MBPR Draadloos naar scherm / of door via thunderbolt

Pagina: 1
Acties:

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:07

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Om een zo'n compleet mogelijke lege bureau te houden ben ik opzoek naar manier om een scherm draadloos te koppelen met de macbook pro als extra bureaublad (niet screen mirroring).
Toetsenbord en muis kunnen uiteraard via bluetooth en het scherm kan ook eventueel via airplay /apple tv maar is het ook mogelijk om dit op een andere manier te doen?
soort van google cast of miracast direct naar een scherm toe?

anderszijds is het bijvoorbeeld mogelijk het scherm aan te sturen via thunderbolt maar dat de laptop ook gevoed wordt door zo'n scherm? ergo nog steeds maar 1 kabel aan de macbook hangen voor stroom wat dan ook gelijk het 2e scherm is.

ik ben zelf niet helemaal thuis in deze hardware vandaar deze vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door Geckoo op 28-09-2017 09:18 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn verschillende manieren om hoge kwaliteit video ook wireless te versturen; je zit dan vaak wel met dongles zoals bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/p/...teuning/9200000075521606/

Het lijkt me dus essentieel, ondanks dat je niet thuis bent in hardware, om eerst eens goed te inventariseren welke resoluties je wil aansturen, welke afstand, welke connectors je hebt etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
ik ben redelijk bekend met de resoluties en connectoren maar minder in het apple gebied. Scherm delen in windows naar een chromecast / miracast kan ik allemaal wel, maar ik weet niet of het in apple land hetzelfde gaat en zoja welke schermen zijn hiervoor geschikt of is het met een dongle beter op te lossen?
En met chrome/mira is het vaak een scherm kopieren, ik wil het als extra bureaublad gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Geckoo op 28-09-2017 09:19 ]

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Welke MacBook heb je?

Ik heb een Pro van dit jaar en die wordt met één kabel (usb-c) gevoed en verbonden met een beeldscherm. Dockingstation verdeelt alle signalen afkomstig van usb-c nog wel over verschillende ‘oude’ aansluitingen (displayport, usb-a, audio), maar die staat uit het zicht.

Met een oudere MacBook Pro of Air die een Thunderbolt 2-aansluiting heeft kan dat niet, je moet dan apart de voeding aansluiten. Een Apple Thunderbolt Display heeft één gebundelde kabel met aparte uiteinden voor Thunderbolt en MagSafe, dat is wel een cleane oplossing.

Via remote desktop/vnc/andere vorm van streaming houd je vertraagde beeldopbouw hoe snel je draadloze netwerk ook is. Bovendien is daarmee alleen mirroring mogelijk en/of je laptopscherm gaat op zwart.

Een adapter of dongle plus een voedingskabel vind ik zelf lelijker en omslachtiger dan een enkele Thunderbolt-/usb-c-kabel. Dongle blijft uitsteken, een dock kun je ergens onder je bureau hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 28-09-2017 10:07 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Canaria schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:04:
Welke MacBook heb je?

Ik heb een Pro van dit jaar en die wordt met één kabel (usb-c) gevoed en verbonden met een beeldscherm. Dockingstation verdeelt alle signalen afkomstig van usb-c nog wel over verschillende ‘oude’ aansluitingen (displayport, usb-a, audio), maar die staat uit het zicht.

Met een oudere MacBook Pro of Air die een Thunderbolt 2-aansluiting heeft kan dat niet, je moet dan apart de voeding aansluiten. Een Apple Thunderbolt Display heeft één gebundelde kabel met aparte uiteinden voor Thunderbolt en MagSafe, dat is wel een cleane oplossing.

Via remote desktop/vnc/andere vorm van streaming houd je vertraagde beeldopbouw hoe snel je draadloze netwerk ook is. Bovendien is daarmee alleen mirroring mogelijk en/of je laptopscherm gaat op zwart.

Een adapter of dongle plus een voedingskabel vind ik zelf lelijker en omslachtiger dan een enkele Thunderbolt-/usb-c-kabel. Dongle blijft uitsteken, een dock kun je ergens onder je bureau hangen.
het is de 2017 versie, dus ik zat inderdaad naar jouw oplossing van usb-c throughput te kijken. maar ik kom er niet zo snel uit welke dit ondersteund.
een 24/27inch uhd met usb-c throughput zou gewenst zijn.

[EDIT]
ik ben nu aan het kijken naar een
pricewatch: LG 27UD88-W Wit, Zilver, Zwart

[ Voor 6% gewijzigd door Geckoo op 28-09-2017 13:12 ]