Upgrade nieuwe videokaart: nu kopen of wachten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MishaT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-03 06:15
Hoi,

Ik ben al een tijdje van plan om mijn oude videokaart (Gygabyte Radeon HD7950 Windforce 3) te gaan upgraden voor een nieuwe. Ik heb niet perse een budget. Als het maar een goede koop is. Qua games speel ik het meest AAA games (Fallout 4, Tomb Raider, Crysis, Metal Gear Solid, Hitman, Deus Ex, PUBG etc).

Randzaken: Ik heb zelf een Dell Ultrasharp 2515H monitor (1440p, geen freesync) maar ook een Full HD tv. Op de tv speel ik vaak games waarbij ik mn controller aansluit op de pc en lekker op de bank kan gamen. Op de monitor speel ik eigenlijk geen games vanwege 2 redenen: 1. omdat de resolutie simpelweg te hoog is om een fijne fps te krijgen. Het is eventueel een optie om deze monitor te verkopen om vervolgens een Freesync monitor te kopen (al is dit wel weer gedoe). Reden 2 is dat ik geprobeerd heb te gamen op mijn monitor, maar ik vond dat de Anti-aliasing op de monitor erg te wensen over liet en spellen zagen er gewoon niet echt mooi uit (ook bij hoge instellingen). Mijn PSU is btw 550W.

Ik vind 1440p persoonlijk erg prettig werken, maar zou niet weten of de meerwaarde in games goed merkbaar is. Wat zijn jullie ervaringen?

Qua videokaart zat ik zelf in de richting van GTX 1070 te denken gezien het feit dat deze prima met 1440p overweg kan.

Nou is mijn vraag: gezien het feit dat mining momenteel erg populair is zijn de prijzen van videokaarten erg hoog. Zal ik wachten met het kopen van een kaart totdat er redelijke prijzen zijn? Of zal mining het komende half jaar nog groeien. In dat laatste geval ga ik gewoon een videokaart kopen. Ik weet alleen niet of dit het goede moment is.

Wat denken jullie?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

MishaT schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:03:
Nou is mijn vraag: gezien het feit dat mining momenteel erg populair is zijn de prijzen van videokaarten erg hoog. Zal ik wachten met het kopen van een kaart totdat er redelijke prijzen zijn? Of zal mining het komende half jaar nog groeien. In dat laatste geval ga ik gewoon een videokaart kopen. Ik weet alleen niet of dit het goede moment is.
Zijn de prijzen hoog of waren ze voorheen te laag?
Wat ik wil zeggen, prijs is niet relevant.
Je hebt een wens, namelijk een hogere resolutie, meer fps etc.
Als een gtx 1070 in die behoefte kan voorzien en de huidige prijs is voor jou acceptabel dan zou ik concluderen dat "de prijs voor jou momenteel redelijk is"

In de toekomst kijken kan niemand. Als er morgen een fabriek overstroomt schieten de prijzen gigantisch omhoog en als Nvidia een verloren vrachtschip met 1 miljoen 1070's vind dan gaan de prijzen omlaag. Wie zal het zeggen?! :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
De 1070 is eigenlijk niet echt interessant voor miners,ik heb begrepen dat je meer hash haalt uit een amd kaart dan uit een nvdia kaart (afhankelijk welke coin je wilt minen) als je er rond de 400 a 500€ voor betaald is dat een normale prijs.

Ik heb zelf een

Gigabyte windforce 1070 OC ( 2 fans) .

Ben er dik tevreden mee, kwa geluid en preformance .
Laatste keer dat ik keek was deze 435€ ( zelf gekocht voor 450€ in dec 2016)

[ Voor 15% gewijzigd door frankym op 27-09-2017 22:24 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

frankym schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:22:
De 1070 is eigenlijk niet echt interessant voor miners,ik heb begrepen dat je meer hash haalt uit een amd kaart dan uit een nvdia kaart (afhankelijk welke coin je wilt minen) als je er rond de 400 a 500€ voor betaald is dat een normale prijs.

Ik heb zelf een

Gigabyte windforce 1070 OC ( 2 fans) .

Ben er dik tevreden mee, kwa geluid en preformance .
Laatste keer dat ik keek was deze 435€ ( zelf gekocht voor 450€ in dec 2016)
Wel belangrijk om SiComputers weg te filteren uit de resultaten. Zij vertekenen het beeld met kaarten die ze 9/10 keer verzaken te leveren. Trust me. O-)

I reject your reality and substitute my own

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:21
of op amazon een 1080 scoren voor 500 euro, is de 50 euro tegenover een 1070 meer dan waard.

