Toon posts:

2 providers op 1 adres of andere oplossing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik heb niet veel verstand van kabels en elektra en heb ook nog nooit eerder iets gevraagd via een forum dus vergeef me als er al iets te vinden is over dit onderwerp op deze site....

Ik woon met mijn gezin met mijn gezin en mijn ouders op 1 adres, n soort 2 onder 1 kap woonboot.
Eerst hadden mijn ouders internet via kpn, en met een WiFi extender hadden wij ook prima bereik hier, zodat we op de ps4 Netflix konden kijken en op de smartphone ook.
Nu heeft mn moeder internet via een andere provider, ik geloof vodafoon, en sindsdien is onze WiFi heel erg slecht.

Ik heb in de muur wel iets waar ik een kabel in kan steken (utp geloof ik) maar daar krijg je volgens mij geen WiFi mee.

We wonen buitenaf hebben hier geen kabel televisie, dus daar kan ik geen internet op aanvragen

Mijn vragen zijn .... Is het mogelijk dat ik een eigen internet abonnement afsluit, waardoor er dus 2 op een adres zijn?
Heb gelezen dat je dan een vrije ader paar moet hebben, hoe kan ik dat zien?

Als dat niet mogelijk is kunnen we dan via dezelfde provider een extra modem (of router ik weet het verschil niet precies) hier plaatsen waardoor je toch een provider hebt.

Als dit beide niet kan wat raden jullie me dan aan want ik ben het gedoe met slechte WiFi spuugzat aan het worden.

Alvast bedankt
Groetjes francisca

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-09-2017 16:25)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:30

Croga

The Unreasonable Man

Het is een beetje jammer dat we de verkeerde termen gebruiken hier. We praten duidelijk met een leek, dan is het wel zo handig als je ook meteen de juiste woorden gebruikt anders wordt het alleen nog maar verwarrender en is er een grote kans dat er verkeerde apparaten aangeschaft worden.

@Verwijderd Waar je naar op zoek bent is een Access Point. Een Access Point is niets anders dan een apparaat wat het netwerk signaal uit een kabel omzet naar een Wifi signaal.

Je zult dus een UTP kabel van het huidige Vodafone modem naar de Access Point moeten leggen. Waar je de access point neerzet is je eigen keuze; zoals TopsNL zegt is er een goede kans dat het goed genoeg is om hem naast het modem te zetten maar als je zekerheid wilt zet je wat verder richting de PS4.

Neem bijvoorbeeld deze: pricewatch: TP-Link TL-WA701ND
Lekker simpel, niet al te duur, inpluggen en gaan.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:03
Even voor de eenvoud : ik zou een €25 euro router kopen van het merk Tp-link, en een zogenoemde utp-kabel.

De lengte van die kabel moet je zelf inschatten, de ene kant steek je namelijk in het modem van vodafone, en de andere kant in de router,

Als je dan beide uiteinden van de kabel in de desbetreffende apparaten steekt, en je zet de nieuwe router aan, zul je een nieuw netwerk zien waarmee je kunt verbinden.

En het liefst werk je die kabel een beetje fatsoenlijk weg en zet je die nieuwe router zo dicht mogelijk bij je ps4 (vandaar dat je zelf moet uitdokteren hoeveel meter utp kabel je nodig hebt)

Hiermee ben je dus het goedkoopste uit en gebruik je de vodafone verbinding.

Bij vragen hoor ik het graag

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-10 13:29
Wat Shure fan zegt inderdaad. De reden dat het WiFi zo slecht is is dat met de verandering van provider de router ook een andere is.

Kijk even hier op tweakers in de price watch voor wat het gros koopt qua goede router en deze verbind je met de provider router via een utp kabel.

Als je op een woonboot zit is de afstand best gering dus je kan een kabel naar jouw eigen woonruimte trekken maar mogelijk is dat niet nodig aangezien de vorige router van de vorige provider al ver genoeg reikte, en deze routers zijn vaak al erg slecht.

Grote kans dat je met een nieuwe router zelfs nog sneller internet hebt.

