mswp schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:21:
@
sh4d0wman We zijn met z'n 2e maar hebben allebei ons eigen gedeelte qua werkzaamheden. Overpakken van elkaar wordt al lastig, ik mijn specialiteiten en hij de zijnen. Als ik wil doen wat hij doet moet ik eerst een paar goede lessen applicatie beheer gaan volgen denk ik, liggen ook minder mijn interesses waardoor dat ook wat lastig gaat worden.
Wat mijn ervaring is bij een kleine organisatie is je werkzaamheden uitschrijven en er gewoon extra mensen bijzoeken.
Je had het bijv over toetsenbord/telefoon vervangen etc. Waarom zou jij dat moeten doen? Zorg gewoon dat er voldoende spares zijn en de afdelingschef kan het zelf pakken uit het magazijn en melden als het op is etc.
Dit soort kleine klussen kosten namelijk over het algemeen zeeen van tijd, omdat je uit je planning gehaald wordt, dan moet je nog eens het halve bedrijf doorlopen en ondertussen komt iedereen met zijn/haar pet-peeves op de proppen of je daar ook nog niet even naar kan kijken en voordat je het weet kost die telefoon vervangen je een half tot een heel uur.
Zelfde met toner-cartridges etc daar hebben wij gewoon per printer iemand verantwoordelijk voor gemaakt en die heeft gewoon x toners liggen.
Op die manier ben je van een hele hoop urgente dingen af en hoef ik alleen op een vrijdagmiddag of een maandagochtend even een kwartiertje de voorraden op te vragen en desnoods wat bij te bestellen (met direct de afdeling op de verzendsticker zodat het nog niet eens langs ons bureau komt maar direct vanuit magazijn -> goede afdeling)
En wat ook essentieel is, documenteer goed en maak dit inzichtelijk voor mensen. In de praktijk zijn bij ons 70% van de office-probleempjes gewoon known issues die mensen alleen vaak fout doen. Dan kan jij er 3x per maand mee bezig zijn of je kan de medewerker het zelf laten oplossen door het gedocumenteerd te hebben.
Op deze manier hebben wij in de loop der jaren al die kleine dingen die eerst het merendeel van onze tijd opslokten gewoon weggewerkt omdat wij er gewoon te duur voor waren.
Dit is alleen geen prioritering, maar puur kleine werkzaamheden afstoten zodat er ruimte komt voor een planning/prioritering.
Zolang jij je bezig blijft houden met het vervangen van een toetsenbord / versturen te grootte attachment ga je imho nooit aan een behoorlijke prioritering toekomen, omdat je onderbroken blijft worden door die kleine klussen die je hele planning overhoop gooien.
Maar ook bijv stel spreekuren in, dit klinkt lullig. Maar wat wij zagen was dat er per dag rustig een man of 10 bij ons de afdeling op kwam om te praten over of iets technisch mogelijk was.
En er is heel veel technisch mogelijk mits je maar tijd hebt, alleen 10x dag een kwartier gaan filosoferen over of iets mogelijk is betekent gewoon 2 en een half uur dat je niet kan werken aan 1 van die dingen.
Nu mogen de mensen van tijdstip x tot y binnenkomen voor dit soort ideeen en dan zie je eigenlijk al gelijk dat de helft van de ideeen afgevallen is omdat ze er zelf nog een uurtje langer over na hebben kunnen denken.
Maar wederom dit is geen prioritering, maar als ik in het vorige topic jouw reacties las denk ik ook niet zozeer dat jij een probleem met prioritering hebt, maar puur met dat je alles beetpakt en daardoor feitelijk niets doet.