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 20:19
Ik ben bang dat je voorlopig niet kan rekenen op lagere prijzen. Heb je de kaart nodig om je wenst te vervullen zul je toch water bij de wijn moeten doen ben ik bang.

• frankym
nelizmastr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:05:
[...]

Wel belangrijk om SiComputers weg te filteren uit de resultaten. Zij vertekenen het beeld met kaarten die ze 9/10 keer verzaken te leveren. Trust me. O-)
Ik hoor idd wel eens Sicomputers voorbij komen , heb er zelf eigenlijk geen problemen mee gehad (tot nu toe).
Heb mijn Upgradeset er gekocht .

De kaart zelf heb ik gekocht via megagekko .

@MishaT pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB

De actuele prijzen , van nu . Scheelt Misschien 15€ met voor & midden in de coin-hype .

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 09:19
Waarom zou je een 1070 als voor 20-50 euro meer een 1080 kan krijgen?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Grotbewoner schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:14:
En helemaal gezien er een 1070Ti in de pijplijn zit.

I reject your reality and substitute my own

• frankym
Grotbewoner schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:14:
Sommige mensen zijn huiverig voor buitenlandse aankopen, uiteraard heb je gelijk .

Amazon.de is een prima site! Voor die 50€ extra een 1080

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• MishaT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-03 06:15
Het gaat meer om de vraag OF ik momenteel een kaart wil kopen, gerelateerd aan de Mininghype. Dat vind ik wel redelijk een discussiepunt?

Verder bedankt voor de reacties! Ik vind overigens de prijzen op amazon en hier op tweakers nogal overeenkomen (met een euro of 20 verschil). Dan ga ik toch liever voor een nederlands bedrijf.

Hoe komt het dat de 1070 zo duur is tov de 1080?

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 09:19
Volgens mij is de 1070 gewoon wel geïnflateerd door mining. De prijs zou veel lager moeten liggen. Idem voor de 1060. Ik denk dat de extreem hoge prijzen voor de AMD mid-range kaarten (rx580 etc.) miners naar Nvidia mid-range kaarten duwen die nog een normale prijs hadden en die dan ook (iets minder) inflateren. Alleen de high-range kaarten zoals de 1080 lijken nog onaangetast door mining-inflatie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MishaT schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:46:
[...]

Het gaat meer om de vraag OF ik momenteel een kaart wil kopen, gerelateerd aan de Mininghype. Dat vind ik wel redelijk een discussiepunt?
Of je een kaart wilt kopen is ook aankoopadvies. En aub geen offtopic-posts als dit in-topic. Evt commentaar op moderatie hoort via DM/mail.

Oslik blyat! Oslik!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:55
MishaT schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:03:

Randzaken: Ik heb zelf een Dell Ultrasharp 2515H monitor (1440p, geen freesync)

Reden 2 is dat ik geprobeerd heb te gamen op mijn monitor, maar ik vond dat de Anti-aliasing op de monitor erg te wensen over liet en spellen zagen er gewoon niet echt mooi uit (ook bij hoge instellingen). .

Ik vind 1440p persoonlijk erg prettig werken, maar zou niet weten of de meerwaarde in games goed merkbaar is. Wat zijn jullie ervaringen?
Die Reden 2 moet je mij dan echt ff uitleggen . Heb namelijk dezelfde en ik heb dit probleem totaal niet. Vlijmscherp beeld, perfecte kleuren en totaal geen Anti-aliasing probleem. Enige keer dat ik zie dat er wat kartel randjes zijn is als ik bv een spel uit het jaar 0 opstart die er niet mee overweg kan.

Maar bv spellen zoals Fallout 4 zijn vlijmscherp. BF1 lijkt bv net echt zo mooi tovert hij de beelden tot me. Dus of je hebt een defect paneel (lijkt me sterk maar zou kunnen) of je moet alles zo laag zetten vanwege je 7950 dat het door alle low texture settings zo slecht eruit ziet dat hij over die textures geen lekkere AA kan gooien.

Lijkt me eerder dat dat het punt is dan dat de monitor het veroorzaakt.

De 1070 kan je redelijk mee weg komen op 1440p dus ik zeg kopen dat ding en dan nog eens testen. Je zal zien dat het beeld dan opeens wel super mooi en strak is.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Pagina: 1