MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage
Vraag
Alle reacties
Fritzing is handig in gebruik, maar verder dan hobbyen kom je er niet mee.
Als je (semi-)professioneel electronica wil maken kan je bijv kicad gebruiken, of de gratis versie van eagle.
Als je (semi-)professioneel electronica wil maken kan je bijv kicad gebruiken, of de gratis versie van eagle.
Ja, die ken ik.kristofvbk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:36:
...Kent iemand goede, gratis software voor het maken van elektronische schema's (weerstanden, transistoren, LED's, etc.)?...
Maar om je vraag serieus te beantwoorden zul je toch eerst zelf moeten uitleggen wat voor jou het criterium "goed" betekent. En een voorbeeldje van wat jij geen goede, gratis software voor het maken van elektronische schema's (weerstanden, transistoren, LED's, etc.) vindt. Want je hebt toch wel eerst gezocht op google naar goede, gratis software voor het maken van elektronische schema's (weerstanden, transistoren, LED's, etc.)? En eventuele geschikte goede, gratis software voor het maken van elektronische schema's (weerstanden, transistoren, LED's, etc.) gedownload en uitgeprobeerd?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Designspark...goede ondersteuning en een grote bibliotheek.
Afhankelijk van waarvoor je het wilt gebruiken zou Draftsight met de Solidworks symbol library ook nog een optie zijn.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Wat kon je zelf vinden met bijvoorbeeld Google en waarom vallen ze (eventueel) af?kristofvbk schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:36:
Hallo,
Kent iemand goede, gratis software voor het maken van elektronische schema's (weerstanden, transistoren, LED's, etc.)?
Thanks!
Groeten,
K.
Gratis en Open:
Kicad
Gratis cloud:
CircuitMaker (commercieel is CircuitStudio)
Gratis en Shareware:
Eagle
Diptrace
[small]Maar er zijn er nog veel meer.[/small]
Kicad
Gratis cloud:
CircuitMaker (commercieel is CircuitStudio)
Gratis en Shareware:
Eagle
Diptrace
[small]Maar er zijn er nog veel meer.[/small]
[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 28-09-2017 11:52 ]
Het is vooral om wat schema's te maken van hobbyprojecten (Raspberry Pi + Arduino).
Heb mij gisterenavond eens gewaagd aan Fritzing en dat deed wel wat ik ongeveer wil en verwachtte, maar vond de styling precies niet zo mooi van componenten.
Ik ga de andere suggesties hier ook eens proberen als ik straks de tijd vind!
Heb mij gisterenavond eens gewaagd aan Fritzing en dat deed wel wat ik ongeveer wil en verwachtte, maar vond de styling precies niet zo mooi van componenten.
Ik ga de andere suggesties hier ook eens proberen als ik straks de tijd vind!
MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage
Wij gebruiken altijd Designspark of Eagle, mijn voorkeur gaat uit naar Eagle. Toevallig nog student? Dan krijg je Eagle Premium gratis
Hier ook Eagle. Is meteen gelinkt aan pcb design, als je dat niet nodig hebt en het puur alleen om de schema's gaat, dan kun je in Eagle ook razendsnel werken omdat je je geen zorgen hoeft te maken over de juiste package/layout etc. Dan kun je alles (behalve IC's waarschijnlijk) zo uit de libraries trekken en direct aan de slag, de 1 sheet restrictie van de gratis versie heb je dan ook geen last meer van.
Pagina: 1