Succes!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:30

Croga

The Unreasonable Man

Het is een beetje jammer dat we de verkeerde termen gebruiken hier. We praten duidelijk met een leek, dan is het wel zo handig als je ook meteen de juiste woorden gebruikt anders wordt het alleen nog maar verwarrender en is er een grote kans dat er verkeerde apparaten aangeschaft worden.

@Verwijderd Waar je naar op zoek bent is een Access Point. Een Access Point is niets anders dan een apparaat wat het netwerk signaal uit een kabel omzet naar een Wifi signaal.

Je zult dus een UTP kabel van het huidige Vodafone modem naar de Access Point moeten leggen. Waar je de access point neerzet is je eigen keuze; zoals TopsNL zegt is er een goede kans dat het goed genoeg is om hem naast het modem te zetten maar als je zekerheid wilt zet je wat verder richting de PS4.

Neem bijvoorbeeld deze: pricewatch: TP-Link TL-WA701ND
Lekker simpel, niet al te duur, inpluggen en gaan.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Als de aansluiting in je muur inderdaad een UTP aansluiting is kan je daar inderdaad heel eenvoudig een Access point aansluiten, zoals @Croga ook al aangeeft. Simpel gezegd maakt dat apparaat van een bedrade verbinding een Wifi verbinding.

Maar maak even een foto van de aansluiting en plaats die hier door middel van www.imgur.com, dan weten we zeker waar we mee te maken hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 28-09-2017 08:20 ]

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Als je internet zo veel slechter is geworden door enkel een verandering van provider is het wellicht beter eerst daar eens naar te kijken. Is het afgenomen pakket bij die provider zo veel langzamer dan wat je eerst had, of is het de apparatuur van die provider wat de wifi zo slecht maakt?
Misschien toch eens overleggen of een terugkeer naar KPN niet mogelijk is als alles toen wel goed werkte.

Verder lijkt me het gebruik van 2 providers op 1 adres niet echt nodig hier (afgezien van de technische haalbaarheid) aangezien met KPN alles wel werkte, afstand oid is dus niet het probleem. Zoals hierboven aangegeven zou een fatsoenlijk acces point alles al op kunnen lossen, helemaal als je die nog een mooi stukje in de goede richting kan plaatsen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Pieter van Ras vermoedelijk hadden ze bij KPN een fatsoenlijker moden staan dan die van Vodafone (waarschijnlijk T-Mobile). Die gebruiken de Draytek, wat opzich een prima apparaat is alleen de draadloze snelheid en bereik loopt behoorlijk achter op de concurrentie.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ga dus zorgen voor een acces point heb hem meteen besteld nu nog even kijken hoelang de kabel moet zijn, en dan hoop ik dat het werkt!
Ontzettend bedankt voor alle hulp!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 16:10
Wellicht even op de 5ghz band van je router activeren en daar gebruik van maken. Dat is een andere frequentie dan vaak standaard gebruikt wordt, maar die minder druk is en vaak beter ontvangst oplevert. Soms zie je de naam van de router (SSID) staan en dezelfde naam een 2e keer maar dan met 5ghz erachter.
Mocht dat niet helpen, is een accesspoint die via een utp kabel verbonden is aan het Vodafone modem een makkelijke oplossing. Het modem is ook gelijk een router, en daar wil je liever niet 2 van hebben in 1 netwerk. Een accesspoint zoeken dus (is vaak ook goedkoper).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acces point aangesloten en volgens mij is het probleem opgelost! Ben heel blij met jullie antwoorden, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03
menn0 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:36:
Wellicht even op de 5ghz band van je router activeren en daar gebruik van maken. Dat is een andere frequentie dan vaak standaard gebruikt wordt, maar die minder druk is en vaak beter ontvangst oplevert. Soms zie je de naam van de router (SSID) staan en dezelfde naam een 2e keer maar dan met 5ghz erachter.
Mocht dat niet helpen, is een accesspoint die via een utp kabel verbonden is aan het Vodafone modem een makkelijke oplossing. Het modem is ook gelijk een router, en daar wil je liever niet 2 van hebben in 1 netwerk. Een accesspoint zoeken dus (is vaak ook goedkoper).
Ik gok dat je op een woonboot weinig last hebt van storing van andere netwerken.
Pagina: 1