IP camera voor buiten op 230 volt ipv 12

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:42
Ik zoek een IP camera (wifi) voor buiten die werkt op 230 volt. Ik heb buiten een verdeeldoos(nu naar lamp) maar ik heb nog een uitgang vrij. Die zal ik dan ideaal kunnen trekken naar de buiten IP camera (best hoog) en aan de andere kant van de muur zit dan ook precies de WIFI router. Prima bereik aldaar.

ECHTER ik zie enkel camera's op 12V :-(
...
Ik heb zelf al gezocht. En verder dan oplossing als: Boor alsnog een gat naar binnen om daar de adaper aan te sluiten kom ik niet. Veel buitenlampen krijgen ook gewoon 230V en wordt dan intern omgezet naar de gewenste voltage. Zoiets zal toch wel ergens bestaan? :-(

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:42
Genoeg IP camera's die je op een 'voet' kan monteren. Daar kun je natuurlijk ook een adaptertje in zetten.

https://www.ipcam-shop.nl...oor-dome-flush-mount.html

Maar waarom gebruik je geen POE? Een camera op Wifi is zoiezo al niet de voorkeur als je voor stabiliteit wilt gaan. Elke enigszins serieus IP camera voor buiten heeft meestal *geen* wifi.... da's niet voor niets :)

[ Voor 28% gewijzigd door DJSmiley op 28-09-2017 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-07 13:09

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Ook zelf gezocht naar '230 naar 12 volt' ?

Er zijn ook andere manieren om van 230 naar 12 volt te gaan! Een simpele ontvormer?

Anders misschien een camera met POE!

"~~Linux is only free if your time has no value"

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat heet een transformator; die kan je zonder issues los kopen en waarschijnlijk zelfs instellen op de gewenste requirements voor de camera.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

meermarco schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:18:
Ik heb zelf al gezocht. En verder dan oplossing als: Boor alsnog een gat naar binnen om daar de adaper aan te sluiten kom ik niet. Veel buitenlampen krijgen ook gewoon 230V en wordt dan intern omgezet naar de gewenste voltage. Zoiets zal toch wel ergens bestaan? :-(
En waarom niet de adapter aan de buitenzijde wegwerken?
Stroom doortrekken, stopcontactje erop, adapter erin en verpakken in een waterdichte behuizing, 12v output naar de camera.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 15:50
Ik raad ook PoE aan. Dè serieuze oplossing. Stabiel en zeer bruikbaar.

Anoniem: 203842

Dit is ook een mogelijkheid:

Kleine kant en klare voedingen:

http://nl.farnell.com/vig...c-dc-12v-0-25a/dp/2775131

Maar PoE is natuurlijk het beste. Mocht een keer een camera vast zijn gelopen, kan je vanuit huis de stroom eraf halen en weer erop. Hoef je niet bij -8 met sneeuw naar boven klimmen om de camera te resetten....

• meermarco
0stone0 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:26:
Ook zelf gezocht naar '230 naar 12 volt' ?

Er zijn ook andere manieren om van 230 naar 12 volt te gaan! Een simpele ontvormer?

Anders misschien een camera met POE!
Dat snap ik wel. Ik wil echter liever geen grote megabox BUITEN. De 230 volt draad loopt al buiten.
Veel lampen kan je op 230 aansluiten en intern wordt dat omgezet. Zoiets zoek ik (als dat bestaat)

• meermarco
Switchie schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:34:
[...]

En waarom niet de adapter aan de buitenzijde wegwerken?
Stroom doortrekken, stopcontactje erop, adapter erin en verpakken in een waterdichte behuizing, 12v output naar de camera.
Omdat het een extra box geeft op de gevel. De draad is mooi weggewerkt en is zo te gebruiken.

• meermarco
Anoniem: 203842 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:51:
Dit is ook een mogelijkheid:

Kleine kant en klare voedingen:

http://nl.farnell.com/vig...c-dc-12v-0-25a/dp/2775131

Maar PoE is natuurlijk het beste. Mocht een keer een camera vast zijn gelopen, kan je vanuit huis de stroom eraf halen en weer erop. Hoef je niet bij -8 met sneeuw naar boven klimmen om de camera te resetten....
Ja PoE is beter. Nadeel is dat ik dan nieuw gat van binnen naar buiten moet doorboren. En dat doe ik ' liever' niet. Vandar de vraag of zoiets als 230Volt camera bestaat. Maar bedankt!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-07 13:09

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

meermarco schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:06:
[...]

