Wat is een goed PHP CMS met support voor meertaligheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.002 views

Vraag

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-10 19:36
Hoi,

Ben al enkele jaren niet meer bezig met PHP, maar iemand vraagt nu aan mij om een eenvoudige website op te stellen met ondersteuning voor meertaligheid. Kan iemand een PHP CMS met native support voor meertaligheid aanbevelen?

Ze gebruiken momenteel nog WordPress met een plugin voor meertaligheid, maar WordPress heeft geen native support voor meertaligheid... Bijgevolg zijn er ook custom plugins die dreigen te breken bij een upgrade van WordPress.

Groeten,
K.

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Alle reacties

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Waarom zou één van de vele Google resultaten hier niet nuttig zijn? Als in, wat heb je zelf al gevonden en waarom voldoen die niet of ben je onzeker over de resultaten?

https://www.google.se/sea...-8&hl=en-se&client=safari

Al zullen hier vast Tweakers zijn met ervaring van een dergelijk CMS, zal je sample size op z'n gunstigste geval <10 zijn. Neem aan dat één van je taken als ZZP'er (neem ik voor het gemak maar even aan) het uitzoeken van het juiste pakket voor je klant is of ben ik nou gek?

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-10 19:36
Brakkie41 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:21:
Waarom zou één van de vele Google resultaten hier niet nuttig zijn? Als in, wat heb je zelf al gevonden en waarom voldoen die niet of ben je onzeker over de resultaten?

https://www.google.se/sea...-8&hl=en-se&client=safari

Al zullen hier vast Tweakers zijn met ervaring van een dergelijk CMS, zal je sample size op z'n gunstigste geval <10 zijn. Neem aan dat één van je taken als ZZP'er (neem ik voor het gemak maar even aan) het uitzoeken van het juiste pakket voor je klant is of ben ik nou gek?
Hey, mijn openingspost lijkt inderdaad wat kort door de bocht. :-) Maar eventjes wat meer schetsen: ik heb de evoluties in de PHP-werld niet meer zo op de voet gevolgd, dus sta daar momenteel eventjes in "achter". Ben uiteraard ook wel aan het googelen en op basis van wat ik vind lijkt Drupal mij voorlopig koploper.

Maar "the proof of the pudding is in the eating": ik verwacht niet dat iemand mij hier hét ultieme en kant-en-klare antwoord op kan geven, ben eerder op zoek naar wat second opinions en ervaringen (die sowieso grotendeels subjectief zullen zijn).

Groeten,
K.

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

kristofvbk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:09:
Ze gebruiken momenteel nog WordPress met een plugin voor meertaligheid, maar WordPress heeft geen native support voor meertaligheid... Bijgevolg zijn er ook custom plugins die dreigen te breken bij een upgrade van WordPress.
Gewoon een kwestie van niet lukraak updaten dus.
Kan me overigens moeilijk voorstellen dat een goed geschreven plugin ineens zou breken. Mocht dit onverhoopt toch het geval zijn dan zal de plugin logischerwijs ook binnen de kortste keren geüpdatet worden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
kristofvbk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:09:
Ben al enkele jaren niet meer bezig met PHP, maar iemand vraagt nu aan mij om een eenvoudige website op te stellen met ondersteuning voor meertaligheid. Kan iemand een PHP CMS met native support voor meertaligheid aanbevelen?
Mijn eigen CMS ondersteund standaard meertaligheid, maar om dat nou aan te raden? Nee
Een ander CMS met standaard meertaligheid aanraden? Nee
Meertaligheid heeft namelijk voor iedereen een verschillende betekenis.

1. alleen alle content in meer talen = één CMS
2. ook de URL in meer talen = gescheiden CMS
3. elke taal heeft unieke menu items/content = gescheiden CMS

Ik heb namelijk klanten die bijvoorbeeld alleen op de Nederlandse website een bepaald product/informatie wilden tonen en dit niet voor een andere taal.

Het nadeel van een gescheiden CMS is het gebruiker beheer, de meeste CMS'en ondersteunen niet een gedeelde gebruikers omgeving.
Dit zelfde probleem ontstaat ook als je meedere losse software onderdelen wilt koppelen (bijvoorbeeld: Fotogallerij software + Forum software).

