Beste iPhone om nu te kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rubenderlagen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-10-2024
Beste mensen,

De nieuwe reeks iPhones zijn recentelijk uitgebracht en ik vroeg me af, wat is de beste iPhone om nu te kopen? Ik heb na 2/3 jaar nogsteeds een Galaxy S4 geroot naar Android 7 en ik wil een keer wat nieuws. Android is echt waar een goeie OS maar ik ben toch een keer benieuwd naar de concurent :) Ik zat er zelf aan te denken om een iPhone 7 32 GB te halen maar is dat wel een slim idee aangezien ik dan al gelijk een generatie achter ben. Wat is jullie mening? De iPhone 7 is nu 639 euro en de 8, 809.
Denken jullie dat die 170 euro meer betalen het waard is? Ik hoor graag jullie mening!

Met vriendelijke groet,
Ruben.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Lees dit artikel eens :)

https://www.forbes.com/si...-difference/#5d8d957a1a65

[ Voor 38% gewijzigd door Slavy op 28-09-2017 10:15 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:24

Nogne

>.<

Als je het geld er voor heb zou ik de 8 aanraden, die is toch net iets sneller. En de opslag is verdubbeld (32 naar 64).

PS/XBL: Nogne

• rubenderlagen
Voor mij ligt het echt aan m'n salaris op dit moment. Sinds m'n stage werk ik nog maar 9 uur in de week, ik hoop in december een nieuwe telefoon aan te schaffen. Mocht ik nou toch 809 euro hebben zou ik zeggen dat ik voor de 8 ga ook al las ik in het artikel (dankje wel Slavy) dat de upgrade aardig saai is. Dus wie weet :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

809 Euro uitgeven aan iets wat met minimale effort in stukken klettert?

En aangezien je toch nog moet sparen, waarom dan niet doorsparen voor een iPhone X ? Die is ook "maar" enkele honderden Euro's duurder dan de iPhone 8.

Beetje hypothetisch topic weer; als ik zoveel geld zou hebben, wat kan ik dan het beste kopen? Dat weten we niet; prijzen kunnen ineens heeeel hard stijgen of dalen noch hebben we inzicht in jouw portomonnee, lasten en lusten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
De 6 64GB vind je voor 340€ refurbished, maar is feitelijk nieuw.

Is de 8 echt 460€ meer waard?

Die vraag is toch heel persoonlijk. Ik blijf bij mijn 6 tot die de geest geeft, of ik nieuw model kan scoren bij mijn werkgever. En voor anderen is de 6 retetraag en totaal verouderd.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• rubenderlagen
Tommie12 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:24:
De 6 64GB vind je voor 340€ refurbished, maar is feitelijk nieuw.

Is de 8 echt 460€ meer waard?

Die vraag is toch heel persoonlijk. Ik blijf bij mijn 6 tot die de geest geeft, of ik nieuw model kan scoren bij mijn werkgever. En voor anderen is de 6 retetraag en totaal verouderd.
Heb ook al aan de 6/6S zitten denken aangezien die niet veel verschilt van de nieuwere modelen. Naar mijn mening denk ik dat het nu net iets te laat is om een 6/6S aan te schaffen maar dat is mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37
Als je graag wilt ervaren hoe iOS/iPhone werkt dan kan dat prima met een iPhone 7 32GB. Je kan ook nog kiezen voor een iPhone SE en zelfs met een iPhone 6S. Hangt er net vanaf wat je eisen zijn :)

©2004

• rubenderlagen
MAX3400 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:23:

En aangezien je toch nog moet sparen, waarom dan niet doorsparen voor een iPhone X ? Die is ook "maar" enkele honderden Euro's duurder dan de iPhone 8.

