beroemde "bedrijfsrisico".
Dat ze dolgraag afschuiven op klanten hopende dat er geen probleem van gemaakt wordt.
En als je het recht wil krijgen (beter gezegd jouw recht) moet je er een hoop tijd in steken.

Enige manier om het te voorkomen is een bedrijf zoeken wat dit risico in de prijzen mee neemt en wel goede service levert.
Trial en error gedoe zeg maar.

En de rest lekker zichzelf kapot laten maken. (althans dat is de hoop, meeste mensen gaan toch voor de goedkoopste dus eerder de kwaliteit leverende bedrijven die te duur zijn gaan kapot)

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Fietsbel schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:30:
Kortom, dit komt erg veel over als een "#lief dagboek ik moet dit even van me afschrijven" -post.
Ja! Dat is het ook, ik moest het even van me afschrijven! Sorry daarvoor.

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:26
chronoz schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:21:

Zijn er geen manieren behalve rechtzaken bij dit soort zaken?

Bij voorkeur manieren die dus niet zoveel tijd kosten, want dit kost allemaal zoveel tijd.
Stichting Thuiswinkel? Consumentenbond?
Ik mis wel een beetje wat jij al geprobeerd hebt.
Het is natuurlijk wel zo dat een koopovereenkomst bindend is.
1. Honest mistake? Terugbetalen is voldoende, zij zijn niet verplicht jou het juiste product te leveren als deze niet verkrijgbaar is. Geld terug geven moet dan voldoende zijn.
2. Koop overeenkomst is een overeenkomst die bindend is voor beide partijen. Maar probeer ze daar maar eens aan te houden zonder rechtsgang.
3. Voorwaarden lezen en order checken de volgende keer. Is het jou waard om voor 30 euro de discussie aan te gaan? Zo ja begin eerst eens met publiekelijk klagen (Social media) daar zijn dit soort bedrijven vaak gevoelig voor.
4. (weer) Honest mistake? geld terug eisen is het enige dat je dan kunt, zij hebben zich immers niet aan de koop overeenkomst gehouden (verkeerd product geleverd) maar zijn jou niet verplicht om vervolgens de juiste producten te leveren als deze niet leverbaar of veel duurder zijn. Geld terug geven is dan voldoende.

Overigens zijn zakelijke afnemers niet zo goed beschermd in de wet als particuliere afnemers.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
De discussiewaarde van dit topic ontgaat mij een beetje. Dit topic krijgt van mij een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.