Als gebruikers zelf content kunnen plaatsen (forum, commentaar) dan moet je eigenlijk ook via een html atribuut aangeven in welke taal het is.

Geef daarom even duidelijk aan wat je precies allemaal nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 28-09-2017 10:00 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 13:10
Ik zou eens naar craftcms.com kijken. Meertalig standaard ingebouwd, echter moet je het CMS zelf inrichten en er zijn geen standaard themes beschikbaar zoals bij Wordpress.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• DJMaze
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:27:
Ik zou eens naar craftcms kijken. Meertalig standaard ingebouwd.
Ik heb het net even gedownload maar de meertaligheid klopt niet in dit CMS.
Het systeem kan namelijk niet correct overweg met enkelvoud/meervoud van woorden.

Voor een duidelijk uitleg hoe het zit, lees https://www.gnu.org/softw...ml_node/Plural-forms.html

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 13:10
DJMaze schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:39:
[...]

Ik heb het net even gedownload maar de meertaligheid klopt niet in dit CMS.
Bedoel je de taalinstelling van het CMS? Want qua content localization vind ik dit persoonlijk een van de beste CMS'en op de markt.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

Joomla d:)b

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 11:36

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

October CMS heeft een Translatable contents functie;
With the free Translate plugin you can easily translate content to different languages. The translatability is supported out of the box for most plugins and data types.
Misschien dat je er wat aan hebt :P

"~~Linux is only free if your time has no value"

• DJMaze
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:46:
Bedoel je de taalinstelling van het CMS? Want qua content localization vind ik dit persoonlijk een van de beste CMS'en op de markt.
Het is gewoon Yii in een deftig jasje.
Zoals ik al zei gaat het om enkelvoud/meervoud en de link die ik poste verteld duidelijk wat er mist in het CMS.
Lekker onderbouwend. Als je niks te melden hebt moet je gewoon niet reageren of er offtopic een :+ bij plaatsen

[ Voor 23% gewijzigd door DJMaze op 28-09-2017 13:08 ]

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 11:54
kristofvbk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:37:
[...]

Hey, mijn openingspost lijkt inderdaad wat kort door de bocht. :-) Maar eventjes wat meer schetsen: ik heb de evoluties in de PHP-werld niet meer zo op de voet gevolgd, dus sta daar momenteel eventjes in "achter". Ben uiteraard ook wel aan het googelen en op basis van wat ik vind lijkt Drupal mij voorlopig koploper.
Wij gebruiken ook veel Drupal voor meertalige websites, werkt prima :)

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Barryvdh schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:01:
[...]

Wij gebruiken ook veel Drupal voor meertalige websites, werkt prima :)
Dat dus... Drupal 8 met meertaligheid uit den doos.

YouTube: DrupalCon Vienna 2017: Lessons Learned from Building a Large Multili...
YouTube: DrupalCon Amsterdam 2014: Drupal 8 multilingual hands-on

Maar... hou er rekening mee dat het systeem meer eigen inbreng van je verwacht dan met bijv. Wordpress of consorten. Drupal is minder geschikt voor je gemiddelde brochure website tenzij je het niet erg vind dat je meer moet doen om hetzelfde resultaat te krijgen.

(Wil je een blog, pak je wordpress, wil je wordpress maken, pak je drupal.. althans dat is wat sommige beweren..)

Driving a cadillac in a fool's parade.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Drupal, Concrete5, Craft, Silverstripe enz. Er zijn er zat ;-) Probleem is wel dat de meeste huis-tuin-keuken wordpress gebruikers eigenlijk helemaal niet met een CMS om kunnen gaan...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 14:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Maar ondertussen wordt het een opsom lijstje van CMS'en en daar zitten we nu net niet op te wachten. Onderzoeken moet je in eerste instantie zelf doen. Als je dat hebt gedaan en je wilt je eigen onderzoekn en uitkomst toetsen, kijk dan eens of je een nieuw topic kan openen. Wel op de juiste plek, want hier in PRG draait het om zelf programmeren, en niet om te kijken naar een kant en klaar stuk software.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.