Beetje hypothetisch topic weer; als ik zoveel geld zou hebben, wat kan ik dan het beste kopen? Dat weten we niet; prijzen kunnen ineens heeeel hard stijgen of dalen noch hebben we inzicht in jouw portomonnee, lasten en lusten.
Dat wist ik van de iPhone 8 nog niet, best wel telleurstellend. Opzich ben ik het mee eens met wat je zegt al hoewel de iPhone X zit er voor mij niet in. Aangezien ze allemaal nieuwe features hebben toegevoegd verwacht ik dat het niet een al te groot succes gaat worden en dat de iPhone X niks meer dan experimenteel gaat worden.Het lijkt mij leuk om te hebben maar niet voor nu het het lijkt mij al helemaal geen slim idee om meer te betalen voor een smarthphone dan mijn zelfgebouwde PC (die rond de 1100 kostte).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Ja maar dat is toch al jaar en dag een probleem met glazen toestellen? iPhone, Samsung, Sony, maakt geen hol uit: glas is nou eenmaal kwetsbaarder. Als ik die link lees dan kan de iPhone in ieder geval beter tegen een valpartij dan de Galaxy S8 en Note 8.

Je moet een toestel ook gewoon niet laten vallen, that simple; en als je beschermd wilt zijn moet je er een hoesje omheen doen.

Mijn voorkeur gaat ook 100% uit naar aluminium hoor. Liever dat bij een valpartij de boel hoogstens krast of iets ombuigt dan scheurt. (Al kan ook dan een valpartij je telefoon mollen uiteraard) Maar het is gewoon een trait van glas. Ik had persoonlijk veel liever een aluminium behuizing gezien dan het volstrekt overbodige plugloos opladen, maar helaas. Als je dan een glazen toestel koopt van €809, koop dan voor €15 een mooi transparant hoesje. Problem solved :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• rubenderlagen
WhatsappHack schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:55:
[...]

Ja maar dat is toch al jaar en dag een probleem met glazen toestellen? iPhone, Samsung, Sony, maakt geen hol uit: glas is nou eenmaal kwetsbaarder. Als ik die link lees dan kan de iPhone in ieder geval beter tegen een valpartij dan de Galaxy S8 en Note 8.

Je moet een toestel ook gewoon niet laten vallen, that simple; en als je beschermd wilt zijn moet je er een hoesje omheen doen.

Mijn voorkeur gaat ook 100% uit naar aluminium hoor. Liever dat bij een valpartij de boel hoogstens krast of iets ombuigt dan scheurt. (Al kan ook dan een valpartij je telefoon mollen uiteraard) Maar het is gewoon een trait van glas. Ik had persoonlijk veel liever een aluminium behuizing gezien dan het volstrekt overbodige plugloos opladen, maar helaas. Als je dan een glazen toestel koopt van €809, koop dan voor €15 een mooi transparant hoesje. Problem solved :P
Same here, maar aangezien er heel veel budget telefoon aluminium begon te gebruiken wou Apple weer iets nieuws om te laten zien dat ze high-end zijn. Waarom dit glas moest zijn? God only knows, ik vind zelf een mooier om een matte telefoon te hebben die niet zo ontzettend glimt :)

• WhatsappHack
  • Niet online
rubenderlagen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:00:
[...]
Same here, maar aangezien er heel veel budget telefoon aluminium begon te gebruiken wou Apple weer iets nieuws om te laten zien dat ze high-end zijn. Waarom dit glas moest zijn? God only knows, ik vind zelf een mooier om een matte telefoon te hebben die niet zo ontzettend glimt :)
Helaas noodzakelijk vanwege Qi. Je kan een aluminium telefoon niet voorzien van Qi.
Al had het misschien gekund als ze gewoon dat Apple logo van glas hadden gemaakt en de rest aluminium, maar dat ze daar niet voor gekozen hebben zal denk ik te maken hebben met of niet voldoende oppervlak of dat het de sterkte van de behuizing (zeer) nadelig beïnvloed; of het proces om het zo te doen is te duur. Mold-injection van plastic had ook nog gekund wellicht. Afijn... Het zij zo. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
na de 6s merk ik feitelijk weinig verschil, het scherm is gewoon hetzelfde en de snelheid mbt de huidige apps is top. We hebben in het gezin een iphone 4, 5s, se, 6s en 7. Processor zal bij de iphone 8 een stukje sneller zijn maar bij gebruik van de apps merk je dat amper, zal wel een paar keer knipperen met je ogen schelen.