Dat snap ik wel. Ik wil echter liever geen grote megabox BUITEN. De 230 volt draad loopt al buiten.
Veel lampen kan je op 230 aansluiten en intern wordt dat omgezet. Zoiets zoek ik (als dat bestaat)
Dat kan ik begrijpen!

Echter als je aan het einde van de kabel een klein buitenstopcontact maakt, en daar vervolgens met een stekker een IP camera op aansluit? Dit zou je eventueel onder de grond weg kunnen werken!

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris19642508
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
Hallo meermarco,

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem en krijg dezelfde adviezen.
Heb momenteel Somfy-camera’s (rechtstreeks op 220v) en wil deze vervangen.
Geen zin in gedoe met adapters, dozen etc., dus was benieuwd hoe en of jij het inmiddels hebt opgelost.
Zal toch wel na zoveel jaren?
Groet,
Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Chris19642508 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:03:
Hallo meermarco,

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem en krijg dezelfde adviezen.
Heb momenteel Somfy-camera’s (rechtstreeks op 220v) en wil deze vervangen.
Geen zin in gedoe met adapters, dozen etc., dus was benieuwd hoe en of jij het inmiddels hebt opgelost.
Zal toch wel na zoveel jaren?
Groet,
Chris
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Foscam E1 set. Prima beeld en waarschuwingen. En de accu gaat makkelijk 2-3 maanden mee in mijn geval.

Maar goed dat was jaren geleden. Voordeel was dat ik gratis cloud storage kreeg van foscam. Dus geen maandelijkse kosten extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris19642508
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
Ga eens kijken bij dit merk. Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakinfo007
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 06-10-2024
@Chris19642508 Ik zie dat jij Somfy camera's hebt gehad op 220v aansluiting.

Ik heb nu twee loze leidingen aan mijn huis met 220v bedrading en zoek een camera die daar direct op aangesloten kan worden. Hele zoektocht is het. In jouw post zie ik de Somfy terugkomen.

Mijn vraag is waarom stap je over. Waren de camera's ok? Enige andere alternatieven?

Ik hoor het graag. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@Tweakinfo007 - je 'heropent een topic dat al best oud is, er zijn ook al heel wat oplossingen angedragen,

als je een beetje technisch bent kun je een waterdichte buiten aansluitdoos gebruiken om een 12v omvormertje (inbouw) aan te sluiten en vervolgens je camera te voeden,

alternatief kun je een PoE kabel trekken (altijd de betere (en meer betrouwbare) oplossing)

als derde alternatief zijn er tegenwordig ook solarcams te krijgen je hebt dan een camera met accu en een klein zonnepaneeltje om hem overdag weer op te laden, je moet dan dus nas je cam ook het paneeeltje ophangen maar dan hoef je geen draaien naar binnen te trekken of omvormers te plaatsen.

een voorbeeld is: hier te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook gewoon binnen aan de andere kant van je 220 Volt kabel je trafo/adapter plaatsen. 12 Volt gaat prima over een dikkere 220 Kabel.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:15
Zoiets kun je altijd wel ergens netjes wegwerken.
https://www.applamp.nl/mi...-dc-12v-30-137323667.html

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:08
Heb je nou een Verdeeldoos (Stekker blok) of een Kabel/installatiedoos?
En verder dan oplossing als: Boor alsnog een gat naar binnen om daar de adaper aan te sluiten kom ik niet.
Mocht je een installatiedoos hebben, kan je ook een buitenstekker installeren, waardoor je alsnog een adapter kan gebruiken.
Over wat voor Megabox heb je het?
https://www.applamp.nl/12v-30w-waterdichte-voeding-mini.html
Zoiets is perfect en hier voor bedoeld. Je wilt graag dat zo iets is ingebouwd in je camera, maar ik denk dat de meeste consumenten liever een kleinere camera hebben, dan dit ingebouwd.

Maar wellicht:
https://www.bosch-smartho...ices/eyes-outdoor-camera/

Je bent verder niet de enige die hier om vraagt, en er is nooit een goed advies gegeven.
Outdoor camera 230V
https://www.bouwinfo.be/b...amera-op-220-volt.294537/

Verder zou PoE een perfecte uitkomst zijn.. Ook heb je daarmee een directe internet verbinding.
Je WiFi bereik is dan wel goed zeg je, maar het is toch een stuk gevoeliger.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Pagina: 1