Hou er verder ook rekening mee dat de iphone 8 geen 32-bit apps meer kan draaien. de anderen kunnen 32- en 64-bit applicaties draaien en met geluk zijn ze ook nog te jailbreaken, waardoor je de updates van ios 11 later kan toevoegen via cydia. Het voordeel is dat er nog veel 32-bit apps beschikbaar zijn

de nieuwere se 64gb/128gb versies hebben vanaf 3-2017 de zeer snelle read/write geheugenchips, zelfs sneller dan de iphone 7....

mijn advies: zoek een nette 6s(+) met zoveel mogelijk geheugen voor een mooie prijs en je mis feitelijk niks ten opzichte van de iphone 7 of 8

wil je een iphone 7 dan adviseer ik je wel een 128gb/256gb versie te nemen, want de 32 gb versies blijken langzamere read/write geheugenchips te hebben wat een bottleneck vormt tov de snelle A10 processor en dus het gebruik qua snelheid

[ Voor 25% gewijzigd door danda op 28-09-2017 12:16 ]

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:28
Ik kreeg de 6 nieuw op het werk.. vond hem niet fijn in de hand liggen ( glad en te groot ) dus aan mn vriendin gegeven en zelf een iphone se gekocht.. bevalt me nog altijd prima. 1000+ euro voor een smartphone, pff het gaat er aardig overheen tegenwoordig imo.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Grappig altijd, mensen die drop tests zo serieus nemen. Ook maar geen auto kopen dan, want als je daarmee 4x over de kop slaat en frontaal op een boom klapt, dan is er ook weinig meer van over.

• MAX3400

MAX3400

bram1984 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:34:
[...]

Grappig altijd, mensen die drop tests zo serieus nemen. Ook maar geen auto kopen dan, want als je daarmee 4x over de kop slaat en frontaal op een boom klapt, dan is er ook weinig meer van over.
Ik niet hoor maar gezien de topictitel en de eisen in de topicstart, zou het antwoord dus zijn: koop een 7 want de 8 beschadigt sneller.

Zoals ik eerder postte: het is hypothetisch want topicstarter heeft niet eens een afgekaderd budget op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Opzicht logisch dat mensen daar naar kijken. De kans dat jouw telefoon een keer valt is vele malen groter dan dat je met de auto 4x over de kop slaat en frontaal tegen een boom knalt.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Slaiter schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:39:
Opzicht logisch dat mensen daar naar kijken. De kans dat jouw telefoon een keer valt is vele malen groter dan dat je met de auto 4x over de kop slaat en frontaal tegen een boom knalt.
Misschien is dat anders voor sommigen :+

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

RGAT schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:45:
[...]

Misschien is dat anders voor sommigen :+
Dat kan maar als je met de auto 4x over de kop gaat, is je iPhone in de auto waarschijnlijk ook wel kapot.

#Catch22

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:49:
[...]

Dat kan maar als je met de auto 4x over de kop gaat, is je iPhone in de auto waarschijnlijk ook wel kapot.

#Catch22
Niet als je dat hoesje van €15 kocht :Y) ;)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Slaiter schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:39:
Ik vind het gewoon dom redeneren. Geen enkele telefoon valt op exact dezelfde manier vanaf dezelfde hoogte. Een "stevige" telefoon kan net zo goed stuk vallen terwijl een model van glas wonder boven wonder na 5x nog helemaal heel is omdat die toevallig goed landt. Mijn punt is dat geen enkele telefoon gemaakt is om te laten vallen (al helemaal niet op een straat), tenzij je een CAT B25 of Samsung Xcover pakt. Die zijn bewust hufter proof gemaakt. Samsungs en Apples zijn gewoon premium toestellen en die kunnen allebei stuk gaan. Als je je daar zorgen om maakt, dan prop je er gewoon een case omheen en je plakt er een screen protector op. Zo ingewikkeld is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:53:
[...]

Ik vind het gewoon dom redeneren. Geen enkele telefoon valt op exact dezelfde manier vanaf dezelfde hoogte. Een "stevige" telefoon kan net zo goed stuk vallen terwijl een model van glas wonder boven wonder na 5x nog helemaal heel is omdat die toevallig goed landt. Mijn punt is dat geen enkele telefoon gemaakt is om te laten vallen (al helemaal niet op een straat), tenzij je een CAT B25 of Samsung Xcover pakt. Die zijn bewust hufter proof gemaakt. Samsungs en Apples zijn gewoon premium toestellen en die kunnen allebei stuk gaan. Als je je daar zorgen om maakt, dan prop je er gewoon een case omheen en je plakt er een screen protector op. Zo ingewikkeld is het niet.
Tja als een auto bekend staat om vaak 4x over de kop te gaan zou ik dat heel graag van tevoren weten zodat ik een auto kan kopen die wel op zijn vier wielen blijft staan ;)
Hoesje of niet, het kan geen kwaad om even te kijken, daarbij blijft het raar dat de flagship toestellen sneller kapot gaan dan de 'normale' toestellen...
Plannen om je telefoon te laten vallen doet (hopelijk) niemand, er rekening mee houden dat je kwalitatief beter spul koopt wat misschien niet de 2 meter val haalt maar wel wanneer hij van de tafel gestoten wordt is wel zo fijn.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:51
Zou geen iPhone 7 32 GB nemen, is best weinig opslag (vaak nog 28/29 GB over na iOS) Behalve als je er weinig mee doet.

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenderlagen
Dion33 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:05:
Zou geen iPhone 7 32 GB nemen, is best weinig opslag (vaak nog 28/29 GB over na iOS) Behalve als je er weinig mee doet.
32 GB is genoeg voor mij. Heb zelf nu 16 GB en ben er wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:51
Misschien is een refurbished iPhone 7 iets? stuk goedkoper en vaak nog in een goede staat...

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rubenderlagen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:12:
Beste mensen,

De nieuwe reeks iPhones zijn recentelijk uitgebracht en ik vroeg me af, wat is de beste iPhone om nu te kopen? Ik heb na 2/3 jaar nogsteeds een Galaxy S4 geroot naar Android 7 en ik wil een keer wat nieuws. Android is echt waar een goeie OS maar ik ben toch een keer benieuwd naar de concurent :) Ik zat er zelf aan te denken om een iPhone 7 32 GB te halen maar is dat wel een slim idee aangezien ik dan al gelijk een generatie achter ben. Wat is jullie mening? De iPhone 7 is nu 639 euro en de 8, 809.
Denken jullie dat die 170 euro meer betalen het waard is? Ik hoor graag jullie mening!

Met vriendelijke groet,
Ruben.
Je zou ook voor een SE kunnen gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Apple iPhone SE 32GB Grijs€ 322,50€ 322,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 322,50

Mocht deze jou bevallen, dan kan je in de toekomst altijd nog overstappen naar een ''nieuwer'' (en groter) model. En anders zou ik in het V&A gedeelte gaan rondkijken. Mocht de ''concurrent'' niet bevallen dan zou het zonde zijn om zoveel geld neer te leggen voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenderlagen
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:45:
[...]

Je zou ook voor een SE kunnen gaan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Apple iPhone SE 32GB Grijs€ 322,50€ 322,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 322,50

Mocht deze jou bevallen, dan kan je in de toekomst altijd nog overstappen naar een ''nieuwer'' (en groter) model. En anders zou ik in het V&A gedeelte gaan rondkijken. Mocht de ''concurrent'' niet bevallen dan zou het zonde zijn om zoveel geld neer te leggen voor een telefoon.
Ben geen fan van de SE, heb zelf kleine telefoons gehad en was geen fijne ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou voor de 7 gaan Ruben.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1